Jak znaleźć dobrego freelancera do stworzenia strony internetowej?
Planujesz stworzyć własną stronę internetową, ale nie masz wystarczającej wiedzy lub czasu, aby zająć się tym samodzielnie? Rozwiązaniem w takiej sytuacji jest skorzystanie z pomocy profesjonalistów, którzy zajmują się tym na codzień. Nie musisz jednak wydawać dużych pieniędzy na zatrudnianie agencji interaktywnej, która może być zbyt droga w stosunku do Twoich potrzeb i budżetu jaki chcesz przeznaczyć na budowę strony www. Istnieje alternatywa, która jest coraz bardziej popularna i korzystna zarówno dla zleceniodawców, jak i wykonawców. Jest nią współpraca z freelancerem. Kim jest freelancer i dlaczego warto powierzyć mu stworzenie strony internetowej? Na co zwracać uwagę przy wyborze właściwej osoby? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w poniższym tekście.
Kim jest freelancer?
Freelancer to osoba, która wykonuje usługi na zlecenie, pracując na własny rachunek, bez zobowiązań pracowniczych. Freelancer może być specjalistą w różnych dziedzinach np. grafice, programowaniu, copywritingu (pisaniu tekstów), tworzeniu stron internetowych, prowadzeniu profili na social mediach czy robieniu tłumaczeń. W przypadku tworzenia stron internetowych, freelancer jest odpowiedzialny za cały proces powstania strony internetowej, projektowanie graficzne, kodowanie, optymalizację. Specjalista tego typu pracuje głównie zdalnie, sam ustala swoje godziny pracy i stawkę za usługi. Co do zasady, freelancer nie jest związany z żadną firmą, co daje mu dużą swobodę i niezależność.
Dlaczego warto korzystać z usług freelancera?
Współpraca z freelancerem ma wiele zalet dla osoby, która chce stworzyć stronę internetową. Oto główne z nich:
– niższe ceny za ten same usługi na tle agencji – freelancer nie ma takich kosztów stałych jak agencje, które zatrudniają często kilkanaście osób, wynajmują biura, sprzęt, prowadzą pełną księgowość itd.
– większa elastyczność – freelancer może się szybko dostosować do potrzeb i oczekiwań klienta. Może sprawnie reagować na zmiany i poprawki, gdyż nie ma ograniczeń wynikających z hierarchii czy procedur w firmie, co ułatwia komunikację i negocjacje.
– indywidualne podejście i większe zaangażowanie – freelancer traktuje każde zlecenie jako wyzwanie i budowę swojej marki. Doskonale zdaje sobie sprawę z tego, że każdy zadowolony klient to szansa na polecenie jego usług. Dlatego stara się dostarczyć usługi na najwyższym poziomie i dba o relację ze zleceniodawcą.
Czym się kierować przy wyborze osoby do współpracy?
Znalezienie dobrego freelancera do stworzenia strony internetowej wbrew pozorom nie jest łatwe. Na rynku jest wielu specjalistów oferujących swoje usługi, ale nie wszyscy są równie solidni i kompetentni. Aby uniknąć rozczarowania, nadmiernych kosztów i straty czasu, warto zwrócić uwagę na kilka kryteriów przy wyborze osoby do współpracy. Oto główne z nich:
– portfolio – to najlepszy sposób, aby ocenić umiejętności i styl pracy freelancera. Przeglądając portfolio, można sprawdzić, czy dany freelancer ma doświadczenie w tworzeniu stron internetowych podobnych do naszej, czy potrafi dostosować się do różnych branż i odbiorców, czy dba o szczegóły i jakość wykonania. Portfolio powinno być aktualne, łatwo dostępne i zawierać linki do gotowych stron internetowych.
– referencje (rekomendacje) – to opinie i oceny klientów, którzy już skorzystali z usług freelancera. Referencje mogą być zamieszczone na stronie internetowej freelancera, na portalach dla freelancerów lub na profilach w mediach społecznościowych. Przeczytanie referencji może pomóc w zweryfikowaniu wiarygodności i profesjonalizmu freelancera. Warto zwrócić uwagę na to, czy referencje są autentyczne, aktualne i pochodzą od rzeczywistych klientów – tych, którzy są wymienieni w portfolio.
– szybkość i jakość kontaktu – to ważny czynnik wpływający na przebieg i efekt współpracy. Freelancer powinien być łatwo dostępny i komunikatywny, odpowiadać sprawnie na wysłane wiadomości e-mail, odbierać telefon kiedy dzwonimy, informować o postępach i problemach. Powinien słuchać uwag i sugestii klienta. Dobry kontakt świadczy zarówno o zaangażowaniu i szacunku freelancera, a także o jego umiejętności organizacji pracy.
– przejrzystość oferty – to podstawa udanej współpracy. Freelancer powinien już na wstępie przedstawić klientowi jasną i szczegółową ofertę, zawierającą zakres usługi, termin realizacji, cenę i warunki płatności.
– opinie w Google i social media – to kolejne źródło informacji o freelancerze. Warto sprawdzić, czy freelancer ma profil w Google (wizytówkę) lub działa w mediach społecznościowych, np. Facebooku, LinkedIn czy Instagramie. Przeczytanie opinii innych użytkowników, przykłady jego pracy i ogólnie sposób prowadzenia social mediów mogą pomóc w ocenie reputacji i popularności freelancera, a także w nawiązaniu z nim bliższego kontaktu.
Podsumowanie
Stworzenie strony internetowej to ważny krok dla każdego początkującego przedsiębiorcy. Na szczęście nie musimy się na wszystkim znać. Wystarczy skorzystać z pomocy profesjonalisty. Kluczem jest znalezienie właściwej osoby wśród wielu podobnych specjalistów działających w sieci. Mamy nadzieję, że powyższa lista cech, które powinna posiadać taka osoba ułatwi nieco poszukiwania.
Jeśli szukasz aktualnie freelancera o takich cechach to sprawdź ofertę https://arturkosinski.pl