Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Jak skutecznie SMS-ować, czyli 4 wskazówki na początek przygody z SMS marketingiem

Jak skutecznie SMS-ować, czyli 4 wskazówki na początek przygody z SMS marketingiem

SMS marketing to skuteczne narzędzie, które coraz częściej wykorzystują nie tylko duże firmy, ale także średni i mali przedsiębiorcy. Coraz bardziej dostępny, przynoszący naprawdę zadowalające efekty i niedrogi sposób na konwersję może być wykorzystany także w promocji Twojego biznesu, bez względu na branżę, w której pracujesz. O czym pamiętać, zaczynając przygodę z SMS marketingiem?

1. Twórz, a nie kupuj

Z badań przeprowadzonych przez specjalistów wynika, że bazy tworzone samodzielnie są znacznie bardziej skuteczne, niż te zakupione. Jak to wygląda w liczbach? Skuteczność własnej bazy telefonicznej w SMS marketingu standardowo sięga około 30 – 40%, z kolei efektywność zakupionej bazy osiąga poziom nie wyższy niż 2% . Oczywiście, zbudowanie własnej bazy jest dużo bardziej czasochłonne, jednak jak pokazują liczby, warte jest zachodu.

2. Zadbaj o odpowiedni czas wysyłki

Podobnie jak w przypadku wysyłania newsletterów, ważny jest czas wysłania SMS-a. Badania wskazują, że najmniej skuteczne są SMS-y wysyłane w niedzielę. Dobrą wiadomością jest jednak fakt, że oprócz tego wyjątku masz naprawdę dużo możliwości, aby skutecznie dostarczyć do klienta  reklamową wiadomość tekstową. Najskuteczniejsze są SMS-y wysyłane od poniedziałku do soboty w godzinach 9 – 20. Jak widzisz, to bardzo duże widełki, warto więc przeprowadzić testy i dowiedzieć się, który dzień i jaka godzina sprawdzi się najlepiej w przypadku Twojego biznesu.

2. Zadbaj o odpowiedni czas wysyłki

 3. Przedstaw się!

Kiedy Twój klient otrzyma SMS-a, którego nadawcą będzie rząd cyfr, nie wzbudzi to jego zaufania i bardzo prawdopodobne, że usunie go bez otwierania. Aby tego uniknąć, zadbaj o dedykowane pole nadawcy, które wzbudzi zaufanie i przykuje uwagę odbiorcy. Na taki zabieg pozwoli Ci odpowiedni system eCRM, który umożliwia wysyłkę SMS newsletterów – takim rozwiązaniem jest m.in. edrone.

SPRAWDŹ:  Aplikacje randkowe – popularne czy pomijane?

4. Personalizuj i mów po ludzku

Jeżeli w krótkiej wiadomości SMS zwrócisz się do swojego klienta po imieniu, szansa na konwersję znacznie wzrośnie. To jedna z funkcji, którą oferują profesjonalne systemy do wysyłki SMS-ów. Dzięki nim takie rozwiązanie możesz stosować automatycznie, nie tracąc czasu na dostosowywanie każdego SMS-a oddzielnie. Jak każdy inny, spersonalizowany komunikat marketingowy, również krótka wiadomość SMS z imieniem odbiorcy zwiększa liczbę otwarć i reakcji na tę wiadomość.

SMS marketing  – stwórz idealny model komunikacji z klientem

Te kilka prostych zasad pozwoli Ci na zwiększenie konwersji na Twojej stronie internetowej. Pamiętaj jednak, że każdy biznes jest inny, więc ważne jest abyś testował różne rozwiązania na swojej grupie docelowej  – dzięki temu uda Ci się wypracować idealny model komunikacji SMS-owej, która przełoży się na zwiększenie sprzedaży w Twoim sklepie internetowym.

Artykuł powstał przy współpracy z:

https://edrone.me/

crm-edrone

Katarzyna Leśniewska

Katarzyna Leśniewska

Ekspertka w dziedzinie social media z pasją do budowania zaangażowanych społeczności online. Prowadzi szkolenia z zakresu efektywnego wykorzystania mediów społecznościowych w biznesie. Prywatnie miłośniczka sztuki współczesnej i jogi.

Artykuły: 198

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *