Jak sprzedawać na Linkedin?

Linkedin dołączył do wiodących kanałów social media i stał się miejscem, gdzie warto prowadzić działania marketingowe. Nie zawsze pasować będą jednak aktywności wykorzystywane na innych platformach społecznościowych. Planując sprzedaż na Linkedin, warto zaplanować do tego odpowiednią strategię. Dowiedz się, jak sprzedawać na linkedin.

Czy sprzedaż na Linkedin ma sens?

Linkedin coraz częściej interesuje marketingowców i właścicieli firm. Tym bardziej że wbrew powszechnej opinii, aktywność na portalu może być owocna nie tylko w przypadku dużych przedsiębiorstw. Warto wiedzieć, że ponad 80% leadów w transakcjach B2b jest wynikiem działań prowadzonych na Linkedin.

Jak sprzedawać na Linkedin?

Linkedin szybko stał się dominującym narzędziem w kontaktach między firmami.

Z tego powodu wielu przedsiębiorców zastanawia się jak sprzedawać na linkedin. Warto wiedzieć, że w tym w przypadku szczególnie kluczowa jest budowa siatki kontaktów zawodowych, a także aktywność. Pisząc artykuły, postując, a także biorąc udział w dyskusjach, badaniach i ankietach budujemy swoją pozycję eksperta, a co za tym idzie zaufanie i wiarygodność. Istotny jest również rodzaj postowanych materiałów i ich jakość. Warto postawić nie tylko na słowo pisane, ale także inne środki przekazu – infografiki, slajdy czy ebooki. Oprócz tego warto zrezygnować z bezpośredniej sprzedaży, która mogą zostać uznane za spam. D
Działania, które podejmujemy na Linkedin, powinny mieć efekty długofalowe. Takie osiągniemy, stawiając na content marketing i budowanie zaangażowanej społeczności. Warto podkreślić, że w tym przypadku liczy się nie ilość kontaktów, ale ich jakość. Dlaczego budowanie społeczności jest tak ważne? Mimo że nie każda osoba zainteresowana prezentowanymi usługami czy wiedzą, będzie chciała je kupić, może zwiększyć grono odbiorców reagując poprzez udostępnienie, skomentowanie lub polubienie. Rolą działań na Linkedin jest więc zatem również budowanie zasięgów i docieranie do dużej liczby odbiorców, którzy mogą stać się z czasem zadowolonymi klientami.

W przypadku większych firm, warto, aby wizerunek marki budowali również pracownicy. Aktywni na Linkedin managerowie, kierownicy czy szefowie działów budują zaufanie i zachęcają do skorzystanie z oferowanych usług. W tym celu warto zwrócić szczególną uwagę na zbudowanie i zoptymalizowanie przyciągającego i profesjonalnego profilu pracowników.

Linkedin to również miejsce, gdzie można dowiedzieć się, jakie potrzeby mają nasi potencjalni klienci. Dyskusje, artykuły i innego typu interakcje umożliwiają zdobycie nowych informacji na temat grupy docelowej usług lub produktów przedsiębiorstwa, a tym samym ich lepsze dopasowanie do konsumentów.

Jaki znaczenie ma Linkedin Social Selling Index?

Social selling index to wskaźnik, który pokazuje potencjał i wpływ działań użytkowników na ich cele biznesowe. Index udostępniany jest przez sam portal. Dzięki temu można regularnie sprawdzać swój potencjał sprzedaży na platformie. Nie można zapomnieć jednak, że to coś zmiennego. Oznacza to, że nawet niski potencjał można zwiększyć. Brak systematyczności i przerwa aktywności mogą natomiast go zmniejszyć.

Z tego powodu warto regularnie dbać o główne filary, który na niego wpływają. Do tego zaliczyć należy dzielenie się wiedzą, rozwijanie sieci wysokiej jakości kontaktów i zaangażowanej społeczności, a także eksperckiego wizerunku swojej firmy.

 

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij