Dlaczego identyfikacja wizualna marki jest tak ważna?

Stworzenie własnej marki to duże wyzwanie we współczesnym świecie. Oczywiście liczy się pomysł, a dobry produkt lub pożądana przez klientów usługa zawsze obronią się same. Ale czy na pewno? W pewnym sensie tak, ale zawsze warto wdrożyć szereg działań, które pozwolą zbudować rozpoznawalność marki. Dlaczego identyfikacja wizualna jest tak istotna? Właśnie tej kwestii przyjrzymy się w naszym artykule.

Studio graficzne – najlepszy partner każdej marki

Jeśli rozpoczynasz działalność gospodarczą i chcesz stworzyć rozpoznawalną markę, to koniecznie zaprzyjaźnij się z profesjonalnym studiem graficznym. Takie studio graficzne przygotuje dla ciebie wszelkie niezbędne grafiki. A uwierz – są one potrzebne wszędzie. Zwłaszcza teraz, kiedy klienci większą uwagę zwracają na grafikę niż na samą „surową” treść.

Studio graficzne zajmuje się takimi usługami, jak:

  • projektowanie logo

  • materiały reklamowe do druku (ulotki, banery reklamowe, foldery reklamowe)

  • materiały reklamowe online

  • wizytówki

  • projektowanie etykiet

  • projektowanie opakowań

  • papier firmowy

  • strony internetowe

  • sklepy internetowe

  • grafiki koncepcyjne

  • animacje

  • grafiki do social mediów

  • wszelkie inne projekty graficzne, jakich będziesz potrzebował dla swojej firmy.

Dlaczego warto powierzyć projekty graficzne profesjonalistom?

Z prostego powodu – aby wyróżnić się na rynku, potrzebujesz dopracowanego pod każdym względem logo i spójnych grafik. Profesjonalny grafik doskonale zna zasady projektowania logo. Ty – jako laik – masz prawo ich nie znać. Być może w twojej wyobraźni rysuje się jakieś mgliste logo, niekoniecznie zgodne ze sztuką projektowania. Nie martw się. Dobry grafik weźmie pod uwagę wszystkie twoje pomysły i oszlifuje je niczym diament.

Ponadto profesjonaliści potrafią spojrzeć holistycznie na cały proces tworzenia identyfikacji wizualnej marki. Chodzi nie tylko o oryginalne i zapadające w pamięć (a jednocześnie nieprzekombinowane, to bardzo ważne) logo, ale także o używane przy różnych projektach grafiki. Będziesz potrzebować również grafiki do mediów społecznościowych, zdjęcia w tle, animacje itp. Wszystkie te elementy muszą być spójne, co pozwoli wykreować wizerunek firmy i zbudować świadomość marki. Ciężko to zrobić samodzielnie; bez wiedzy, doświadczenia i umiejętności technicznych.

Pamiętaj, że studio graficzne zadba również o projekt graficzny twojej strony internetowej oraz sklepu. Z pomocą studia graficznego stworzysz także niepowtarzalne projekty opakowań, plakaty, katalogi, ulotki czy wizytówki. Jak widzisz – jest tego sporo, a wszystko musi ze sobą współgrać.

Skorzystanie z usług studia graficznego to inwestycja na lata funkcjonowania na rynku. Profesjonaliści, zajmujący się projektowaniem graficznym, stworzą dla ciebie unikalne logo, które będzie stanowić bazę dla wszystkich twoich działań. Zyskasz określoną gamę kolorystyczną, której warto używać przy wszystkich projektach, by te kojarzyły się z twoją marką.

Identyfikacja wizualna marki i jej znaczenie

Identyfikacja wizualna ma bardzo ważne zadanie – zbudowanie świadomości marki oraz zwiększenie jej rozpoznawalności. Ciężko mówić o sukcesie na rynku bez zadbania o takie elementy, jak: projektowanie graficzne, typografia, spójna kolorystyka, ilustracje, zdjęcia, ikonki, określone symbole wykorzystywane przez markę itp. Ważne, aby emitowane komunikaty marketingowe zapadały w pamięć jako spójne.

Taka dopracowana i spójna identyfikacja wizualna wzbudza w potencjalnych klientach zaufanie do marki. Podświadomie czują oni, że mają do czynienia z profesjonalną firmą, która dba o najdrobniejsze szczegóły. Ponadto pomaga to klientom skojarzyć logo, grafiki, symbole i kolorystykę właśnie z twoją marką, co już jest ogromnym sukcesem.

Większa rozpoznawalność marki, zbudowanie pozytywnego wizerunku w świadomości klientów (oczywiście trzeba tu pomyśleć również o innych działaniach, takich jak SEO i PR marketing) oraz zaufanie do marki – to wszystko jesteś w stanie uzyskać w dużej mierze dobrymi projektami graficznymi.

Dobra identyfikacja wizualna, czyli jaka?

Możesz być spokojny, jeśli powierzysz kwestię identyfikacji wizualnej studiu graficznemu. Niemniej z pewnością będziesz chciał współpracować z grafikami na każdym etapie. Musisz zatem wiedzieć, jaka jest dobra identyfikacja wizualna.

Podczas projektowania czy w ogóle wstępnej analizy należy wziąć pod uwagę branżę, w jakiej działa firma. Elementy graficzne powinny nawiązywać do rodzaju działalności, by budować skojarzenia. Jak już wspominaliśmy kilkukrotnie – dobra komunikacja wizualna jest również spójna i przejrzysta.

Ważna jest też unikalność. Podstawa to nietuzinkowy pomysł i oryginalny projekt graficzny na wysokim poziomie. Jednocześnie należy zachować umiar i nie przesadzić z mnogością elementów. Te najbardziej rozpoznawalne i zapadające w pamięć loga i grafiki są z reguły proste i estetyczne. Wbrew pozorom – stworzenie takich grafik to duże wyzwanie. 

Projektowanie graficzne w studio – pełen zakres usług dla twojej marki

Podsumowując; opracowana z pomocą specjalistów identyfikacja wizualna marki to klucz do sukcesu, jakim jest rozpoznawalność marki i wysokie wyniki sprzedaży. Warto zatem uważnie przyjrzeć się tej kwestii jeszcze przed wprowadzeniem produktu czy usługi na rynek. Studio graficzne zapewni kompleksową obsługę w zakresie identyfikacji wizualnej – tak w sferze wirtualnej (sklep internetowy, landing page, strona www, projekt logo, grafiki na Facebooka, Instagrama, Linkedina, Youtube itd.), jak i tradycyjnej (ulotki, wizytówki, etykiety, papier firmowy, foldery itd.).

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij