Marketing SEO

Czym jest SEO sklepów internetowych?

Chcesz, by Twoja marka budziła zaufanie, była rozpoznawalna, przyciągała więcej klientów i w rezultacie przynosiła świetne zyski? Nic dziwnego, bo to marzenie każdego przedsiębiorcy! Tylko w jaki sposób zadbać o jego realizację? Odpowiedź na to pytanie jest prosta: niezbędna jest inwestycja w SEO!

Pozycjonowanie to działanie, którego celem jest sprawienie, że sklep internetowy pojawi się wysoko w wynikach Google po wpisaniu kierujących do niego fraz. Dzięki temu odwiedzi go więcej potencjalnych odbiorców, a to szybko przełoży się na sprzedaż i zwiększenie zysków. Tym samym jest jedną ze skuteczniejszych metod długoterminowej promocji sklepu online. Sprzedajesz w Internecie? Dowiedz się więcej, na czym polega SEO sklepów internetowych oraz jakie są korzyści pozycjonowania w e-commerce. To niezbędna wiedza, która sprawi, że Twój biznes będzie przynosił jeszcze lepsze zyski!

Na czym polega pozycjonowanie sklepu internetowego?

Pozycjonowanie sklepów internetowych to proces, który działa jak sieć naczyń połączonych. By oferta sklepu wyświetliła się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania w Google, konieczna jest współpraca specjalistów z różnych dziedzin: programistów, analityków SEO, marketingowców oraz copywriterów. Tylko wtedy efekt działań będzie naprawdę dobry. Zatem, co jest konieczne, by sklep zyskał rozpoznawalność, większe grono odbiorców oraz ilość zrealizowanych zamówień?

SEO sklepów internetowych – etapy

Pierwszym krokiem jest przygotowanie strategii pozycjonowania oraz optymalizacja techniczna sklepu. Strategia pozycjonowania zakłada przyjrzenie się konkurencji, oszacowanie możliwości rozwoju sklepu, a także analizę potencjalnych klientów. Później sprawdzany jest stan techniczny sklepu, w tym czy:

  • witryna szybko się ładuje,
  • jest funkcjonalna,
  • ma intuicyjną ścieżkę zakupową,
  • jest responsywna, czyli dostosowuje się do urządzeń mobilnych.

Każdy z tych czynników ma istotne znaczenie dla wyników wyszukiwania Google. Co dalej? Kolejnym etapem jest wybranie słów kluczowych dostosowanych do branży sklepu, jego asortymentu, grupy docelowej, oraz innych czynników, które mogą mieć wpływ na decyzję zakupową odbiorcy np. lokalizacji punktów stacjonarnych sklepu. Gdy platforma sprzedażowa jest dostosowana pod wymogi Google, a strona zapełniona treściami z użyciem odpowiednich fraz kluczowych to wcale nie oznacza końca pozycjonowania. Wprost przeciwnie, bo wtedy przychodzi czas na testy, w trakcie których sprawdza się skuteczność optymalizacji i wprowadza niezbędne zmiany. Tym samym pozycjonowanie jest inwestycją, która zapewnia Ci długotrwałą promocję Twojego sklepu online.

SEO

Jakie są korzyści z pozycjonowania?

Dlaczego warto zainteresować się profesjonalnym pozycjonowaniem sklepu online? Powodów jest naprawdę wiele! Im wyżej sklep wyświetli się w wynikach wyszukiwania Google, tym więcej odbiorców zainteresuje się ofertą, a stąd już prosta droga do zrobienia zakupów.

Nowi klienci

Pozycjonowanie sklepów online ma sprawić, by wyświetlały się wysoko w wynikach wyszukiwania na jak największą ilość fraz, które będzie wpisywał potencjalny klient. To sprawi, że szybko z asortymentem sklepu zapozna się naprawdę wiele osób, które później mogą stać się powracającymi klientami chętnie polecający sklep swoim znajomym.

Większa sprzedaż z Google

Im większy ruch na stronie WWW, tym bardziej wzrasta prawdopodobieństwo tego, że wśród tych osób znajdzie się wielu Twoich przyszłych klientów. A to już bezpośrednio przekłada się na zyski. Pozycjonowanie jest więc doskonałą promocją Twojego sklepu online, zwłaszcza gdy ciągle chcesz trafiać do nowych klientów.

Zaufanie i rozpoznawalność marki

Badania wykazały, że internauci mają większe zaufanie do sklepów, których witryny są widoczne na pierwszych stronach wyszukiwarki. Nie dość, że chętniej skorzystają z ich oferty, ale od razu zapamiętują takie marki, jako te warte uwagi i sprawdzana ich oferty w przyszłości.

Rozwój biznesu

Pozycjonowanie sklepu internetowego to doskonała inwestycja w rozwój swojego biznesu. W przeciwieństwie do reklamy w social mediach inwestowanie w SEO jest rozwiązaniem długotrwałym, którego korzyści będą widoczne przez wiele miesięcy. Co więcej, na wszystkie efekty także będzie trzeba nieco poczekać, jednak jedno jest pewne – zdecydowanie warto!

Pozycjonowanie sklepów online jest krokiem niezbędnym do osiągnięcia jeszcze lepszych zysków z prowadzenia działalności w sieci.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij