Od czego zacząć działania na facebooku?

Rozpoczęcie działań marketingowych na facebooku niejednokrotnie okazuje się kluczem do sukcesu firmy. Dzieje się tak z prostego powodu… Na facebooku jest niemalże 90% użytkowników Internetu! Nie ma znaczenia jaki rodzaj działalności prowadzisz – są tam Twoi odbiorcy i potencjalni klienci.

Załóż fanpage

Nie wiesz jak założyć fanpage? To nic trudnego. Zrobisz to z poziomu prywatnego konta na facebooku. Są jednak pewne zasady, których warto przestrzegać.

  • Fanpage powinien być zakładany na prawdziwym koncie, w ten sposób unikniesz przykrych konsekwencji w przyszłości.
  • Dobierz odpowiednią nazwę firmy, którą będzie można w prosty sposób wyszukać.
  • Uzupełnij fanpage o odpowiednie opisy i informacje.

Określ cel

Każde działanie powinno mieć z góry określony cel. Dla jednej firmy będzie to podniesienie sprzedaży w sklepie internetowym, inna będzie chciała zbudować wizerunek firmy przyjaznej pracownikom, a jeszcze inna potrzebuje kontaktów sprzedażowych.
W zależności od celu możesz:

  • Skorzystać z kampanii facebook lead ads, która w szybki sposób pozwala pozyskać leady.
  • Chcesz zbudować lojalność i zaufanie wśród odbiorców? Warto dowiedzieć się – Jak stworzyć grupę na facebooku? Grupa to świetne miejsce do pomagania i dzielenia się wiedzą.
  • Firma lokalna może skupić swoje działania na budowaniu zasięgów w swojej okolicy.
  • Sklep internetowy dużą uwagę powinien poświęcić w kierunku kampanii facebook ads.

Skonsultuj się

Warto sprawdzić swój pomysł w asyście osoby z doświadczeniem, unikniesz błędów początkującego i zwiększysz efektywność już na samym początku. To inwestycja, która z pewnością się zwróci. Możesz zwrócić się do freelancera lub do agencji social media. Ta druga może nie tylko przeprowadzić konsultację, ale może przejąć całą pracę związaną z social media marketingiem. Pomyśl ile czasu możesz na tym zaoszczędzić i przekuć w inne działania, o których wiesz znacznie więcej.

Konsekwentnie realizuj i poprawiaj

Działając samodzielnie nie unikniesz błędów. Wyciągaj z nich wnioski i poprawiaj. Poprawiaj strategię, teksty, zdjęcia czy reklamy. Marketing to nigdy nie kończąca się optymalizacja. Z czasem zobaczysz, że efekty są coraz lepsze.

Życzymy powodzenia, a razie pytań zapraszamy do kontaktu z naszą agencją – dais.

Ewa Sobolewska

Ewa Sobolewska

Copywriterka z kreatywnym podejściem do tworzenia treści reklamowych i informacyjnych. Specjalizuje się w storytellingu i kampaniach e-mail marketingowych. Wolny czas poświęca na gotowanie i odkrywanie nowych smaków.

Artykuły: 148

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *