Oprócz tradycyjnych metod reklamowych w ostatnim czasie na znaczeniu zyskały kampanie przeprowadzane w internecie dzięki reklamom w wyszukiwarkach czy w mediach społecznościowych. Taka kampania może mieć znaczne zasięgi, ale czy jest skuteczna? Warto korzystać z wypróbowanych metod budowania świadomości marki i pozyskiwania klientów. Jednym z najskuteczniejszych są reklamy w kinie.

Marketing kinowy – zwiększ siłę przekazu

Zdecydowana większość współczesnych reklam wykorzystuje ludzką emocjonalność. Przekaz takiego spotu ma wywołać w odbiorcy określone uczucia: radość, nostalgię, niekiedy współczucie. Tak kreowany przekaz wynika z dotychczasowych ustaleń psychologów. Często dokonujemy zakupów pod wpływem emocji, a moc racjonalnych argumentów jest ograniczona. Na odbiór reklamy wpływa również nasze usposobienie. Kiedy pasmo reklam przerywa emisję filmu, który miał wynagrodzić nam trudny dzień w pracy, nasze nastawienie do prezentowanego przekazu będzie negatywne. Dlatego, jeśli chcemy skierować do odbiorców przekaz wizualny, warto wybrać reklamy w kinie

Przychodząc na seans zwykle jesteśmy pogodni, cieszymy się czasem wolnym i – najczęściej – towarzystwem bliskich nam osób. Emocje te wzmacnia również ekscytacja. Wszystko to sprawia, że jesteśmy w stanie bez większych negatywnych odczuć obejrzeć spoty reklamowe wyświetlane bezpośrednio przed emisją filmu. Przyjmujemy to jako pewien element typowy dla seansu kinowego. Inaczej niż w warunkach domowych, nie możemy pominąć reklamy czy zmienić kanału. Jako odbiorcy jesteśmy niejako skazani na jej obejrzenie.  

Jakość spotu

Wykorzystując tradycyjną reklamę telewizyjną, nie możemy mieć pewności, na jakich odbiornikach będzie ona wyświetlona. Kiedy jednak decydujemy się na marketing kinowy, spoty będą prezentowane w najlepszej jakości obrazu i dźwięku. Autorzy reklamy mają świadomość wymagań technicznych, dlatego w montażu i postprodukcji przygotowuje się osobną, kinową wersję spotu na potrzeby konkretnej kampanii reklamowej. Jeśli wybieramy już konkretne kino do działań marketingowych, warto upewnić się, czy spot zostanie wyemitowany po wygaszeniu świateł. Dzięki temu skupimy wzrok wszystkich obecnych na sali na wyświetlanym na ekranie przekazie. 

Mierzalność wyników kampanii 

Aby ocenić skuteczność danej reklamy konieczne są statystyki. Trudno ocenić, ile osób obejrzało konkretną reklamę w telewizji czy zobaczyło ją na billboardzie. W przypadku reklamy kinowej jest inaczej. Prawie każdy sprzedany bilet to jedna para oczu, która zobaczyła konkretny spot reklamowy. Zebranie takich danych pozwoli nam oszacować zasięg kampanii, a po porównaniu z danymi o sprzedaży produktu lub usługi uzyskamy informację, czy nasz spot przełożył się na konkretne decyzje klientów. 

Spośród wielu metod marketingowych reklama kinowa wyróżnia się szczególnymi walorami. Każdy obecny na seansie musi zobaczyć nasz spot reklamowy. Dzięki jakości materiałów i przemyślanemu przygotowaniu kampanii można przygotować naprawdę skuteczny przekaz, który skutecznie zwiększy sprzedaż produktu czy usługi. 

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here