Czym się różni agencja brandingowa od agencji reklamowej?

Czym się różni agencja brandingowa od agencji reklamowej?

Wiele firm, które chcą rozwinąć swoje skrzydła na rynku, decyduje się skorzystać z usług agencji brandingowych oraz agencji reklamowych. Mimo że działania obu w uproszczeniu mają na celu wzrost konkurencyjności marki i jej wyróżnienie na tle innych firm, zakres oferowanych przez nie usług nie jest taki sam. Agencja brandingowa a agencja reklamowa – czym się różnią?

Czym zajmuje się agencja brandingowa?

W dużym uproszczeniu agencja brandingowa oferuje usługi, które mają na celu wykreowanie wizerunku danej marki czy produktu. Zalicza się do nich kompleksową analizę rynku i aktualnie obowiązujących trendów, przeprowadzanie badań i insightów, działania z zakresu design thinking oraz tworzenie szczegółowej strategii marki.

W zakres procesu budowania wizerunku marki wchodzi także opracowywanie systemu identyfikacji wizualnej. Jego naczelnymi funkcjami jest wskazywanie i wyróżnianie danej marki na rynku, a także informowanie na temat jej produktów czy usług.

System identyfikacji wizualnej, który opracowuje agencja brandingowa, obejmuje wszystkie symbole stanowiące spójny obraz marki na rynku. Zalicza się do nich np. nazwę firmy, logotyp czy krój i kolor pisma, jakim firma posługuje się podczas komunikacji z otoczeniem.

Oprócz tego agencje brandingowe podejmują się stworzenia tzw. big idea, czyli konspektu kreatywnego marki, wokół którego kreuje się koncepcje kampanii oraz wszelkich działań z zakresu architektury marki (relacja pomiędzy markami i submarkami należącymi do jednego przedsiębiorstwa).

Co więcej, niektóre agencje brandingowe świadczą usługi z zakresu copywritingu czy fotografii. Co ważne, z oferty agencji mogą skorzystać zarówno firmy stawiające swoje pierwsze kroki na rynku, jak i marki, które chcą podjąć się rebrandingu i dostosować swój wizerunek do współczesnych trendów i oczekiwań klientów.

Agencja brandingowa a agencja reklamowa – różnice

Głównym zadaniem agencji brandingowej jest więc budowanie spójnego wizerunku marki, która jest jej klientem. Z kolei agencja reklamowa wykorzystuje wizerunek danej firmy w celu działań promocyjnych. W zakres świadczonych przez nią usług może wchodzić tworzenie reklam zarówno w internecie, jak i w mediach tradycyjnych.

Agencja reklamowa zajmuje się więc promowaniem marki, oferowanych przez nią usług i produktów. Robi to przy pomocy kompletnych kampanii reklamowych, dobierając odpowiednie środki przekazu oraz najkorzystniejsze z perspektywy klienta narzędzia komunikacji. 

Po usługi agencji brandingowej udaj się na pndfutura.pl

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij