Jak narzędzia biznesowe mogą pomóc w zwiększeniu sprzedaży

Jak narzędzia biznesowe mogą pomóc w zwiększeniu sprzedaży?

Rozwój przedsiębiorstw produkcyjnych i usługowych w dużej mierze zależy od zwiększania sprzedaży. Aby zysk firm rósł, w jej szeregach nie może zabraknąć skutecznych handlowców, którzy będą kontaktować się z klientami i kontrahentami. W jaki sposób firma może zadbać o zwiększenie sprzedaży, aby zadbać o swój los? Jednym z rozwiązań są narzędzia biznesowe – dowiedz się, jak z nich skorzystać.

Co ma wpływ na wyniki sprzedaży?

Zwiększanie wpływów z działań handlowców to proces ciągły, który nieustannie ewoluuje. Nie zmienia to faktu, że trzema filarami wyników sprzedaży są kompetencje handlowców, sam proces sprzedażowy oraz jakość proponowanych usług/produktów. Oczywiście warto zwrócić uwagę na takie czynniki, jak jakość działań marketingowych czy ruchy konkurencji branżowej, które także nie są bez znaczenia.

Skupmy się jednak na kompetencjach pracowników działu sprzedaży. Które z nich są ważne? Jakie braki mają handlowcy? Jakie szkolenia warto przeprowadzić? A może lepiej sięgnąć po nowych pracowników z rynku pracy? Odpowiedzi na te pytania pomoże znaleźć FinxS Sales Assesment (FSA). Co to za narzędzie?

Badanie kompetencji handlowców online a zwiększenie sprzedaży

FinxS Sales Assesment jest narzędziem biznesowym pozwalającym zbadać kompetencje sprzedawców, którzy mają co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego. Samo badanie jest bardzo proste: wybrany pracownik wypełnia kwestionariusz on-line, zawierający pytanie dotyczące typowych sytuacji w procesie sprzedaży. Wystarczy kilkadziesiąt minut, aby go wypełnić. Efektem badania jest szczegółowy raport, który zawiera analizę odpowiedzi badanego w kontekście 18 kluczowych kompetencji sprzedażowych (m.in. kwalifikowanie kontaktów, działanie zgodnie z procesem, orientacja na osiągnięcia, radzenie sobie z obiekcjami czy nastawienie na rywalizację). Ponadto raport zawiera tzw. “indeks wymówek”, czyli ile czasu sprzedawca poświęca na czystą sprzedaż i jak dużo ma wymówek, żeby nią się nie zajmować, a natomiast robić inne rzeczy wprost z nią niezwiązane.. Samo badanie nie jest jednak testem na inteligencję, nie sprawdza również wiedzy branżowej. Wskazuje natomiast mocne kompetencje sprzedażowe handlowca, jak i te, nad którymi warto pracować w kontekście modelu sprzedaży firmy.

Jak zwiększyć sprzedaż z pomocą FSA?

Przeprowadzenie badania FSA wśród pracowników działu handlowego pozwala znacznie lepiej rozumieć kompetencje i typowe zachowania w wybranej grupie. Dane te powinny być podstawą do dalszych działań. Być może należy zmodyfikować sam proces sprzedażowy, który jest nieefektywny i sprawia, że sprzedawcy zajmują się kwestiami mało istotnymi dla sukcesu firmy. Zwiększenie sprzedaży może być także zadaniem dla działu HR, np. poprzez przeprowadzenie rekrutacji (również wewnętrznej) i poszukiwanie osoby o specyficznych kompetencjach, które uzupełnią zespół handlowców. Innym rozwiązaniem może być przeprowadzenie odpowiednich szkoleń, które zwrócą uwagę pracowników na konkretne aspekty ich pracy. W extended.tools wspieramy firmy podczas badania FSA i analizy raportu, aby przedsiębiorstwo mogło efektywnie wpłynąć na poziom sprzedaży w firmie.

Przeczytaj również: https://extended.tools/jak-zwiekszyc-sprzedaz-pomysly-na-poprawienie-wynikow-sprzedazy-wskazowki/

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij