Ile kosztuje prowadzenie social mediów?

Ile kosztuje prowadzenie social mediów?

Ile kosztuje prowadzenie social media?

Wiele osób wciąż utożsamia media społecznościowe głównie z Facebookiem, szczególnie pokolenie 30sto paro latków, którzy na FB zostali niemal wychowani. Jednak dobrze wiemy, że social media to nie tylko sam Facebook, bo, jak pokazują raporty, (m.in DataReportal), równie mocno w Polsce użytkowany jest Instagram, a swój kawałek tortu w mediach społecznościowych mają również platformy jak TikTok, LinkedIn, Pinterest, Snapchat czy Twitter. Platformy społecznościowe odgrywają już od dłuższego czasu ważną rolę w biznesie, gdyż oferują szereg możliwości w pozyskiwaniu potencjalnych klientów. Jakie media społecznościowe wybrać i ile kosztuje prowadzenie social media samodzielnie a ile przez firmy zewnętrzne?

Media społecznościowe w służbie biznesowej

Prowadzenie social media wiąże się z szeregiem wyzwań, niezależnie czy robimy to sami, czy komuś to zlecamy. Przede wszystkim należy skupić się na początku na wyborze odpowiednich kanałów społecznościowych, które najlepiej zrealizują cele naszej firmy, takie jak budowanie świadomości marki, content marketing, budowanie relacji, zwiększenie sprzedaży, obecność firmy w internecie i komunikacja z potencjalnymi klientami. Obecność w mediach społecznościowych przekłada się na poznanie ściśle określonej grupy odbiorców twojej firmy, dzięki czemu możesz lepiej poznać ich oczekiwania i dopasować komunikaty sprzedażowe, przez co znacznie usprawnisz proces pozyskiwania klientów, nie tylko z serwisów społecznościowych, ale również z innych kanałów związanych z marketingiem internetowym twojej firmy.

prowadzenie social media

Tylko prowadzenie fanpage Facebook?

Skoro wiemy, że social media to nie tylko Facebook, to co jeszcze? Warto z pewnością sprawdzić Instagram, jako jedno z podstawowych mediów społecznościowych, bo liczba użytkowników (a więc potencjalnych klientów) w Polsce jest ogromna. Wiele firm korzysta z LinkedIn, gdyż jest to portal niemal stworzony do budowania społeczności biznesowej. Profil firmowy na LinkedIn nie dość, że wspiera wizerunek marki, to służy często również do tzw. employer brandingu, czyli docieraniu do odpowiednich kandydatów do pracy.

Do tego tworzenie contentu w postaci treści wideo na TikToka potrafi mocno rozruszać komunikację twojej firmy i dotrzeć do zupełnie nowej grupy docelowej. Nie zapominajmy również o tym jak skutecznym narzędziem marketingowym są kampanie reklamowe, m.in Facebook Ads, Instagram Ads, TikTok Ads itd. Wszystko to sprawia, że w social mediach możemy odnaleźć i dotrzeć na prawdę do pokaźnej grupy potencjalnych klientów, zaoferować im dopasowaną komunikację, jednocześnie rozbudowując świadomość marki

Agencja Social Media czy samodzielnie?

Agencja Social Media z pewnością mocno pomoże i ułatwi działania w mediach społecznościowych, gdyż wykona za nas całą pracę, a Ty możesz skupić się w tym czasie na rozwoju twojej firmy. Jednak wiąże się to z pewnymi kosztami. Ile kosztuje prowadzenie social media?

Przykładowo: prowadzenie fanpage Facebook może kosztować od 1500-2000 zł netto miesięcznie w góre, prowadzenie profilu firmy na Instagramie od 1000-1500 zł netto, prowadzenie profilu firmy na LinkedIn rownież od 1000-1500 zł netto – wszystko to oczywiście zależy od wielkości firmy, branży, możliwości budżetowych, sytuacji, zakresu obowiązków itd.

Czy warto prowadzić social media i optymalizować działania samodzielnie? Pod kątem kosztowym warto, bo po prostu cała prace wykonujemy samodzielnie i nikomu za nic nie płacimy. Z drugiej strony natomiast tracimy nasz cenny czas, a do tego musimy mieć odpowiednią wiedzę, aby nasze działania czy kampanie reklamowe nie przepalały naszego budżetu i efektywnie na nas pracowały.

Lata doświadczeń ekspertów social media przekłada się po prostu na lepsze efekty, a więc inwestycja w prowadzenie social media przez wykwalifikowanych specjalistów z większym prawdopodobieństwem zwróci się nam z nawiązką, niż samodzielne działania po omacku bez odpowiedniego przygotowania i regularności.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij