Jak przyciągnąć klienta do sklepu internetowego

Sprzedaż e-commerce w ostatnich latach cieszy się coraz większą popularnością. Wielu przedsiębiorców zdecydowało się nawet na przeniesienie działalności właśnie do sieci, widząc w tym kanale większy potencjał. Wynika to przede wszystkim z postępu technologicznego, a także oczekiwań i wygody konsumentów. Łatwiej i szybciej jest bowiem zrobić zakupy online, bez wychodzenia z domu, stania w korku i dźwigania toreb z zakupami. Zamówienie dociera do klienta pod same drzwi. Mechanizm funkcjonowania sklepu internetowego wydaje się być banalnie prosty. Jak się jednak okazuje, postawienie witryny na wybranej domenie to za mało, by trafił do niej potencjalny konsument. Dodatkowo konkurencyjności w sieci jest na bardzo wysokim poziomie. Co zrobić, by wyróżnić swój sklep internetowy na tle pozostałych? Jak przyciągnąć klienta?

1. Widoczność strony sklepu internetowego w wyszukiwarce

2. Zadbaj o swoją pozycję w sieci

3. Jak zdobyć potencjalnych klientów?

4. Reklamy Google Ads

5. Newslettery do lojalnych klientów

Widoczność strony sklepu internetowego w wyszukiwarce

By przyciągnąć klientów zarówno w przypadku działalności online, jak i jeśli chodzi o sklep stacjonarny, należy dać im szansę na poznanie siebie, a dokładniej wskazać im kierunek gdzie mogą dokonać zakupu. O potencjalnych klientów należy przede wszystkim zadbać i to w takim stopniu, by poczuli się 'zaopiekowanymi’. Jedną z najskuteczniejszych metod pokazania się w sieci jest zaznaczenie swojej pozycji w wyszukiwarce Google. Pozycjonowanie daje solidne podstawy, budujące widoczność strony. Mechanizm poszukiwań produktu przez konsumenta jest bardzo prosty. Wpisuje się w wyszukiwarkę odpowiednią frazę np. 'czarna torebka’, a Google w odpowiedzi na to, wyświetla propozycje sklepów z tego typu asortymentem. Im wyższa pozycja witryny w wynikach wyszukiwania, tym większa szansa, że użytkownik odwiedzi stronę sklepu. Dlatego też tak wartościowe działanie w strategii marketingowej każdego sklepu internetowego, stanowi pozycjonowanie.

Zadbaj o swoją pozycję w sieci

XXI wiek daje przedsiębiorcom mnóstwo możliwości na promocję biznesu. Decydując się na działalność e-commerce, należy mieć na uwadze siłę konkurencji. Sklepy internetowe dwoją się i troją, by przyciągać klientów. Punktem startowym w każdym przypadku, powinno być pozycjonowanie strony, czyli SEO (ang. SEO – search engine optimization). To nic innego jak szereg aktywności, mających na celu zwiększenie ruchu w sklepie internetowym oraz osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarce. Systematyczna praca nad budowaniem widoczności sklepu w sieci, wpływa na jego dynamikę, zwiększa popularność, a także zasięgi. Dzięki temu przekaz dociera dokładnie tam, gdzie rzeczywiście są potencjalni klienci.

Jak zdobyć potencjalnych klientów?

Sklep internetowy wymaga regularnej aktywności i interakcji z konsumentami. Dlatego też przedsiębiorcy e-commerce świetnie odnajdują się w mediach społecznościowych, gdzie nie brakuje możliwości nawiązania bezpośredniej relacji z odbiorcą. Co więcej, wielu z nich wykorzystuje nowoczesne narzędzia social mediów, by pozyskać nowych klientów. To czy dany sklep online zdecyduje się na firmowy profil na jednym czy kilku kanałach, jest kwestią bardzo indywidualną. Wybór należy uzależnić od oczekiwań klientów. Działając w social mediach, można na kilka sposobów promować dany produkt. Mowa m.in. o postach dedykowanych konkretnym grupom asortymentowym z wyraźnym zaznaczeniem ich wartości, promocji nowości czy poprzez konkursy prosprzedażowe.

Reklamy Google Ads

Szybkim i skutecznym sposobem na przyciągnięcie klientów do sklepu internetowego są kampanie Google Ads. Reklamowanie się w ten sposób polega na dosłownym 'podążaniu śladem’ użytkownika w sieci. By zwrócić uwagę swoich klientów, należy w pierwszej kolejności pokazać im drogę do sklepu online. Najbardziej popularną formą reklamy Google Ads są reklamy tekstowe, czyli sponsorowane linki, składające się z nagłówka i krótkiego opisu. Wyświetlają się one użytkownikowi po wpisaniu danej frazy w wyszukiwarkę.

Newslettery do lojalnych klientów

Newsletter wbrew pozorom nie musi być traktowany jako spam. Zadowoleni klienci chętnie decydują się na przesyłanie im informacji o nowościach produktowych lub promocjach. Warto również zadbać, by newsletter przygotowany został w zgodzie z wyznacznikami nowoczesnego e-mail marketingu. Forma komunikacji nie może być typowym spamem. Dobrze jest zwrócić uwagę na content oraz atrakcyjną grafikę. Newsletter może się okazać skutecznym narzędziem wspierającym akcje promocyjne, których nie powinno brakować w sklepach internetowych, jeśli sklepowi zależy na lojalnych klientach.

Jak przyciągnąć uwagę i nawiązać kontakt z potencjalnymi klientami? Przede wszystkim należy zadbać o funkcjonalność witryny sklepu. Decydując się na pozycjonowanie wykonywane przez profesjonalną agencję, można mieć pewność, że rozpocznie ona pracę od audytu SEO. Jego wyniki mogą się okazać kluczowe z punktu widzenia jej funkcjonalności, wpływającej jednocześnie na jakość obsługi klienta. Prowadzenie sklepu internetowego wymaga czasu oraz systematycznej pracy nad budowaniem rozpoznawalności i widoczności w sieci.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij