Content marketing jest tzw. marketingiem treści. Strategia ta polega na regularnym tworzeniu i rozpowszechnianiu różnymi kanałami przydatnych oraz wartościowych treści w pełni odpowiadających potrzebom odbiorcy i jednocześnie przynoszących korzyści twórcom kampanii. W odróżnieniu od innych form marketingu, ta strategia ma na celu budowanie długotrwałych relacji z odbiorcami.

Jak przygotować dobrą kampanię CM?

Przygotowane skutecznej kampanii content marketingowej nie jest rzeczą prostą, ponieważ ta wymaga rozpatrzenia bardzo wielu kwestii. Branie pod uwagę wyłącznie podstawowych informacji takich jak miejsce zamieszkania, płeć, wiek i zarobki grupy docelowej nie przynosi oczekiwanej konwersji po przeprowadzonej już kampanii. Najlepiej sprawdza się działanie w czasie rzeczywistym – bieżące monitorowanie zachowań użytkowników przy jednoczesnym wyciąganiu wniosków pozwoli dostosować je do określonej kampanii. Dla osób nieznających procesów związanych ze strategiami CM jest to zadanie wręcz niewykonalne, jednak profesjonalne firmy działające w tej branży, jak np. agencja PR – Consulting’n more z Warszawy (https://consultingandmore.pl/), mają do swojej dyspozycji liczne narzędzia, które dzięki zaawansowanej technologii pozwalają sprawnie przebadać rynek i jego zapotrzebowanie na dane produkty oraz usługi i tym samym zaplanować skuteczną strategię.

Dobrze przeprowadzona kampania obfituje w teksty możliwie jak najlepiej dostosowane do odbiorcy. Do najczęściej stosowanych form CM należą następujące rodzaje tekstów:

  • Treści eksperckie – dostarczanie rzetelnych informacji przez ekspertów z branży
  • Poradniki – rodzaj treści mający powiązania z oferowanymi usługami i produktami. Napisane są w charakterze porad dla kupujących
  • Recenzje – napisane przez osoby cieszące się zaufaniem wśród odbiorców są najbardziej efektywne
  • Opisy produktów – teksty o oferowanych przez firmę produktach
  • Blogi firmowe – stworzone niezależnie lub jako podstrona witryny/sklepu

Ponadto, dobrze przygotowane i rzetelne teksty są wysoko oceniane przez wyszukiwarki. Przede wszystkim muszą być one poprawnie napisane pod względem ortograficznym oraz stylistycznym, unikalne, nieprzesycone słowami kluczowymi, bogate w dodatkowe materiały (np. zdjęcia i video) oraz przejrzyste.

Kolejnym czynnikiem jest określenie kanałów medialnych z jakich korzysta dany odbiorca. Content marketing pozwala poznać predyspozycje odbiorcy w zakresie źródeł informacji, z których on korzysta. W portalu będącym dla niego źródłem zaufanych informacji, wszystkie dodatkowe dane są również chętniej akceptowane.

Co można zyskać za sprawą content marketingu?

Każda dobrze przygotowana kampania powinna nieść ze sobą trzy główne korzyści dla kontrahenta. Należą do nich:

  • Zwiększane ruchu na stronie i rozpowszechnianie informacji o marce w środowisku internetowym
  • Budowanie solidnych fundamentów i wzmacnianie wizerunku marki
  • Wzrost konwersji i zdobywanie nowego grona klientów

Za sprawą content marketingu użytkownikom dostarczane są informacje, których oni sami poszukują, a dzięki inteligentnemu zarządzaniu treścią, użytkownicy mogą je odnaleźć w znacznie łatwiejszy sposób. Odbiorcy bardzo pozytywnie przyjmują wartościowe treści w postaci artykułów eksperckich, porad oraz prezentacji, dlatego dobrze przeprowadzona kampania CM ma bardzo duży wpływ na sukces firm w sieci. Jednak bez odpowiedniej wiedzy i doświadczenia trudno we własnym zakresie przeprowadzić skuteczną kampanię content marketingową. Z tego względu, poszukując profesjonalnej agencji PR do przeprowadzenia kampanii, warto szczególną uwagę zwrócić na listę klientów firmy, rekomendacje czy zrealizowane dotychczas kampanie.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułMarketingowy niezbędnik młodego przedsiębiorcy
Następny artykułMarketing kinowy – sposób na udane kampanie
MarketingPortal.pl to portal skierowany do wszystkich internautów interesujących się szeroko rozumianym marketingiem internetowym. W serwisie znajdziemy specjalistyczne artykuły pisane przez ekspertów z różnych dziedzin reklamy internetowej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ