Czym są packshoty
Packshot (również pack shot) to nieruchomy lub ruchomy obraz produktu, zwykle zawierający jego opakowanie i etykietę, używany do przedstawiania reputacji produktu w reklamach lub innych mediach. Jest to ważny bodziec do sprzedaży, mający na celu wywołanie rozpoznawalności produktu w sklepie. Świetne opakowanie kreuje oczekiwania, a dobrze wykonany packshot może zwiększyć postrzeganą wartość marki.
Fotografia produktowa – na co zwrócić uwagę przy packshotach?
Podczas sesji fotografii produktowej konieczne jest przestrzeganie pewnych podstawowych praktyk, aby jak najlepiej wykorzystać swoje zdjęcia.
- Upewnij się, że cały napis na etykiecie jest wyraźny. Użyj sylwetek, aby podkreślić konkretne cechy, którymi warto podzielić się z klientem.
- Wszystkie elementy projektu powinny być jasne. Użyj oświetlenia, aby delikatnie podkreślić żądany obszar bez odwracania uwagi od całego produktu. Kolory powinny być dokładnie odwzorowane.
- Zainwestuj w dobrej jakości sprzęt, aby realistycznie przedstawić produkt
- Nie edytuj nadmiernie zdjęć ani nie używaj filtrów, ponieważ może to spowodować nierealistyczne oczekiwania.
- Fotografuj produkty na białym lub pustym tle, aby przyciągnąć uwagę kupujących.
- Dopasuj ustawienia i zawsze wyłączaj lampę błyskową. Lampy błyskowe aparatu wytwarzają nienaturalne światło.
- Podchodź do produktów pod różnymi kątami, aby spróbować pokazać cały produkt.
Czym są zdjęcia aranżowane?
Aranżowane zdjęcia produktowe inaczej zwane też stylizowanymi to element fotografii produktowej najczęściej stosowany w przestrzeni internetowej. Można je określić jako „packshot w kompozycji”, gdyż jest to packshot w odpowiednim otoczeniu, pasującym do tematyki i stylistyki produktu. Dzięki takim urozmaiceniom tworzymy o wiele ciekawszy obraz, który jednocześnie tworzy bogatszy przekaz i odzwierciedla charakter produktu.
Co więcej, zdjęcia aranżowane ukazują też często przeznaczenie i sposób użycia produktu, podświadomie informując o nich odbiorcę. Przykładami takich zdjęć aranżowanych może być np. ukazanie kremu przeciwsłonecznego na leżaku na plaży, butów w stylizacji codziennej podczas spaceru w mieście czy kosmetyków ekologicznych na łące pełnej kwiatów.
Zdjęcia odzieży – bo kupujemy oczami!
Sprzedaż ubrań w Internecie opiera się w głównej mierze na zdjęciach – skoro nie możemy dotknąć, przymierzyć ani zobaczyć na żywo danej rzeczy, opieramy się na jej wyglądzie. Są różne metody na fotografię odzieży. Do zdjęć odzieży możemy zaliczyć:
- zdjęcia na modelu – przedstawienie odzieży na osobie to najbardziej naturalny sposób, dzięki któremu dobrze widać fason i sposób układania się materiału;
- zdjęcia odzieży typu duch – ujęcia na niewidocznych manekinach należą do najpopularniejszych obecnie sposobów przedstawiania ubrań. Można zaprezentować praktycznie wszystkie elementy garderoby przy niższych kosztach;
- zdjęcia dodatków i akcesoriów – przy tego typu produktach można wykorzystać wiele technik fotografowania, kluczem jest niebanalna estetyka;
- zdjęcia odzieży typu flat lay – czyli fotografie ubrań ułożonych na płasko;
- zdjęcia detali – to zdjęcia ze zbliżeniami unikalnych i ważnych szczegółów, takich jak logo czy struktura materiału.
Fotografia produktowa – studio Fennel
Studio Fennel to miejsce powstałe w 2014 roku z miłości do fotografii, które specjalizuje się w fotografii produktowej odzieży, przedmiotów codziennego użytku, mebli, dodatków. Siedziba studia mieści się w Tomaszowie Mazowieckim, jednak firma obsługuje klientów z całej Polski poprzez zdalną realizację zleceń.
Zależy Ci na profesjonalnym przedstawieniu Twoich produktów, aby odzwierciedlić ich wysoką jakość i zachęcić klientów do zakupu? Oddaj je w ręce Studia Fennel, które zaprezentuje je na zdjęciach aranżowanych z zachowaniem każdego istotnego detalu i z oddaniem autentycznych kolorów. Co więcej, możliwa jest opcja bezpłatnych zdjęć próbnych, aby zagwarantować dokładną wycenę i zapewnić zadowolenie ze współpracy!