Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Czym zajmuje się Digital Marketing Manager?

Digital marketing, inaczej marketing cyfrowy, to działania, których celem jest reklama produktów i usług w internecie. W dobie globalizacji oraz dynamicznego rozwoju nowych technologii odgrywa on kluczową rolę w strategii marketingowej firm – zarówno tych, które działają na rynku lokalnym, jak i tych, które oferują usługi szerokiemu gronu klientów. Tworzenie strategii digitalowej oraz nadzór nad jej realizacją to zadanie dla Digital Marketing Managera. Na czym dokładnie polega jego praca? Sprawdź, jeśli planujesz karierę w branży marketingu internetowego albo szukasz specjalisty, który przejmie kontrolę nad działem zajmującym się reklamą firmy w sieci.

Kim jest Digital Marketing Manager?

Digital Marketing Manager to specjalista, który zarządza działaniami marketingowymi firmy w kanałach cyfrowych. Może być odpowiedzialny za koordynowanie pracy wewnętrznego zespołu digitalowego, działać samodzielnie albo na zasadzie współpracy z domami mediowymi czy agencjami marketingowymi.

Aby zostać Digital Marketing Managerem, trzeba mieć kompetencje twarde w zakresie tworzenia strategii marketingowych, tj. wykazać się znajomością konkretnych narzędzi, przede wszystkim analitycznych. Digital Marketing Manager powinien mieć wysoko rozwiniętą inteligencję emocjonalną. Dzięki temu będzie w stanie właściwie zidentyfikować potrzeby klientów i na nie odpowiedzieć. W branży marketingu online duże znaczenie ma elastyczność i umiejętność szybkiego reagowania na zmiany. Skuteczny Digital Marketing Manager jest dobrym strategiem – potrafi myśleć analitycznie i wyciągać poprawne wnioski z dotychczasowych działań.

Do pracy na tym stanowisku kluczowe są również umiejętności miękkie z zakresu zarządzania zespołem – dotyczy to sytuacji, gdy specjalista jest odpowiedzialny za pracę całego zespołu.

Zadania Digital Marketing Managera

Do głównych zadań Digital Marketing Managera należy:

  • analiza trendów;
  • analiza konkurencji;
  • tworzenie strategii marketingowych dla kanałów online;
  • nadzór nad realizacją działań reklamowych w sieci;
  • budowanie długofalowych relacji z klientami;
  • opracowywanie szczegółowych raportów, uwzględniających efekty działań w internecie.
SPRAWDŹ:  Co to jest logo w krzywych i dlaczego każda firma powinna je mieć?

Rola Digital Marketing Managera w firmie

Digital Marketing Manager ma bezpośredni wpływ na wiele procesów firmowych. Praca tego specjalisty może przyczynić się do zwiększenia konwersji, czyli liczby osób, które dokonują zakupów w sklepie internetowym, zapisują się do newslettera czy wypełniają formularze.

Digital Marketing Manager to osoba, która jest odpowiedzialna także za działania SEO, które pozwalają na zwiększenie ruchu w witrynie.

Praca tego specjalisty pomaga w budowaniu świadomości marki poprzez publikację contentu w kanałach online, w tym na stronie internetowej i mediach społecznościowych.

Czy warto zatrudnić Digital Marketing Managera?

Zatrudnienie Digital Marketing Managera może przynieść firmie wiele korzyści. Decyzja o podjęciu współpracy ze specjalistą ds. marketingu online powinna być jednak poprzedzona gruntowną analizą potrzeb firmowych.

Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie: https://hrk.pl/pl/baza-wiedzy/artykuly-eksperckie/digital-marketing-manager-wszystko-co-musisz-wiedziec

Michał Drzewiecki

Michał Drzewiecki

Specjalista ds. SEO i SEM z bogatym doświadczeniem w optymalizacji stron internetowych. Odpowiada za zwiększanie widoczności treści w wyszukiwarkach oraz kampanie reklamowe online. Wolny czas spędza na fotografii i górskich wędrówkach.

Artykuły: 17

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *