Przedsiębiorco! Na pewno nie raz zastanawiałeś się co zrobić na wypadek nieoczekiwanych zdarzeń, które skutkowałyby utratą cennych danych dotyczących firmy zapisanych na komputerze. Mądry Polak po szkodzie? Wykluczone. Takie zdarzenia mogą spowodować paraliż całego przedsiębiorstwa, dlatego warto pomyśleć o tym wcześniej. Wizja żmudnego (i często drogiego) procesu przywracania danych jest dosyć przerażająca, ale jest na to sposób!

Po pierwsze: backup w chmurze

Programy do fakturowania firmy Mega-Tech: Faktura Small Business i Faktura Small Business Handel posiadają możliwość tworzenia kopii zapasowej w chmurze, czyli w najbezpieczniejszym miejscu, do którego możesz mieć dostęp z każdego miejsca na świecie. Usługę e-Archiwum wystarczy uruchomić i zdefiniować częstotliwość wysyłania kopii na serwer. Będą się one tworzyć automatycznie po zamknięciu programu, więc nawet nie musisz o tym pamiętać.  Jedynym wymogiem jest oczywiście dostęp do Internetu. W przypadku awarii, uszkodzenia lub kradzieży komputera będziesz w stanie szybko i bezboleśnie przywrócić dane jednym kliknięciem myszy. Wystarczy że będziesz online, zalogujesz się do swojego e-Archiwum i przywrócisz kopię.

Po drugie: baza danych MySQL

W przypadku wersji sieciowych wymagana jest wspólna baza danych, gdyż działa ona jak program do faktur online. Ze względu na wygodę i bezpieczeństwo zalecana jest baza zewnętrzna, którą oferuje m.in. firma Mega-Tech. Umożliwia ona jednoczesną pracę kilku stanowisk – bez konieczności ręcznego wprowadzania danych na każdym z urządzeń. Dane są aktualizowane na bieżąco. Warto wspomnieć, że baza zewnętrzna MySQL jest o wiele bezpieczniejszym rozwiązaniem niż utworzenie serwera na komputerze. Jej lokalizacja w chmurze sprawia, że nie ulegnie ona awarii ani uszkodzeniu, a back-up danych, znajdujących się na serwerze tworzy się codziennie, w przeciwieństwie do rozwiązania komputer jako serwer. Kolejnym atutem bazy MySQL jest jej  niezwykle prosta i szybka konfiguracja, z którą poradzi sobie nawet laik. Zarówno jak w przypadku e-Archiwum, tak i przy bazie MySQL jedynym wymogiem technicznym jest stabilne połączenie z Internetem i status online.

 

Po trzecie: kopie zapisywane lokalnie

Choć posiadając uruchomioną usługę e-Archiwum lub bazę danych MySQL zupełnie nie potrzebujesz tworzyć ręcznie kopii zapasowych na nośnikach danych, dla własnego komfortu oczywiście jesteś w stanie to zrobić. Wystarczy kopiować katalog Mega-Tech, który domyślnie zapisuje się da dysku C i przechowywać go w bezpiecznym miejscu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ