Marketing w internecie, gdzie uczyć się Jakie spotkania, szkolenia z e-marketingu

Marketing w internecie, gdzie uczyć się? Jakie spotkania, szkolenia z e-marketingu?

Marketing internetowy to przyszłościowa branża. Wiele działalności opiera się teraz właśnie na funkcjonowaniu online. Nie dziwi więc to, że coraz więcej osób interesuje się tą dziedziną i chce w tym kierunku się szkolić. Jak więc zdobyć wiedzę niezbędną w marketingu internetowym? W jakich konferencjach warto wziąć udział, na jakie szkolenia marketingowe się wybrać?

Marketing w internecie, czyli co?

Marketing internetowy to dosyć pojemna dziedzina, która w większości opiera się na działalności online. Za pomocą sieci pozyskuje się klientów, są różnego rodzaju reklamy internetowe, mailingi, remarketing itp. Prac związanych z marketingiem internetowym nie brakuje. Zalicza się do tego również marketing w wyszukiwarkach internetowych, jak i działania mające na celu zwiększenie widoczności witryn w sieci. Wiedzę na temat marketingu online można uzyskać właśnie przez internet, ale nie tylko. W jaki sposób poznać działanie tej branży?

Marketing internetowy na konferencjach

W ciągu roku organizowanych jest wiele eventów, na których poruszane są zagadnienia związane z marketingiem internetowym. Mogą być one podzielone na konkretną tematykę, np. SEO, SEM, social media itp. Pozycjonowanie stron to częsty temat właśnie na spotkaniach czy konferencjach e-marketingu, przydatne informacje mogą w ten sposób uzyskać zarówno specjaliści, jak i osoby, które stawiają dopiero pierwsze kroki w tej branży. W przypadku marketingu internetowego, warto wymienić następujące konferencje: Festiwal SEO, semKRK, I Love Marketing, Kongres Online Marketing czy in_Digital Marketing.

Szkolenia z marketingu internetowego

Szkolenia z marketingu internetowego mogą być prowadzone online lub stacjonarnie. Często prowadzą je doświadczeni specjaliści, którzy daną branżą zajmują się już od lat. Niektóre kursy mają w ofercie agencje marketingu internetowego. Proponowane szkolenia mogą być skierowane zarówno do amatorów, jak i do osób, które mają już jakieś doświadczenie w branży. W sieci znaleźć można kursy dotyczące SEO, e-commerce, social mediów, copywritingu, link building czy Google Ads.

Nauka w agencji marketingu internetowego

Żadna wiedza teoretyczna nie zastąpi praktyki. Jeśli wiążemy swoją przyszłość z marketingiem internetowym, warto pomyśleć o pracy w agencji, która tym się zajmuje. Na początku może to być staż, by dowiedzieć się nie tylko przydatnych informacji z zakresu marketingu, ale też zobaczyć, jak taka praca wygląda. Kto sprawdzi się w branży internetowej? Na pewno ktoś, kto nie ma problemów z przyswajaniem nowej wiedzy, jest biegły w świecie internetowym, interesuje się nowymi technologiami, korzysta z social mediów. Ponadto warto zaglądać na blogi związane z marketingiem internetowym, oglądać webinary, zapisać się do grup marketingowych na FB. To dobre sposoby na to, by zdobyć wiedzę od osób, które już od jakiegoś czasu zajmują się z powodzeniem marketingiem internetowym i mają w tym spore doświadczenie.

Ewa Sobolewska

Ewa Sobolewska

Copywriterka z kreatywnym podejściem do tworzenia treści reklamowych i informacyjnych. Specjalizuje się w storytellingu i kampaniach e-mail marketingowych. Wolny czas poświęca na gotowanie i odkrywanie nowych smaków.

Artykuły: 148

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *