Jakie trzeba spełniać wymagania, aby sprawnie działać na Magento?

Mimo że prowadzenie sklepu przez internet wydaje się być łatwym i przyjemnym zajęciem, to istnieje wiele czynników, których nie widać z zewnątrz, a które mają wielki wpływ na powodzenie przedsięwzięcia. Umieszczanie artykułów na stronie www, pakowanie wysyłek czy wysyłanie maili do klientów to codzienne aktywności, które każdemu kojarzą się z prowadzeniem biznesu w tej branży.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Aurora Creation

Żeby jednak całość działała sprawnie, potrzebne jest solidne wsparcie hardware’owe i software’owe. Szczególnie boleśnie przekonują się o tym ci, którzy rozpoczynali działalność z niewielką ofertą produktową, a w miarę rozrastania się asortymentu i poszerzania grona klientów, oprogramowanie sklepu zaczynało działać coraz mniej efektywnie.

Jak wygląda sprawa modułów Magento?

Nie mają tego problemu osoby, którym do prowadzenia sklepu internetowego od początku służy platforma Magento. Pozwala ona na obsłużenie nawet kilkudziesięciu tysięcy pozycji, daje możliwość generowania wielu rozmaitych raportów i analizowania aktywności użytkowników, a także skutecznego optymalizowania SEO.

Istnieje również wiele dodatkowych wtyczek, które integrują sklep z zewnętrznymi witrynami lub serwisami, np. udostępniającymi płatności online lub usługi kurierskie. Przy dużym ruchu, automatyczne uzupełnianie dokumentów czy nadawanie przesyłek może być wielkim usprawnieniem. Komunikacja z klientami za pomocą SMS sprawi natomiast, że szczególnie docenią oni poziom serwisu i pozostawanie w stałym kontakcie z nimi.

Jakie wymagania ma sklep internetowy Magento?

Tak wiele dostępnych funkcji opisywanej platformy wiąże się jednocześnie z koniecznością stworzenia solidnego i efektywnie funkcjonującego zaplecza serwerowego. Oszczędności w tej sferze co prawda z początku polepszą bilans finansowy firmy, jednak w przyszłości mogą odbić się czkawką. Prowadząc biznes, z reguły nastawiamy się na stały jego wzrost, nawet jeżeli ma on być niewielki. Po miesiącach i latach może się okazać, że dotychczasowe oprogramowanie nie działa już tak sprawnie jak na początku.

Dla umożliwienia poprawnego działania samej platformy oraz korzystania ze wszystkich opcji, jakie dają moduły Magento, warto zadbać o serwer dysponujący pamięcią większą niż 2 GB oraz obsługujący Apache i Nnginx. Należy również sprawdzić wersje PHP, przykładowo: dla Magento w wersji 2.1.x nie jest polecane PHP 7.1 i 5.5.

Tego typu niuanse mogą mieć kluczowy wpływ na funkcjonowanie całego systemu, dlatego dobrze jest przedstawić zagadnienie specjaliście od hostingu i poprosić go o pomoc. Dla osoby prowadzącej biznes i nie wtajemniczonej w skomplikowane sprawy techniczne nie ma bowiem nic gorszego, niż zatrzymanie sprzedaży z ich powodu.

Co trzeba zrobić, by z sukcesem wykorzystać moduły Magento?

Dodatkowe wtyczki do sklepu pozwalają m.in. zsynchronizować asortyment sklepu z porównywarkami internetowymi, by zwiększyć zasięg oddziaływania przedsiębiorstwa. Jest to kolejny z powodów, by zapewnić sobie mocny serwer, mający dużą moc obliczeniową. Stale zwiększająca się liczba produktów, okolicznościowe promocje, czy wiele pojawiających się opinii na podstronach poszczególnych artykułów mogą spowodować potrzebę zaangażowania większych mocy obliczeniowych.

Jest to szczególnie ważne, jeżeli zamierza się zsynchronizować sklep internetowy Magento z dotychczas stosowanym w firmie systemem CRM. Sprawna obsługa klientów stanowi w obecnych czasach priorytet, ze względu na dużą konkurencję i wysoki poziom nasycenia rynku. Bardziej skomplikowane zabiegi, związane z prowadzeniem sklepu internetowego, koordynacja poszczególnych modułów i prace serwisowe mogą wymagać pomocy specjalistów, dlatego warto być gotowym i posiadać w budżecie dodatkowe środki na ten cel.

Pomoże to w sprawnym funkcjonowaniu biznesu, bez konieczności samodzielnego wertowania obfitych podręczników do obsługi systemu i nauki podstaw programowania, żeby rozwiązać proste problemy. Integracja platformy Magento z wtyczkami odpowiedzialnymi za rozszerzone funkcje może również wymagać fachowej pomocy, natomiast same moduły niejednokrotnie są płatne. Pozwalają jednak na korzystanie z opcji, które bardzo ułatwiają życie, jak np. pełna integracja z Allegro. Późniejsze zyski z tego tytułu wielokrotnie przewyższają koszt poniesiony w momencie zakupu.

Katarzyna Leśniewska

Katarzyna Leśniewska

Ekspertka w dziedzinie social media z pasją do budowania zaangażowanych społeczności online. Prowadzi szkolenia z zakresu efektywnego wykorzystania mediów społecznościowych w biznesie. Prywatnie miłośniczka sztuki współczesnej i jogi.

Artykuły: 198

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *