Prowadzisz swoją firmę lokalnie, ale chciałbyś docierać do szerszego grona? A może masz świetny produkt, ale nie wiesz, jak rozwinąć swój biznes w Internecie?
Nie musisz być specjalistą w branży IT, aby Twoja firma działała online i czerpała z tego korzyści. Sprawdź kilka sprawdzonych strategii marketingu internetowego i przekonaj się, jakie to proste.
Profesjonalna strona internetowa
Strona internetowa firmy jest jej wizytówką. Jest to absolutna podstawa, od której powinniśmy zacząć nasze działania. Samodzielne stworzenie strony internetowej może być sporym wyzwaniem, jednak w razie trudności nic nie stoi na przeszkodzie, aby skorzystać z pomocy firmy zewnętrznej.
Wiąże się to oczywiście z dodatkowymi kosztami, jednak ich wysokość jest zależna od samego projektu, tego czy chcemy zlecić pełną obsługę strony oraz cennika wykonawcy.
Dlatego na początku warto zadać sobie pytanie: jakie są nasze oczekiwania wobec strony internetowej? Jakie funkcjonalności są nam niezbędne? Jak często będą edytowane treści na stronie?
Z usług profesjonalnego biura projektującego strony internetowe warto skorzystać, jeśli posiadamy specyficzne wymagania dotyczące rozwiązań technologicznych lub oczekujemy niepowtarzalnego projektu graficznego strony.
Drugim rozwiązaniem jest skorzystanie z platformy takiej jak WordPress, która umożliwia edycję gotowego szablonu witryny oraz dostosowanie jej do własnych potrzeb. Ten sposób wymaga nabycia umiejętności obsługi WordPressa, jednak w Internecie możemy znaleźć wiele poradników, które omawiają najważniejsze zagadnienia krok po kroku.
WordPress dostarcza swoim użytkownikom wiele przydatnych rozwiązań w postaci wtyczek. Wśród nich dostępne są narzędzia wspierające działania SEO czy umożliwiające bardziej zaawansowaną edycję szablonów.
Na co warto zwrócić uwagę projektując stronę?
Jeśli chcesz, żeby strona internetowa firmy wyglądała profesjonalnie, to zwróć szczególną uwagę na poniższe kwestie:
-
Tekst opublikowany na stronie powinien być bezbłędny. Zarówno błędy ortograficzne, jak i przypadkowe literówki mogą negatywnie wpłynąć na wizerunek firmy.
-
Szybkość ładowania witryny nie pozostawia niczego do życzenia. Użytkownicy gorzej oceniają serwisy, które otwierają się powoli. Takie problemy mogą się pojawić, jeśli umieścimy na stronie np. zbyt dużo filmów, obrazów o zbyt dużej wadze.
-
Witryna wyświetla się prawidłowo na różnych urządzeniach. Responsywne strony internetowe już od kilku lat są standardem. Wiele osób korzysta z przeglądarek internetowych na smartfonie, dlatego lepiej być pewnym, że strona na telefonie będzie działa i wygląda dobrze.
-
Strona sprawia wrażenie unikalnej pod względem wizualnym. Decydując się na wykorzystanie gotowego szablonu można użyć własnych zdjęć lub unikalnych grafik, zamiast tych domyślnych lub ze stocka. Zmieniając układ poszczególnych elementów oraz kolorystykę projektu można odmienić jego początkowy wygląd.
Tworzenie elementów graficznych może ułatwić podręcznik obsługi Photoshopa lub tutorial na YouTube. Kursy stacjonarne często dają możliwość konsultacji swoich problemów ze specjalistą. Krajowe Centrum Edukacyjne może być dobrym pomysłem, jeśli szukamy szkolenia online pod okiem profesjonalisty.
Oczywiście wszystko zależne jest od potrzeb danego przedsiębiorcy. Jeśli nie ma większego zapotrzebowania na unikalne grafiki, to być może lepszym pomysłem będzie zlecenie tego zadania grafikowi.
Wsparcie biznesu przez kanał mediów społecznościowych
Podejmując decyzję o otwarciu firmowego profilu na Facebooku czy Instagramie, musimy uwzględnić fakt, że treści powinny być zamieszczane regularnie, a odpowiedzi na wiadomości od klientów udzielane na bieżąco.
Systematyczne dodawanie postów sprawia, że nasza strona firmowa wygląda na aktualną, a dodatkowo istnieje szansa na zaangażowanie społeczności, a co za tym idzie dotarcia do szerszego grona osób.
Dobrze jest posiadać przygotowany plan co, gdzie i jak będziemy publikować. A obranie właściwego kierunku może ułatwić określenie grupy docelowej swoich produktów lub oferowanych usług.
W dużym uogólnieniu należy zastanowić się: do kogo chcemy trafiać i co te osoby może interesować. Inne treści będziemy dostarczać dla grupy 20-letnich kobiet w dużej miejscowości, a inne będą odpowiednie dla mężczyzn w przedziale 40-50 z małych miast.
Opracowanie dobrej strategii zwiększa szansę na pozyskanie nowych klientów poprzez ten kanał. Ale to nie jedyne możliwości.
Reklamy
Jeśli zależy nam na tym, żeby nasz profil i treści w krótkim czasie dotarły do szerszego użytkowników, to dobrym pomysłem może okazać się inwestycja w reklamy. Opcja ta jest dostępna na najbardziej popularnych platformach. Korzystając z możliwości płatnej reklamy na Facebooku mamy do dyspozycji wiele różnych kreacji, elementów do możliwej konfiguracji.
Samodzielne prowadzenie tego rodzaju działań marketingowych, mogą ułatwić poradniki zamieszczane w Internecie lub udział w szkoleniu.
Panel reklamowy daje użytkownikom wiele możliwości, więc bez odpowiedniego przygotowania może dojść do przepalenia budżetu. Dlatego, zamiast marnować pieniądze na przypadkowe działania, można rozważyć uczestnictwo w szkoleniu, zlecenie działań profesjonalnej agencji lub freelancerowi.
Dzięki dobrze zoptymalizowanym kampaniom reklamowym można zwiększyć liczbę osób, które lubią profil firmy, zwiększyć rozpoznawalność marki, zapewnić dodatkowy ruch na stronie internetowej. Dobra reklama może być kluczem do zwiększenia sprzedaży, dlatego nie warto bagatelizować potencjału, jaki drzemie w marketingu internetowym.