Co to jest logo w krzywych i dlaczego każda firma powinna je mieć?

Co to jest logo w krzywych i dlaczego każda firma powinna je mieć?

Każde logo wykorzystywane jest wszędzie, gdzie to tylko możliwe. Pojawia się ono na stronie internetowej, ulotkach, w mediach społecznościowych, na wizytówkach, papierze firmowym, a także oznakowaniu siedziby firmy. W każdym z tych miejsc projekt logo powinien prezentować się nienagannie. To jeden z powodów, dla których warto, aby firma posiadała symbol w krzywych. Co to właściwie oznacza? Dowiesz się z poniższego artykułu!

Co to jest logo w krzywych?

Projekt logo w krzywych to nic innego, jak symbol utworzony w wektorowej postaci. Bazuje więc on na punktach rozmieszczonych zgodnie z określonymi współrzędnymi. W takim przypadku odniesieniem nie są piksele. Po połączeniu punktów widoczne są linie projektu logo, czyli krzywe i kształty. Taki sposób tworzenia symbolu reprezentuje matematyczne podejście do tego tematu.

Dlaczego warto, aby firma posiadała projekt logo w krzywych?

Chociaż definicja projektu logo w krzywych może wydawać się i tak skomplikowana, to warto pamiętać o jego zaletach. Wpływają one na to, jak w przyszłości wykorzystywany jest symbol oraz jakie stwarza możliwości. Czas więc przekonać się, dlaczego każda firma powinna posiadać logo w krzywych.

Brak utraty jakości na skutek zmiany rozmiaru

Jedną z ogromnych zalet posiadania projektu logo w krzywych, jest możliwość jego bezstratnego powiększania i zmniejszania. To bardzo ważne w przypadkach stosowania symbolu w rozmaitych materiałach – zarówno cyfrowych, jak i drukowanych. Rozmiar logo będzie inny na ulotkach, niż na dużych banerach reklamowych. Podczas jego stosowania nie powinno dochodzić do tzw. pikselozy. Świadczy to bowiem o profesjonalizmie firmy oraz wpływa na jej wizerunek.

SPRAWDŹ:  Wellbeing w miejscu pracy: kluczowy czynnik sukcesu organizacji

Szerokie możliwości wykorzystania projektu logo

Posiadanie projektu logo w krzywych zwiększa zakres materiałów, w których można go wykorzystać. Nie ogranicza się on wtedy głównie do cyfrowych produkcji. Logo w krzywych jest łatwiejsze do zastosowania w materiałach drukowanych, niż jego wersja rastrowa.

Łatwiejsze modyfikacje logo

Kolejną zaletą logo w krzywych jest jego prostsza modyfikacja. Przedstawiciele studia graficznego GoodProject wskazują, że taka wersja symbolu nie wymaga przeróbki rastrowego pliku. Znacznie skraca to ostateczny czas i koszt modyfikacji.

Szybka zmiana kolorystyki projektu logo

Projekt logo w krzywych umożliwia prostszą zmianę zastosowanej kolorystyki. Jeśli firma potrzebuje wersji w innych kolorach, możliwe jest szybkie wprowadzenie takiej modyfikacji. Dzięki temu projekt logo może być dopasowany do umieszczania na dotychczas niemożliwych tłach.

Podsumowanie

Posiadanie projektu logo w krzywych, to dziś standard. Każda firma powinna je posiadać. Logo w krzywych zwiększa zakres możliwości działania z nim i wykorzystania w materiałach drukowanych oraz cyfrowych. Jedną z kluczowych zalet jest brak strat jakości symbolu podczas zmiany jego rozmiaru. Tym samym logo w krzywych zawsze prezentuje się we właściwy sposób i pomaga w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy.

Tomasz Kaczmarek

Tomasz Kaczmarek

Analityk rynku z doświadczeniem w badaniach konsumenckich i analizie danych marketingowych. Dostarcza czytelnikom wnikliwych analiz i prognoz dotyczących zachowań konsumentów. Prywatnie entuzjasta szachów i literatury science fiction.

Artykuły: 53

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *