Black Friday ominął aplikacje zakupowe?

Jak pokazuje badanie Mobience, Black Friday nie spowodował wzrostu liczby użytkowników korzystających z aplikacji zakupowych na urządzeniach mobilnych. Jak to możliwe?

Najsłabszy zasięg w listopadzie

Dzięki badaniu Mobience przeanalizowano zasięg aplikacji zakupowych w Black Friday oraz 3 wcześniejsze piątki miesiąca. Okazało się, że 20 listopada aplikacje służące do robienia zakupów uzyskały zasięg 25%, podczas gdy w wyprzedażowy piątek wyniósł on jedynie 19%. W dzień największych wyprzedaży zanotowano jednak wzrost średniego dziennego czasu korzystania z aplikacji zakupowych, od 11 minut i 44 sekund (20 listopada), do 14 minut i 3 sekund (27 listopada) i jest to najlepszy wynik spośród 4 analizowanych piątków tego miesiąca.

Weekend pod znakiem spadków

Wyprzedażowy weekend charakteryzował się niewiele mniejszym zasięgiem i czasem korzystania z aplikacji zakupowych. 27-29 listopada to zasięg na poziomie 30% oraz 7 minut i 57 sekund średniego dziennego czasu korzystania, natomiast wcześniejszy weekend to zasięg 34% i średni czas na poziomie 8 minut i 10 sekund.

Black Friday ominął aplikacje zakupowe

Skok w statystykach w piątek poprzedzający Black Friday może być spowodowany tym, że kampanie reklamowe informujące o wyprzedażach zaczęły być emitowane z wyprzedzeniem, a więc przyciągały target jeszcze przed wprowadzeniem faktycznych obniżek cenowych. Znaczna część użytkowników zamieniła też zapewne aplikacje zakupowe na wizyty na stronach WWW lub osobiste wizyty w centrach handlowych, bo Black Friday to także promocje, które są dostępne stacjonarnie lub do wyczerpania zapasów dostępnych na miejscu w sklepie.

Zachowań konsumentów nie da się do końca przewidzieć i jednoznacznie dać odpowiedzi na pytanie, dlaczego aplikacje zakupowe zanotowały mniejszy zasięg akurat w ten dzień. Można jednak odnotować taki fakt w badaniach jak Mobience i na bieżąco reagować na zmieniające się dane. Kto z marketerów tak właśnie zrobił, dla tego czarny piątek okazał się czarnym koniem kampanii reklamowych.

Źródło: materiały prasowe Spicy Mobile

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij