Artykuły tematyczne, czyli jak wspomóc content marketing?
Chcesz skutecznie promować swoją markę? Jej widoczność pozwolą Ci zwiększyć artykuły tematyczne publikowane na serwisach zewnętrznych. Zobacz, czym są, dlaczego warto je publikować i co zrobić, aby wzmocniły Twoją pozycję na rynku.
Jak promujesz swoją działalność w Internecie? Masz stronę internetową, być może prowadzisz fanpage na Facebooku lub konto w innych mediach społecznościowych? Inwestujesz w kampanie reklamowe? To dobry kierunek działania. Możesz jednak zrobić jeszcze więcej. Jednym ze sposobów na skuteczne wsparcie promocji działalności są właśnie artykuły tematyczne.
Artykuły tematyczne, czyli co?
Pisanie artykułów tematycznych to trochę „wyższa szkoła jazdy” niż przygotowanie standardowych treści na stronę www. W firmowym serwisie najczęściej informujesz klientów o historii swojej firmie, ofercie oraz poszczególnych produktach / usługach. Natomiast artykuły tematyczne to treści, które są powiązane ze specyfiką Twojej działalności – w mniejszym lub większym stopniu – ale koncentrują się nie na Twojej marce, a na określonym zagadnieniu. Ich celem jest:
- dostarczenie klientom merytorycznych informacji – o charakterze poradnikowym lub eksperckim,
- „przemycenie” informacji o Twojej marce – w nienachalny, a przez to skuteczny sposób, w naturalnym kontekście.
Odbiorca przeczyta je, aby uzyskać nowe dla siebie – ciekawe i wartościowe – informacje, a jednocześnie powiąże z nimi Twoją markę.
Pamiętaj, że pisanie artykułów tematycznych niesie za sobą również wartość SEO – zwłaszcza, jeśli trafiają one na dobre portale internetowe i zawierają linkowanie na odpowiednio dobrany anchor (np. frazę kluczową związaną z Twoją działalnością, także powiązaną z nazwą marki).
Pisanie artykułów tematycznych w praktyce
Artykuły tematyczne mogą przybrać zróżnicowany charakter. Najczęściej spotykane to:
- artykuły poradnikowe – kierowane do szerszego grona odbiorców, zawierające praktyczne porady na dany temat (np.: jak wybrać buty na zimę, jak dobrać ocieplenie do budynku itp.),
- artykuły eksperckie – nieco dłuższe, zawierające pogłębione informacje, do ich przygotowania potrzebny jest dokładny research i wiedza specjalistyczna,
- artykuły sponsorowane – to te, w których Twoja marka jest bardziej widoczna, mają reklamowy charakter. Sprawdzają się np. jako narzędzie wspomagające pozyskanie nowych pracowników do firmy czy konkretną kampanię sprzedażową.
Napisanie takiego artykułu może być sporym wyzwaniem. Dlaczego? Przede wszystkim, ponieważ treść będzie publikowana na portalu zewnętrznym. Trzeba więc zadbać o dopasowanie jego stylu i charakteru do specyfiki miejsca publikacji (zachowanie spójności to klucz). Trzeba również podejść do tematyki tekstu w bardziej ogólnym ujęciu. W artykułach tematycznych należy przechylić szalę w stronę informacji, a nie promocji.
To właśnie dlatego napisanie artykułów tematycznych najlepiej powierzyć w ręce specjalistów z agencji copywriterskiej. Decydując się na taki krok, zyskasz pewność, że powstaną treści spójne z wizerunkiem marki, ciekawe, angażujące i… realizujące swój cel, a więc wzmacniające Twój wizerunek.