Czy baza firm jest pomocna w prowadzeniu biznesu?

Dobra baza firm zawiera aktualne dane kontaktowe firm, czyli dane takie jak adresy lokali i numery telefonów firmowych. Informacje tego typu ułatwiają nawiązanie współpracy między przedsiębiorcami, bo wystarczy jedynie otworzyć dana bazę i poszukać przedsiębiorców, którzy działają w tej samej branży. Mowa tu o tym, że tego typu poszukiwania w dobrej bazie firm potrwają jakieś kilka minut i po tym czasie znajdzie się przynajmniej kilku potencjalnych partnerów biznesowych.

Wyszukiwanie.

Nowoczesna baza firm zaliczana do tych uaktualnianych dosłownie co miesiąc to baza, zawierająca informacje o adresach firm, o tym kiedy działają, to także dane kontaktowe, takie jak numer telefonu i adres email. Wiele znaczy też i to, że taka baza jest połączoną z mapą google i z tymi pinezkami. Samo wyszukiwanie też nie jest trudne, bo wpisuje się do wyszukiwarki branżę i na dokładkę region, po to by po kilku sekundach wyskoczyły na mapce regionu wszystkie warsztaty samochodowe lub tylko te znajdujące się w promieniu trzydziestu kilometrów. Możliwości tego rodzaju daje taka dobra baza danych, ale raczej nikt nie dba o to by dane te pozostały aktualnymi za darmo, bo firmy zmieniają lokale w których działają. Dana działalność gospodarcza może też zostać zawieszoną lub konkretny przedsiębiorca może stać się emerytem z dnia na dzień.

Dbanie o to by dane były aktualnymi.

Niektórzy ludzie tworzący bazy firm doskonale wiedzą o tym, że tworzenie wyjątkowo rozległej bazy danych i dbanie o to by była ona aktualną to także cała masa roboty. Mowa tu dokładnie o tym, że ktoś musi sprawdzać to, czy konkretne firmy funkcjonują nadal, czy też nie zmieniły lokalu. Takie dbanie o aktualne dane kosztuje i nie zawsze jest to powiązane z pisaniem wiadomości email, czy też z rozmowami telefonicznymi. Czasami pewne dane trzeba zweryfikować osobiście, a to niestety musi trochę potrwać i chyba dlatego niektóre firmy tworzące bazy firm chcą tego, by przedsiębiorcy im płacili za istnienie w takiej pięknej bazie, która na dokładkę jest opcją darmową dla potencjalnego klienta. Jednym słowem ten koszt częstych aktualizacji trzeba z czegoś pokryć, a w tym rzecz jasna tkwi problem, bo trzeba przekonać przedsiębiorców do płacenia za tego typu usługę.

Punkt widzenia klienta.

Dość wielu z nas doskonale wie, że w czasach obecnych potencjalny klient chce smartfonem wyszukać najbliższy zakład krawiecki lub najbliższego mechanika samochodowego. Aspekty tego typu są bardzo ważnymi, ale samo tworzenie takiej wiecznie aktualnej bazy danych to wyzwanie i to spore. Wiele w tym wszystkim znaczy też i to, że osoba szukająca najbliższej cukierni powinna mieć dostęp do takiej bazy danych za darmo, bo płacenie jakiegoś tam stałego abonamentu interesuje niewielu. Za coś w tym stylu powinni raczej płacić przedsiębiorcy, bo to oni powinni inwestować, po to by móc dalej zarabiać. Takie stawianie sprawy to podstawa i dlatego też za jakiś czas te o wiele lepsze bazy danych będą raczej normą, a opłaty za istnienie na nich dla przedsiębiorców będą raczej symbolicznymi.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij