Staramy się brać udział w różnych wyzwaniach marketingowych. Czynimy tak, ponieważ dzięki temu przedstawiamy swój biznes z jeszcze lepszej strony. Warto dokładnie przyjrzeć się, jakie możliwości w tym zakresie dostarcza nam email marketing. Ocenia się, że prowadzenie kampanii e-mailingowych czy newsletterów wychodzi już z mody.

Natomiast takie opinie nie są w pełni uzasadnione. Dokładnie statystyki pokazują, że nadal kampanie poprzez wysyłanie wiadomości email przynosi wspaniałe rezultaty. Pozwalają na pozyskiwanie klientów i utrzymywanie stałych relacji z czytelnikami. Jak jednak zastosować ten email marketing w swoim biznesie, firmie? Oto kilka trafnych wskazówek.

Zadbaj o zwiększenie sprzedaży

Email marketing - zadbaj o zwiększenie sprzedaży

Prowadzimy pewną sprzedaż, produktów i usług, które posiadamy od pewnego czasu. W tym kierunku chcielibyśmy uzyskiwać jak najlepsze rezultaty. Natomiast zachowanie takich wyników zapewnia nam jedynie dobrze przeprowadzania kampania email marketingowa. Dzięki niej jesteśmy w stanie informować klientów o przysługujących im rabatach, nowych metodach płatności, rodzajach dostawcy, programie lojalnościowym czy zmianach w funkcjonowaniu sklepu.

Jest więc wiele okazji, aby co pewien czas wysłać potencjalnym klientom email, który dodatkowo może ich zachęcić do sprzedaży. Nigdy nie powinniśmy o tym zapominać. Przecież część klientów nie zdecyduje się od razu. Natomiast, gdy nadal będziemy im wysyłać atrakcyjne wiadomości, to sprzedaż będzie wciąż rosła.

Znajdujmy nowych klientów

Email marketing - pozyskiwanie nowych klientów

Jeśli już mamy dobry kontakt z pewnymi ważnymi klientami, to jak najbardziej powinniśmy dążyć do utrzymywania z nimi właściwych relacji. Ale nigdy nie powinniśmy poprzestawać na poszukiwaniu kolejnych klientów. To przecież oni będą w stanie zdecydować się na naszą najnowszą ofertę. I jeśli zastosujemy e-mail marketing, to na pewno dotrzemy do wielu nowych odbiorców.

Dobrze jest zadbać, aby każdy email został przygotowany z pieczołowitą starannością. Tylko wtedy grafika, a zarazem tekst okaże się dla potencjalnych klientów bardzo zachęcająca. W tym kierunku czasami musimy zdecydować się na wsparcie grafików czy specjalistów od marketingu. Natomiast dzięki nim nasze kampanie email marketingowe okażą się skuteczniejsze. Dlatego warto coś zainwestować, aby później zebrać o wiele więcej.

Optymalizacja kosztów

E-mail marketing - optymalizacja kosztów

E-mail marketing opiera się na tworzeniu odpowiednie bazy klientów. Ale można również pozyskiwać nowe bazy. Do dyspozycji mamy jeszcze partnerstwo z pewnymi właścicielami takich baz. Właśnie oni mogą polecić swoim czytelnikom bądź klientom, aby nawiązali kontakt z naszą firmą, osobą. Jeśli poszukujemy takich właścicieli baz kontaktów, to warto, aby byli oni potencjalnie zainteresowani naszą ofertą. Musimy to dokładnie przemyśleć, aby dana baza nie była zbyt słaba. Wtedy moglibyśmy stracić zbyt wiele.

Inni odchodzą już z email marketingu na rzecz reklam sponsorowanych. I trzeba sobie szczerze powiedzieć, że one również są bardzo skuteczne. Przecież dzięki nim reklamę przedstawiamy tylko tym odbiorcom, którzy są zainteresowani naszym produktem czy usługą. Pozwalają nam dotrzeć do konkretnych Klientów. Ale email marketing pozwala czasami na poświęcenie mniejszej ilości kosztów, a efekty są naprawdę wspaniałe. Dlatego dzięki nim udaje się nam kreować również właściwy wizerunek naszego biznesu.

Podsumowanie: Widzimy, jak kampanie email marketingowe nadal przynoszą zysk i warto zacząć od stworzenia 1 takiej reklamy. Gdy ją puścimy, to później staramy się ją dokładnie przeanalizować. Przecież będziemy mieli dostęp do cennych statystyk. Na ich podstawie widzimy, jak wielu internautów po otworzeniu emaila zdecydowało się na kliknięcie w dany link. A dodatkowo widzimy, jaka część internautów zdecydowała się na zakup, gdy sprzedajemy pewien produkt czy usługę. Możliwe, że tytuł emaila, jego nazwę, a zarazem całą strukturę musimy pod pewnymi względami ulepszyć. Dobrze jest to badać i później tworzyć jeszcze skuteczniejsze kampanie. Zawsze musimy odnosić się do oczekiwań danej grupy odbiorców. Dlatego pomyślmy o tym, do kogo i w jaki sposób kierujemy naszą ofertę.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ