Od co najmniej kilku lat wzrasta popularność outsourcingu. Korzystanie z usług zewnętrznych, wyspecjalizowanych firm obejmuje kolejne sfery funkcjonowania przedsiębiorstw. Zamawiają one u współpracujących podmiotów m.in. usługi związane z: obsługą prawną, księgową, transportową, sprzątaniem i wieloma innymi aspektami działalności. Pośród nich znajduje się również outsourcing IT, na który systematycznie zwiększa się popyt.

Podobnie, jak w wymienionych wcześniej przykładach, pozytywnym skutkiem jego stosowania jest redukcja kosztów prowadzenia biznesu, dostęp do fachowej wiedzy oraz możliwość zaoszczędzenia czasu i energii pracowników. Każdy, kto odpowiada za finanse przedsiębiorstwa, weźmie pod uwagę możliwość zapewnienia sobie takich korzyści.

Dostępne na rynku firmy oferują stałą opiekę specjalistów, którzy natychmiast pojawią się w siedzibie firmy (nawet w środku nocy) lub udzielą zdalnie niezbędnych wskazówek do rozwiązania problemów z systemem informatycznym.

Komu przyda się outsourcing IT?

Nad wdrożeniem rozwiązań outsourcingowych w zakresie IT zastanowić powinien się każdy, kto w firmie używa komputerów i potrzebuje mieć do nich stały dostęp. W obecnych czasach, kiedy papier odchodzi do lamusa, a większość danych gromadzi się w formie elektronicznej, jest to wszechobecne.

Czy opłaca się zatrudniać informatyka na etat, kiedy siedziba firmy znajduje się z dala od dużych miast? Jakie warunki trzeba zaproponować kandydatowi, by zechciał na stałe osiedlić się w pobliżu?

Na rynku dostępnych jest wiele podmiotów, świadczących tego typu usługi na drodze outsourcingu. Warto zdobyć solidne rozeznanie w tym, jaki zakres oferty proponują poszczególne firmy informatyczne. Wrocław, Kraków czy Gdańsk to miejsca, w których działa wielu specjalistów, jak choćby eksperci z tej firmy: https://itbce.com/. Ten, kto kiedykolwiek miał problem z komputerem w newralgicznej sytuacji, chętnie zapozna się z propozycją zdalnej pomocy.

Dostępne abonamenty uwzględniają również określoną liczbę wizyt serwisowych. Możliwe są różne warianty współpracy, a każdy z nich pozwoli właścicielowi firmy zaoszczędzić wysiłków, związanych z poszukiwaniem specjalisty do naprawy danej awarii. Firmy outsourcingowe bowiem stale inwestują w rozwój pracowników i podnoszenie ich kompetencji, by być bardziej konkurencyjnymi na rynku.

Dzięki temu, korzystając z ich usług, można spodziewać się wszechstronnej pomocy – przedstawiciel takiej firmy, nawet jeśli powie, że „na tym się nie zna”, to natychmiast skontaktuje klienta ze swoim kolegą – fachowcem w danej dziedzinie. Etatowy informatyk niejednokrotnie nie będzie miał takiej możliwości lub będzie potrzebował więcej czasu by zorganizować odpowiednią pomoc.

Jak zarobię, korzystając z outsourcingu IT?

W świecie komputerów istnieje wiele spraw, które można załatwić zdalnie. Obecnie nie ma większego znaczenia, gdzie znajduje się podmiot świadczący usługi informatyczne. Wrocław, Warszawa czy Lublin to miejsca, w których całe sztaby ludzi obsługują „zza biurka” firmy położone w innych rejonach kraju lub poza nim.

Decydując się na korzystanie z ich usług w ramach outsourcingu, klienci nie muszą organizować dla nich stanowisk pracy, dbać np. o ich szkolenia BHP czy odprowadzać obowiązkowych składek. Inną zaletą takiego rozwiązania jest mniejsze uzależnienie od danego specjalisty – choroba, urlop bądź rezygnacja z pracy jednego człowieka nie wpłynie na poziom i stabilność świadczonych usług.

Co więcej, poziom wydatków na outsourcing IT wiąże się ściśle z aktualnymi potrzebami przedsiębiorstwa. Jeżeli w danym okresie nie występują większe problemy z systemem informatycznym, koszta będą mniejsze niż w przypadku zatrudniania etatowego zespołu specjalistów.

Kiedy ilość potrzebnych do wykonania prac ulegnie kumulacji, można zwiększyć zakres współpracy, bez konieczności zatrudniania dodatkowych pracowników i organizowania żmudnego procesu rekrutacji.

Przeniesienie kosztów finansowych i energii potrzebnej do wykonania zadania na firmę outsourcingową można porównać do zamawiania jedzenia na dowóz oraz zatrudniania w przedsiębiorstwie kucharki na etat. Organizacja jej miejsca pracy oraz stałe dbanie o zaopatrzenie kuchni mogłoby być bardzo czasochłonne, a po wykonaniu wszystkich zadań musiałaby ona „odczekać” do końca zmiany.

Po co działać w ten sposób, jeżeli istnieją na rynku firmy, które dostarczą we wskazane miejsce gotowe dania, obsługując jednocześnie „hurtowo” wiele innych podmiotów?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here