Czy baza firm jest pomocna w prowadzeniu biznesu?
Dobra baza firm zawiera aktualne dane kontaktowe firm, czyli dane takie jak adresy lokali i numery telefonów firmowych. Informacje tego typu ułatwiają nawiązanie współpracy między przedsiębiorcami, bo wystarczy jedynie otworzyć dana bazę i poszukać przedsiębiorców, którzy działają w tej samej branży. Mowa tu o tym, że tego typu poszukiwania w dobrej bazie firm potrwają jakieś kilka minut i po tym czasie znajdzie się przynajmniej kilku potencjalnych partnerów biznesowych.
Wyszukiwanie.
Nowoczesna baza firm zaliczana do tych uaktualnianych dosłownie co miesiąc to baza, zawierająca informacje o adresach firm, o tym kiedy działają, to także dane kontaktowe, takie jak numer telefonu i adres email. Wiele znaczy też i to, że taka baza jest połączoną z mapą google i z tymi pinezkami. Samo wyszukiwanie też nie jest trudne, bo wpisuje się do wyszukiwarki branżę i na dokładkę region, po to by po kilku sekundach wyskoczyły na mapce regionu wszystkie warsztaty samochodowe lub tylko te znajdujące się w promieniu trzydziestu kilometrów. Możliwości tego rodzaju daje taka dobra baza danych, ale raczej nikt nie dba o to by dane te pozostały aktualnymi za darmo, bo firmy zmieniają lokale w których działają. Dana działalność gospodarcza może też zostać zawieszoną lub konkretny przedsiębiorca może stać się emerytem z dnia na dzień.
Dbanie o to by dane były aktualnymi.
Niektórzy ludzie tworzący bazy firm doskonale wiedzą o tym, że tworzenie wyjątkowo rozległej bazy danych i dbanie o to by była ona aktualną to także cała masa roboty. Mowa tu dokładnie o tym, że ktoś musi sprawdzać to, czy konkretne firmy funkcjonują nadal, czy też nie zmieniły lokalu. Takie dbanie o aktualne dane kosztuje i nie zawsze jest to powiązane z pisaniem wiadomości email, czy też z rozmowami telefonicznymi. Czasami pewne dane trzeba zweryfikować osobiście, a to niestety musi trochę potrwać i chyba dlatego niektóre firmy tworzące bazy firm chcą tego, by przedsiębiorcy im płacili za istnienie w takiej pięknej bazie, która na dokładkę jest opcją darmową dla potencjalnego klienta. Jednym słowem ten koszt częstych aktualizacji trzeba z czegoś pokryć, a w tym rzecz jasna tkwi problem, bo trzeba przekonać przedsiębiorców do płacenia za tego typu usługę.
Punkt widzenia klienta.
Dość wielu z nas doskonale wie, że w czasach obecnych potencjalny klient chce smartfonem wyszukać najbliższy zakład krawiecki lub najbliższego mechanika samochodowego. Aspekty tego typu są bardzo ważnymi, ale samo tworzenie takiej wiecznie aktualnej bazy danych to wyzwanie i to spore. Wiele w tym wszystkim znaczy też i to, że osoba szukająca najbliższej cukierni powinna mieć dostęp do takiej bazy danych za darmo, bo płacenie jakiegoś tam stałego abonamentu interesuje niewielu. Za coś w tym stylu powinni raczej płacić przedsiębiorcy, bo to oni powinni inwestować, po to by móc dalej zarabiać. Takie stawianie sprawy to podstawa i dlatego też za jakiś czas te o wiele lepsze bazy danych będą raczej normą, a opłaty za istnienie na nich dla przedsiębiorców będą raczej symbolicznymi.