Budowanie marki, czyli jak zostawić konkurencję w tyle

Twoja firma bez wątpienia sprzedaje wartościowe i użyteczne produkty bądź usługi, a przygotowując ofertę, starałeś się zaoferować jak największą wartość swoim klientom. Jeśli zastanawiasz się, co jeszcze możesz zrobić, aby zwiększyć sprzedać – odpowiedzią na to jest branding, czyli budowanie marki – sposób na trafienie nie tylko do logicznego umysłu klientów, ale także ich serc.

Branding, czyli budowanie marki – dlaczego jest ważne?

Klienci podejmują decyzje konsumenckie nie tylko w oparciu o twarde dane i bezpośrednie korzyści, jakie daje im produkt, ale kierując się także emocjami, które kojarzą się im z daną marką lub produktem. Nie jest to subiektywna opinia – lecz obiektywny fakt, potwierdzony przez setki badań i stanowiący jeden z filarów współczesnego marketingu.

Jeśli twój produkt pozwala klientowi rozwiązać problem – to świetnie. Jeśli jednak oprócz tego pozwala mu się poczuć lepszą wersją siebie – zyskujesz niezwykłą moc, która może dać ci szereg korzyści nieosiągalnych dla marek, które nie są świadome siły brandingu i budowania marki.

Budowanie marki – jakie daje korzyści?

Silna marka to wartość dodana do wartości twojego produktu – pozwalająca na zwiększenie cen, a tym samym marginesu zysku, ze względu tylko na korzystny wizerunek. Jednym ze światowych liderów budowania marki jest marka Apple – która dzięki konsekwentnie budowanemu wizerunkowi, może pozwolić sobie na ceny premium, a mimo to być jedną z najczęściej wybieranych marek smartfonów oraz laptopów.

To także większa lojalność twoich klientów. Silny wizerunek marki sprawia, że klientów z twoją marką łączy więź emocjonalna – działająca w podobny sposób do tej, która łączy nas z ludźmi. Wolałbyś kupić produkt od dobrego przyjaciela, czy zupełnie nieznanej Ci osoby?

Korzystne emocje kojarzone z marką to również zwiększone zaufanie do firmy oraz jej produktów – a to oznacza krótszy proces zakupowy oraz skrócenie fazy rozważania zakupu.

Lista korzyści czekających na firmy inwestujące w wizerunek marki jest bardzo długa – sprawdź, jakie korzyści da twojej firmie budowanie marki.

Budowanie marki – jak je zrealizować?

Wielu początkujących przedsiębiorców popełnia błąd utożsamiania marki z logo lub stroną internetową. To zaledwie dwa z bardzo wielu elementów brandingowych!

Każdy punkt styku między twoją firmą a klientem posiada potencjał budowania marki. Wszystko co mówisz i wszystko co pokazujesz w mniejszym lub większym stopniu kreuje wizerunek twojej firmy.

Dlatego ważna jest konsekwentność, a także spójność – wizerunek twojej marki będzie silny tylko wtedy, jeśli będzie jasno określony. Wysyłanie sprzecznych sygnałów i kierowanie się raz jednymi, a raz innymi wartościami pozbawi twoich klientów zaufania – a autentyczność to jeden z kluczy do sukcesu budowania skutecznej marki.

Pierwszym krokiem budowania marki jest określenie strategii marki. To zbiór reguł, zasad i wskazówek określających wizerunek twojej firmy i sposób jego budowania. Tworzy się go w oparciu o szczegółową analizę rynku, konkurencji oraz potrzeb klientów – tak, aby stworzyć wizerunek wyróżniający się na tle firm oferujących zbliżony asortyment lub usługi.

Jak stworzyć strategię marki? Jest to zadanie dla specjalistów – najlepiej w tym celu wynająć agencję brandingową, kreatywną, lub brand menagera. Tańszą alternatywą jest skorzystanie z licznych, darmowych poradników dostępnych w internecie i wzięcie spraw w swoje własne ręce!

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij