Jak szybciej sprzedawać mieszkania i utrzymywać zadowolenie kupujących? Poznaj system CRM dla deweloperów

Jak szybciej sprzedawać mieszkania i utrzymywać zadowolenie kupujących? Poznaj system CRM dla deweloperów

Szybsza sprzedaż i zadowolenie klientów — poznaj CRM dla deweloperów

Większość firm inwestuje znaczne zasoby ludzkie i środki finansowe w prowadzenie kampanii reklamowych, aby pozyskać potencjalnych klientów. Jednakże niewielka część tych wysiłków przekłada się na faktyczną liczbę transakcji. Dlaczego tak się dzieje? Największym wyzwaniem nie jest pozyskanie leadów, ale utrzymanie ich zainteresowania i skuteczne doprowadzenie do finalizacji transakcji. Kluczowe okazuje się nie tylko przyciąganie uwagi nowych klientów, ale budowanie i podtrzymywanie relacji, które wymagają spersonalizowanego podejścia i ciągłości działań. W tych działaniach pomóc może właśnie odpowiedni system CRM dla dewelopera, dostosowany do branży nieruchomości.

Jak systemy CRM pomagają utrzymać potencjalnych klientów? 

Systemy CRM to skuteczne wsparcie na wszystkich etapach procesu sprzedaży — od pozyskania potencjalnych klientów, przeprowadzenie ich przez cały proces, budowanie długotrwałych relacji aż po obsługę posprzedażową. Oprogramowanie CRM pobiera i efektywnie zarządza zapytaniami od nowych klientów oraz przechowuje wszystkie dane w jednym, łatwo dostępnym miejscu. Pozwala to na szybką i skuteczną reakcję pracowników poszczególnych działów na potrzeby klientów.

Automatyzacja większości procesów w CRM oszczędza czas pracowników, ułatwia organizację pracy oraz usprawnia proces sprzedaży. System przypomina doradcom o zaplanowaniu działań takich jak telefony, spotkania czy wiadomości. Zadania automatycznie zapisują się w kalendarzu, a doradcy dostają powiadomienia o zbliżającym się terminie spotkania lub wygasającej rezerwacji dotyczącej mieszkań np. w aplikacji mobilnej, co zapewnia, że wszystkie zostaną wykonane terminowo. Stały kontakt z doradcą zapewni klientom poczucie profesjonalizmu i zainteresowania ze strony firmy w dłuższym okresie czasu, który często jest potrzebny klientowi na podjęcie decyzji. 

Analiza i wizualizacja danych pozwala na zrozumienie potrzeb klientów oraz przewidywanie trendów rynkowych, aby łatwiej zaplanować strategiczne działania. Wykorzystanie raportów wygenerowanych z archiwalnych danych pozwoli zaplanować przyszłe inwestycje oparte na obowiązujących trendach na rynku, a możliwość przechowywania preferencji klientów usprawni tworzenie odpowiednich ofert. 

Każda interakcja z klientem – czy to rozmowa telefoniczna, czy e-mail – rejestrowana jest w systemie CRM, przez co doradcy mogą precyzyjnie śledzić postęp procesu sprzedaży i dostosowywać swoje działania. CRM pozwala również na sprawdzenie, czy np. przesłana oferta została otwarta przez klienta lub, czy wysłany mail nie trafił do spamu. Przechowywanie wszystkich danych dotyczących inwestycji, klientów, sprzedaży i transakcji w systemie CRM jest również korzystne w przypadku rotacji pracowników. Zapewnia bezproblemowe przejęcie obowiązków i utrzymanie ciągłości obsługi — pracownik przejmujący klientów innego doradcy dokładnie wie, na jakim etapie znajdują się procesy sprzedaży i jakie działania zostały podjęte. Takie podejście gwarantuje ciągłość i profesjonalizm w relacjach z klientami oraz zapobiega nieporozumieniom (np. w  CRM  są  zapisane indywidualne ustalenia pomiędzy klientem a doradcom).

Praca z systemem CRM

Wdrożenie systemu w branży deweloperskiej, czyli CRM dla deweloperów

Skuteczny system CRM może znacząco podnieść jakość usług oraz przyczynić się do rozwoju każdego przedsiębiorstwa. Szczególnie w sektorach, takich jak branża deweloperska, gdzie utrzymanie klienta jest znacznie trudniejsze, a obsługa klienta powinna być na najwyższym poziomie. Tutaj specyfika pozyskania klientów oraz trwające miesiącami procesy dotyczące obsługi posprzedażowej, co nakłada na deweloperów obowiązek zapewnienia najwyższej jakości obsługi oraz skutecznego zarządzania relacjami.

Specjalistyczny CRM dla deweloperów i biur nieruchomości stanowi rozwiązanie dostosowane do codziennych wyzwań branży. CRM dla dewelopera utrzymanie odpowiedniej komunikacji z klientami oraz koordynacji zadań pomiędzy różnymi działami firmy np. działem sprzedaży, księgowości i odbiorów mieszkań.

Zaletą takiego oprogramowania jest jego elastyczność – możliwość integracji ze stroną internetową, a także z innymi systemami i narzędziami używanymi w codziennej pracy. Dzięki integracji mamy możliwość automatycznego eksportu danych inwestycji na portale ogłoszeniowe oraz importu do systemu potencjalnych zapytań ze strony www lub portali zewnętrznych. Dla deweloperów budowlanych kluczowa będzie integracja CRM z systemem ERP, co pomoże pracownikom w łatwy sposób kontrolować proces budowy inwestycji. Z kolei połączenie z programami księgowymi usprawnia przepływ danych i dokumentów, minimalizuje ryzyko błędów i zapewnia lepszą kontrolę finansową.

W projektach deweloperskich zaangażowanych jest wielu uczestników — od firmy budowlanej, kontrahentów, generalnych wykonawców po architektów, marketing, sprzedaż, księgowość czy obsługę posprzedażową. Każdy z pracowników firmy może mieć osobisty dostęp do systemu. Jednocześnie możliwe jest ustawienie odpowiednich dostępów oraz ograniczeń do poszczególnych modułów, aby w pełni chronić przechowywane w systemie dane. 

Deweloperzy z wykorzystaniem z systemu CRM mają również możliwość prowadzenia regularnej komunikacji z klientami, informując ich o postępach prac czy odpowiedzi na zapytania, co jest kluczowe dla budowania zaufania i zadowolenia klienta. Analiza danych, pomaga w identyfikowaniu obszarów wymagających poprawy, umożliwia planowanie nowych inwestycji na podstawie trendów rynkowych oraz podejmowaniu świadomych decyzji biznesowych. Dodatkowo system CRM dla deweloperów wspiera zarządzanie obsługą posprzedażową, co jest kluczowe dla utrzymania zadowolenia klienta i budowania długotrwałych relacji.

Wdrożenie systemu CRM w branży deweloperskiej może znacząco zwiększyć efektywność pracy, usprawnić zarządzanie relacjami z klientami, poprawić kontrolę nad działaniami i przyczynić się do lepszych wyników biznesowych. Odpowiednio dobrany system CRM pozwoli lepiej dostosować się do rosnących wymagań rynku i oczekiwań klientów. Ale jaki CRM najlepiej odpowiada potrzebom deweloperów i branży nieruchomości?

Dedykowany, autorski system CRM dla branży nieruchomości czy uniwersalne rozwiązanie?

Wybierając system CRM dla deweloperów, firmy często stają przed pytaniem: pracować dalej na Excelu, zainwestować w prosty uniwersalny program, CRM dedykowany deweloperom mieszkaniowym, a może autorski system CRM?

Dedykowany system CRM dla deweloperów i rynku nieruchomości, jak na przykład VoxDeveloper, zaprojektowany jest z myślą o konkretnych potrzebach branży, dostarczając narzędzia i funkcjonalności, które skutecznie usprawniają procesy i optymalizują działania.

Takie systemy nie tylko poprawiają komunikację i relacje z klientami, ale wspierają również proces sprzedaży, marketing, rozliczenia, płatności, obsługę posprzedażową, a nawet zarządzanie wynajmem nieruchomości. Uniwersalne systemy CRM mogą być w tym przypadku zbyt ogólne i nie zapewniać tak profesjonalnych, dopasowanych do branży nieruchomości  funkcji. Dodatkowo nie są dostosowywane do aktualnych regulacji i zmian, takich jak integracja z Deweloperskim Funduszem Gwarancyjnym czy normy dotyczące świadectw charakterystyki energetycznej.

Chociaż dedykowany system CRM bywa droższy od prostych CRMów czy wykorzystania Excela, jego dodatkowa wartość wynikająca z wieloletniego doświadczenia we współpracy z deweloperami, sprawdzonych praktyk, możliwości wsparcia przez dostawców rozumiejących potrzeby branży deweloperskiej może znacznie przewyższyć koszty inwestycji, sprawiając, że jest on inwestycją w rozwój nowoczesnej firmy deweloperskiej.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij