4 powody, dla których warto zainwestować w kampanię Google Ads
Kampanie Google Ads to oprócz tradycyjnego SEO i pozycjonowania najpopularniejsza strategia na zwiększanie widoczności swojej marki i zdobywanie nowych klientów. Wielu przedsiębiorców niechętnie jednak sięga po tę formę marketingu, obawiając się zbyt wysokich kosztów. My jednak postaramy się przekonać, że warto zainwestować w skuteczną kampanię Google Ads. Oto 4 powody, dla których warto spróbować.
Natychmiastowe wyniki i szybki wzrost ruchu na stronie
Jednym z najważniejszych korzyści wykorzystania Google Ads w swojej strategii marketingowej jest bardzo szybki efekt, którego nie da się porównać z innymi modelami prowadzenia e-marketingu z pozycjonowaniem na czele. Google Ads to gwarancja błyskawicznego wzrostu ruchu w naszym sklepie internetowym.
Powód? Kampania Google jest widoczna dla użytkowników natychmiast po jej uruchomieniu i przy odrobinie doświadczenia w obszarze odpowiedniego ustawiania parametrów, pierwsze efekty inwestycji będą widoczne. Jak to zwykle bywa, również w kampanii Google musimy zwrócić uwagę na pewne ograniczenia, których źródłem najczęściej jest ograniczony budżet. Kampania Google wprawdzie bardzo szybko da o sobie znać w statystykach, jednak wzrost ten będzie krótkotrwały. Dlatego tak istotne jest, by rozważnie rozporządzać budżetem i z kampanią celować w okresy najbardziej sprzyjające zakupom. Święta, Black Friday, sezonowe obniżki cen – to doskonały sposób na wykręcenie znacznie lepszych wyników sprzedażowych z Google Ads.
Precyzyjne targetowanie odbiorców
Inwestycja w marketing naszej strony lub sklepu internetowego będzie miała sens jedynie wtedy, gdy dobrze poznamy swoich klientów i będziemy świadomi tego, do kogo tak naprawdę reklama powinna zostać skierowana. Prowadzenie kampanii Google Ads jednak znacznie ułatwia nam to wyzwanie, umożliwiając trafienie z reklamą jedynie tym osobom, które naprawdę są zainteresowane danym produktem lub usługą.
W jaki sposób? Nasza reklama pojawi się po wpisaniu przez użytkownika słowa kluczowego, które jest tożsame lub bardzo podobne do fraz wykorzystanych przez nas. Dzięki temu tylko żywo zainteresowani użytkownicy będą odbiorcami naszej reklamy wraz z tymi klientami, którzy kiedyś odwiedzili nasz sklep. Dzięki temu mechanizmowi nie doświadczymy przykrej sytuacji, w której budżet przepalany jest na reklamę dla użytkownika, który po prawdzie nigdy nawet nie był zainteresowany naszymi usługami.
Pełna kontrola nad budżetem reklamowym
Jednym z najczęściej kierowanych zarzutów w stosunku do modelu reklamowania się za pomocą Google Ads są zbyt duże koszty. To oczywiście zależy od branży, w jakiej konkurujemy, jednak nawet tam mamy pełną kontrolę nad budżetem. Google Ads daje nam pełną kontrolę nad ustalaniem całkowitego budżetu reklamy, budżetu dziennego, a nawet stawki za kliknięcie. Dzięki temu sami zdecydujemy, ile chcemy przeznaczyć na reklamę konkretnych produktów, a także do woli zmieniać stawkę w zależności od popytu na produkty i usługi lub dotychczasowy zwrot z inwestycji.
Istnieje wiele sposobów na to, by skutecznie obniżyć wydatki generowane z tytułu Google Ads a agencja marketingowa Bielsko-Biała pomoże nam w zaplanowaniu kampanii, która odniesie sukces i zapewni optymalny zwrot z tej inwestycji.
Elastyczność w dostosowaniu kampanii do celów biznesowych
Do czego wykorzystamy kampanię Google Ads? To już zależy tylko od nas. To kolejny powód, dla którego warto rozważyć inwestycję w kampanię bez względu na to, jaki jest nasz cel biznesowy. Chcemy zwiększyć widoczność naszego biznesu w krótkim, gorącym momencie? A może zależ nam na długotrwałym budowaniu zaufania do naszej marki?
Kampanie Google Ads dają nam swobodę w zakresie doboru konkretnych fraz kluczowych, budżetu do wykorzystania, ale też tak specyficznych parametrów, jak skierowanie na użytkownika mobilnego lub użytkowników zlokalizowanych na danym obszarze. To wszystko sprawia, że bez względu na branżę, skalę działania, budżet i cele biznesowe Google Ads będzie w stanie realnie pomóc nam w osiągnięciu sukcesu w internecie i w finalnym powiększeniu sprzedaży.