O zaletach outsourcingu słów kilka
Od co najmniej kilku lat wzrasta popularność outsourcingu. Korzystanie z usług zewnętrznych, wyspecjalizowanych firm obejmuje kolejne sfery funkcjonowania przedsiębiorstw. Zamawiają one u współpracujących podmiotów m.in. usługi związane z: obsługą prawną, księgową, transportową, sprzątaniem i wieloma innymi aspektami działalności. Pośród nich znajduje się również outsourcing IT, na który systematycznie zwiększa się popyt.
Podobnie, jak w wymienionych wcześniej przykładach, pozytywnym skutkiem jego stosowania jest redukcja kosztów prowadzenia biznesu, dostęp do fachowej wiedzy oraz możliwość zaoszczędzenia czasu i energii pracowników. Każdy, kto odpowiada za finanse przedsiębiorstwa, weźmie pod uwagę możliwość zapewnienia sobie takich korzyści.
Dostępne na rynku firmy oferują stałą opiekę specjalistów, którzy natychmiast pojawią się w siedzibie firmy (nawet w środku nocy) lub udzielą zdalnie niezbędnych wskazówek do rozwiązania problemów z systemem informatycznym.
Komu przyda się outsourcing IT?
Nad wdrożeniem rozwiązań outsourcingowych w zakresie IT zastanowić powinien się każdy, kto w firmie używa komputerów i potrzebuje mieć do nich stały dostęp. W obecnych czasach, kiedy papier odchodzi do lamusa, a większość danych gromadzi się w formie elektronicznej, jest to wszechobecne.
Czy opłaca się zatrudniać informatyka na etat, kiedy siedziba firmy znajduje się z dala od dużych miast? Jakie warunki trzeba zaproponować kandydatowi, by zechciał na stałe osiedlić się w pobliżu?
Na rynku dostępnych jest wiele podmiotów, świadczących tego typu usługi na drodze outsourcingu. Warto zdobyć solidne rozeznanie w tym, jaki zakres oferty proponują poszczególne firmy informatyczne. Wrocław, Kraków czy Gdańsk to miejsca, w których działa wielu specjalistów, jak choćby eksperci z tej firmy: https://itbce.com/. Ten, kto kiedykolwiek miał problem z komputerem w newralgicznej sytuacji, chętnie zapozna się z propozycją zdalnej pomocy.
Dostępne abonamenty uwzględniają również określoną liczbę wizyt serwisowych. Możliwe są różne warianty współpracy, a każdy z nich pozwoli właścicielowi firmy zaoszczędzić wysiłków, związanych z poszukiwaniem specjalisty do naprawy danej awarii. Firmy outsourcingowe bowiem stale inwestują w rozwój pracowników i podnoszenie ich kompetencji, by być bardziej konkurencyjnymi na rynku.
Dzięki temu, korzystając z ich usług, można spodziewać się wszechstronnej pomocy – przedstawiciel takiej firmy, nawet jeśli powie, że „na tym się nie zna”, to natychmiast skontaktuje klienta ze swoim kolegą – fachowcem w danej dziedzinie. Etatowy informatyk niejednokrotnie nie będzie miał takiej możliwości lub będzie potrzebował więcej czasu by zorganizować odpowiednią pomoc.
Jak zarobię, korzystając z outsourcingu IT?
W świecie komputerów istnieje wiele spraw, które można załatwić zdalnie. Obecnie nie ma większego znaczenia, gdzie znajduje się podmiot świadczący usługi informatyczne. Wrocław, Warszawa czy Lublin to miejsca, w których całe sztaby ludzi obsługują „zza biurka” firmy położone w innych rejonach kraju lub poza nim.
Decydując się na korzystanie z ich usług w ramach outsourcingu, klienci nie muszą organizować dla nich stanowisk pracy, dbać np. o ich szkolenia BHP czy odprowadzać obowiązkowych składek. Inną zaletą takiego rozwiązania jest mniejsze uzależnienie od danego specjalisty – choroba, urlop bądź rezygnacja z pracy jednego człowieka nie wpłynie na poziom i stabilność świadczonych usług.
Co więcej, poziom wydatków na outsourcing IT wiąże się ściśle z aktualnymi potrzebami przedsiębiorstwa. Jeżeli w danym okresie nie występują większe problemy z systemem informatycznym, koszta będą mniejsze niż w przypadku zatrudniania etatowego zespołu specjalistów.
Kiedy ilość potrzebnych do wykonania prac ulegnie kumulacji, można zwiększyć zakres współpracy, bez konieczności zatrudniania dodatkowych pracowników i organizowania żmudnego procesu rekrutacji.
Przeniesienie kosztów finansowych i energii potrzebnej do wykonania zadania na firmę outsourcingową można porównać do zamawiania jedzenia na dowóz oraz zatrudniania w przedsiębiorstwie kucharki na etat. Organizacja jej miejsca pracy oraz stałe dbanie o zaopatrzenie kuchni mogłoby być bardzo czasochłonne, a po wykonaniu wszystkich zadań musiałaby ona „odczekać” do końca zmiany.
Po co działać w ten sposób, jeżeli istnieją na rynku firmy, które dostarczą we wskazane miejsce gotowe dania, obsługując jednocześnie „hurtowo” wiele innych podmiotów?