Reklama firmy na Facebooku – jak stworzyć kampanie, które przyciągają klientów?
Zastanawiasz się, gdzie reklamować firmę, aby docierać do swojej grupy odbiorców?
Jednym z kanałów, gdzie niemal na pewno spędzają czas jest Facebook. Wśród 1.98 miliarda aktywnych użytkowników każdego dnia są również Twoi klienci.
W artykule znajdziesz wskazówki, jak reklamować firmę na Facebooku, aby do nich docierać i przyciągać ich do swojej firmy.
Czy reklama firmy na Facebooku działa?
Masz już świetną nazwę, logo i stronę firmową. Czas wypromować markę i dotrzeć z ofertą do swoich potencjalnych klientów.
Najlepiej byłoby, gdyby reklama firmy generowała koszty tylko za docieranie do osób z Twojej grupy docelowej, prawda?
Promowanie firmy na Facebooku to umożliwia. Świetne reklamy w połączeniu z precyzyjnym targetowaniem to przepis na dochodowe kampanie.
Wymaga to jednak doświadczenia w reklamowaniu i dobrej znajomości Facebook Ads. Oczywiście możesz też reklamować swój biznes na Facebooku samodzielnie, ale firmy takie jak Owocni – agencja reklamowa z Gdyni, są w stanie oszczędzić Ci frustracji i od razu wykorzystywać budżet na opłacalne działania.
W reklamowanie firmy na Facebooku inwestuje 93% social marketerów. To dla Ciebie informacje, że po pierwsze, te reklamy, dobrze ustawione, działają. Po drugie, konkurencja reklamodawców z Twojej branży może być duża.
Jak reklamować się na Facebooku w obliczu dużej konkurencji?
Po pierwsze kieruj działania marketingowe do odpowiednich odbiorców. Postaw na dobre targetowanie reklam.
Możesz skupić się na 3 głównych typach docelowych odbiorców:
- nowych klientach o określonych zainteresowaniach, zachowaniach i charakterystyce demograficznej;
- użytkownikach, którzy już byli wstępnie zainteresowani Twoją marką (np. odwiedzili Twoją stronę firmową, pobrali darmowe materiały lub coś od Ciebie wcześniej kupili);
- osób podobnych do Twoich obecnych klientów.
Stwórz chwytliwe reklamy na Facebooku. Wybierz odpowiedni format.
Obecnie wideo mocno wybija się w marketingu internetowym. To jednak nie oznacza, że powinieneś ignorować inne formaty reklam.
Eksperymentuj z różnymi opcjami, aby zobaczyć, na które z nich najlepiej reagują Twoi potencjalni klienci. Wśród dostępnych opcji są też m.in. reklamy graficzne, karuzele, kolekcje i materiały demo.
Dopracuj docelowe strony internetowe, na jakie dotrą z reklam Twoi odbiorcy. Skuteczna reklama to jedno, ale ważne jest też miejsce, gdzie wyląduje użytkownik, kiedy już w nią kliknie. Twoje strony docelowe wymagają takiej samej uwagi jak kreacje reklamowe.
Stojąc przed wyzwaniem, jak wypromować stronę na Facebooku, musisz też ustalić odpowiedni budżet reklamowy. To ważne, ponieważ ma on bezpośredni wpływ na wyświetlanie reklam.
Na Facebooku odbywa się licytacja. Jeśli Twój budżet będzie zbyt niski, nawet ze świetnymi reklamami możesz mieć problem z wygraniem jej i wyświetlaniem swoich reklam.
Promowanie firmy na Facebooku: powszechne błędy
Korzystanie z platformy Facebook jako kanału reklamowego może przynieść Twojej firmie wiele korzyści. Jednak, nieodpowiednie podejście do kampanii reklamowej na tym portalu oznacza marnowanie cennych zasobów.
Przyjrzyjmy się najpowszechniejszym pomyłkom, na które powinieneś zwracać szczególną uwagę.
Po pierwsze, nieadekwatne targetowanie. Reklamy powinny dotrzeć do konkretnego, wyznaczonego odbiorcy, który może być zainteresowany Twoimi usługami i produktami (teraz lub w przyszłości).
Kierowanie reklam do niewłaściwej grupy docelowej to strzelanie w próżnię.
Drugi typowy błąd to niezrozumiałe komunikaty. Treść Twojej reklamy powinna być krótka, prosta i zrozumiała dla odbiorcy.
Zamiast skomplikowanych zwrotów, używaj prostych zdań, które jasno przekazują przesłanie. Na przykład zamiast: „Uczyń swoje ciało ascetycznie wysportowanym”, spróbuj: „Zbuduj formę nie tylko na lato”.
Kolejny błąd to zaniedbywanie znaczenia dobrej jakości grafik. Grafiki w reklamach na Facebooku powinny mieć wysoką jakość i dobrze oddawać charakter Twojego produktu lub usługi.
Nieodpowiednie zdjęcia mogą zniechęcić użytkowników do dalszego zapoznawania się z Twoją ofertą.
Brak regularnej optymalizacji kampanii to również błąd. Monitorowanie wyników powinno być regularną praktyką. Jeśli dana reklama nie przynosi rezultatów, może być konieczne jej zmodyfikowanie lub całkowite zaprzestanie inwestowania w nią.
Jeśli dopiero startujesz z promocją i nie do końca jeszcze wiesz, jak zareklamować firmę na Facebooku, statystyki jakie otrzymujesz od tej platformy mogą trochę przytłoczyć.
Na początek skup się na najważniejszych wskaźnikach: współczynniku klikalności (CTR), współczynniku konwersji, koszcie pojedynczego wyniku i częstotliwości, z jaką Twoje reklamy są wyświetlane.
Dlaczego właśnie na tych?
Dowiesz się dzięki nim, jak często dana kreacja reklamowa jest wyświetlana pojedynczemu odbiorcy – nie chcesz przesadzić, aby go nie zniechęcać.
Będziesz wiedział jaki procent osób, które widzi Twoje reklamy klika w nie i wykonuje akcję, do jakiej ich zachęcasz (np. kupuje, zapisuje się na szkolenie lub zaczyna obserwować Twój firmowy profil).
Będziesz też świadomy, ile kosztuje Cię zrealizowanie celu, czyli konwersja i czy kampania w takiej formie się opłaca, czy też wymaga zmian.
Reklama na Facebooku jest skuteczna i wiele firm już z niej regularnie korzysta. Dzięki możliwościom targetowania, różnorodnym formatom reklam i narzędziom do monitorowania efektywności można tam dużo zdziałać. Powodzenia w Twoich kampaniach Facebook Ads!