Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Jak narzędzia biznesowe mogą pomóc w zwiększeniu sprzedaży

Jak narzędzia biznesowe mogą pomóc w zwiększeniu sprzedaży?

Rozwój przedsiębiorstw produkcyjnych i usługowych w dużej mierze zależy od zwiększania sprzedaży. Aby zysk firm rósł, w jej szeregach nie może zabraknąć skutecznych handlowców, którzy będą kontaktować się z klientami i kontrahentami. W jaki sposób firma może zadbać o zwiększenie sprzedaży, aby zadbać o swój los? Jednym z rozwiązań są narzędzia biznesowe – dowiedz się, jak z nich skorzystać.

Co ma wpływ na wyniki sprzedaży?

Zwiększanie wpływów z działań handlowców to proces ciągły, który nieustannie ewoluuje. Nie zmienia to faktu, że trzema filarami wyników sprzedaży są kompetencje handlowców, sam proces sprzedażowy oraz jakość proponowanych usług/produktów. Oczywiście warto zwrócić uwagę na takie czynniki, jak jakość działań marketingowych czy ruchy konkurencji branżowej, które także nie są bez znaczenia.

Skupmy się jednak na kompetencjach pracowników działu sprzedaży. Które z nich są ważne? Jakie braki mają handlowcy? Jakie szkolenia warto przeprowadzić? A może lepiej sięgnąć po nowych pracowników z rynku pracy? Odpowiedzi na te pytania pomoże znaleźć FinxS Sales Assesment (FSA). Co to za narzędzie?

Badanie kompetencji handlowców online a zwiększenie sprzedaży

FinxS Sales Assesment jest narzędziem biznesowym pozwalającym zbadać kompetencje sprzedawców, którzy mają co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego. Samo badanie jest bardzo proste: wybrany pracownik wypełnia kwestionariusz on-line, zawierający pytanie dotyczące typowych sytuacji w procesie sprzedaży. Wystarczy kilkadziesiąt minut, aby go wypełnić. Efektem badania jest szczegółowy raport, który zawiera analizę odpowiedzi badanego w kontekście 18 kluczowych kompetencji sprzedażowych (m.in. kwalifikowanie kontaktów, działanie zgodnie z procesem, orientacja na osiągnięcia, radzenie sobie z obiekcjami czy nastawienie na rywalizację). Ponadto raport zawiera tzw. “indeks wymówek”, czyli ile czasu sprzedawca poświęca na czystą sprzedaż i jak dużo ma wymówek, żeby nią się nie zajmować, a natomiast robić inne rzeczy wprost z nią niezwiązane.. Samo badanie nie jest jednak testem na inteligencję, nie sprawdza również wiedzy branżowej. Wskazuje natomiast mocne kompetencje sprzedażowe handlowca, jak i te, nad którymi warto pracować w kontekście modelu sprzedaży firmy.

SPRAWDŹ:  Karty podarunkowe dla firm: jak wykorzystać je w relacjach z klientami i pracownikami

Jak zwiększyć sprzedaż z pomocą FSA?

Przeprowadzenie badania FSA wśród pracowników działu handlowego pozwala znacznie lepiej rozumieć kompetencje i typowe zachowania w wybranej grupie. Dane te powinny być podstawą do dalszych działań. Być może należy zmodyfikować sam proces sprzedażowy, który jest nieefektywny i sprawia, że sprzedawcy zajmują się kwestiami mało istotnymi dla sukcesu firmy. Zwiększenie sprzedaży może być także zadaniem dla działu HR, np. poprzez przeprowadzenie rekrutacji (również wewnętrznej) i poszukiwanie osoby o specyficznych kompetencjach, które uzupełnią zespół handlowców. Innym rozwiązaniem może być przeprowadzenie odpowiednich szkoleń, które zwrócą uwagę pracowników na konkretne aspekty ich pracy. W extended.tools wspieramy firmy podczas badania FSA i analizy raportu, aby przedsiębiorstwo mogło efektywnie wpłynąć na poziom sprzedaży w firmie.

Przeczytaj również: https://extended.tools/jak-zwiekszyc-sprzedaz-pomysly-na-poprawienie-wynikow-sprzedazy-wskazowki/

Tomasz Kaczmarek

Tomasz Kaczmarek

Analityk rynku z doświadczeniem w badaniach konsumenckich i analizie danych marketingowych. Dostarcza czytelnikom wnikliwych analiz i prognoz dotyczących zachowań konsumentów. Prywatnie entuzjasta szachów i literatury science fiction.

Artykuły: 53

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *