Czym zajmuje się Digital Marketing Manager?

Digital marketing, inaczej marketing cyfrowy, to działania, których celem jest reklama produktów i usług w internecie. W dobie globalizacji oraz dynamicznego rozwoju nowych technologii odgrywa on kluczową rolę w strategii marketingowej firm – zarówno tych, które działają na rynku lokalnym, jak i tych, które oferują usługi szerokiemu gronu klientów. Tworzenie strategii digitalowej oraz nadzór nad jej realizacją to zadanie dla Digital Marketing Managera. Na czym dokładnie polega jego praca? Sprawdź, jeśli planujesz karierę w branży marketingu internetowego albo szukasz specjalisty, który przejmie kontrolę nad działem zajmującym się reklamą firmy w sieci.

Kim jest Digital Marketing Manager?

Digital Marketing Manager to specjalista, który zarządza działaniami marketingowymi firmy w kanałach cyfrowych. Może być odpowiedzialny za koordynowanie pracy wewnętrznego zespołu digitalowego, działać samodzielnie albo na zasadzie współpracy z domami mediowymi czy agencjami marketingowymi.

Aby zostać Digital Marketing Managerem, trzeba mieć kompetencje twarde w zakresie tworzenia strategii marketingowych, tj. wykazać się znajomością konkretnych narzędzi, przede wszystkim analitycznych. Digital Marketing Manager powinien mieć wysoko rozwiniętą inteligencję emocjonalną. Dzięki temu będzie w stanie właściwie zidentyfikować potrzeby klientów i na nie odpowiedzieć. W branży marketingu online duże znaczenie ma elastyczność i umiejętność szybkiego reagowania na zmiany. Skuteczny Digital Marketing Manager jest dobrym strategiem – potrafi myśleć analitycznie i wyciągać poprawne wnioski z dotychczasowych działań.

Do pracy na tym stanowisku kluczowe są również umiejętności miękkie z zakresu zarządzania zespołem – dotyczy to sytuacji, gdy specjalista jest odpowiedzialny za pracę całego zespołu.

Zadania Digital Marketing Managera

Do głównych zadań Digital Marketing Managera należy:

  • analiza trendów;
  • analiza konkurencji;
  • tworzenie strategii marketingowych dla kanałów online;
  • nadzór nad realizacją działań reklamowych w sieci;
  • budowanie długofalowych relacji z klientami;
  • opracowywanie szczegółowych raportów, uwzględniających efekty działań w internecie.

Rola Digital Marketing Managera w firmie

Digital Marketing Manager ma bezpośredni wpływ na wiele procesów firmowych. Praca tego specjalisty może przyczynić się do zwiększenia konwersji, czyli liczby osób, które dokonują zakupów w sklepie internetowym, zapisują się do newslettera czy wypełniają formularze.

Digital Marketing Manager to osoba, która jest odpowiedzialna także za działania SEO, które pozwalają na zwiększenie ruchu w witrynie.

Praca tego specjalisty pomaga w budowaniu świadomości marki poprzez publikację contentu w kanałach online, w tym na stronie internetowej i mediach społecznościowych.

Czy warto zatrudnić Digital Marketing Managera?

Zatrudnienie Digital Marketing Managera może przynieść firmie wiele korzyści. Decyzja o podjęciu współpracy ze specjalistą ds. marketingu online powinna być jednak poprzedzona gruntowną analizą potrzeb firmowych.

Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie: https://hrk.pl/pl/baza-wiedzy/artykuly-eksperckie/digital-marketing-manager-wszystko-co-musisz-wiedziec

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij