Z jakich elementów powinien składać się dobrze zaprojektowany mailing reklamowy?
Treść maila, ale również wygląd całej wiadomość jest szczególnie istotny. Gdy zadbasz o to, aby prezentowała się ona estetycznie, pokażesz swoim odbiorcom swój profesjonalizm. Bardzo ważne jest zastosowanie call to action.
Do jakich kwestii technicznych musisz się zastosować, tworząc mailing reklamowy?
Aby email marketing był skuteczny i prawidłowo wyświetlał się Twoim odbiorcom, musisz zastosować się do pewnych kwestii technicznych. Twoja wiadomość nie może być zbyt szeroka. Ważne jest, aby maksymalna szerokość kreacji mailingowej posiadała 600px. To sprawi, że mailing reklamowy będzie możliwy do zobaczenia na większości rozdzielczości desktopowych. Możesz do maila dodać grafiki. Jednak musisz zadbać o to, aby były one w formacie gif, png, jpg. Załączenie jednej dużej grafiki nie jest dobrym pomysłem. Lepiej podzielić ją na mniejsze części. Będziesz mieć wtedy pewność, że obrazki przejdą przez filtry antyspamowe.
Poznaj elementy, z jakich powinien składać się skuteczny mailing reklamowy
Skuteczny mailing obowiązkowo musi zawierać nadawcę. Masz dwie możliwości do wyboru. Możesz podpisać się jako firma lub imieniem i nazwiskiem. Temat wiadomości musi zostać tak skonstruowany, aby zachęcił odbiorcę do przeczytania całej wiadomości. Warto sobie uświadomić, że to zazwyczaj on decyduje o tym, czy użytkownik będzie chcieć odebrać email, czy też nie. Musi więc być intrygujący i oryginalny. Tematy, które złożone są z dwóch słów, chętnie są klikane. W mailingu reklamowym mamy do czynienia także z preheader-em. Jest także nagłówek, treść główna i stopka. W tym pierwszym elemencie koniecznie musi znaleźć się logo firmy, preheader oraz link podglądu wiadomości. W stopce warto umieścić informacje o możliwości rezygnacji z otrzymywania emaili.
Jak powinny wyglądać treści w mailingu reklamowym?
Gdy tworzysz mailing reklamowy, bardzo ważne jest, aby zdania i teksty nie były zbyt długie. Istotne jest także właściwe konstruowanie nagłówków. Powinny być one zachęcające i intrygujące. Warto pisać o korzyściach. Musisz tak skonstruować tekst, aby użytkownik wiedział, co zyska, gdy przejdzie na Twoją stronę. CTA musi wyróżniać się od treści. Bardzo ważną rzeczą jest też użycie odpowiednich fontów. Przede wszystkim muszą one być czytelne. Grafika musi być dobrej jakości. Obrazy muszą być ze sobą właściwie skomponowane. Dobrym pomysłem jest umieszczenie w swoich wiadomościach gifów, które przykują wzrok odbiorców. Do swojego szablonu możesz je dodać przy pomocy CKEditora.