Oferta pozycjonowania stron internetowych
Oferta pozycjonowania stron internetowych w agencjach marketingowych jest niezwykle szeroka. Przedsiębiorcy, którzy chcą postawić na profesjonalne SEO oraz dobre wyniki w rankingach wyszukiwarek internetowych, mają w czym wybierać. Jednak taki nadmiar nigdy nie jest całkowicie pozytywnym zjawiskiem. W gąszczu różnych ofert i propozycji można natknąć się na próby oszustwa i nierzetelne firmy. Przedsiębiorcy często też zastanawiają się, czy nie lepszym rozwiązaniem będzie pozycjonowanie strony internetowej samemu. Jak znaleźć najlepsze wyjście z sytuacji? Zapytaliśmy o to Piotra Sulewskiego biegłego w dziedzinie marketingu przy Sądzie Okręgowym w Warszawie. Na co dzień także eksperta WMH Agency.
Na czym polega pozycjonowanie stron?
Zacznijmy od tego, czym jest pozycjonowanie i jak wygląda w praktyce. Pozycjonowanie, inaczej SEO, czyli Search Engine Optimization jest jednym z elementów budowania wizerunku marki w sieci. Często zaliczane jest jako element digital marketingu, czyli marketingu cyfrowego, opartego na reklamie internetowej.
Search Engine Optimization to proces, polegający na poprawieniu ilości oraz jakości ruchu organicznego na witrynie internetowej w stosunku do jej miejsca w rankingu wyszukiwarki internetowej. Za ten proces odpowiada wiele czynników zewnętrznych i wewnętrznych względem strony WWW. Aby dobrze zoptymalizować stronę internetową, należy zajmować się nimi jednocześnie i nieprzerwanie.
Jak pozycjonować stronę?
Już zakładając stronę internetową lub sklep online, należy zwrócić uwagę na kilka czynników, które będą miały niebagatelny wpływ na jej przyszłe pozycjonowanie się w wynikach wyszukiwarki. Wybierając platformę e-commerce, powinieneś zwrócić uwagę na to, czy jest ona przyjazna SEO. Np. czy udostępnia możliwość tworzenia krótkich, spersonalizowanych adresów URL. Projektując stronę internetową, zwróć również uwagę na prostą i intuicyjną nawigację, responsywność strony i inne czynniki związane z UX. Nie bez znaczenia dla SEO jest również zabezpieczenie strony. Certyfikat SSL daje internautom pewność, że strona jest bezpieczna i sprawdzona.
Kolejnym elementem jest dobór i analiza słów kluczowych. Stałe monitorowanie słów kluczowych i ich pozycja w rankingach, ułatwi ci dodawanie atrakcyjnych dla użytkowników sieci treści. Dowiesz się z niego, czego szukają oni w sieci i co jest dla nich ważne. Tworzeniem treści przyjaznych pozycjonowaniu zajmują się zazwyczaj copywriterzy SEO, którzy potrafią skonstruować tekst w taki sposób, aby był on czytelny i zrozumiały zarówno dla internautów, jak i robotów wyszukiwarki. Dalszym etapem jest zewnętrzne pozycjonowanie strony internetowej. Głównie należy skupić się tutaj na link buildingu, czyli pozyskiwaniu wartościowych linków do strony.
Jak pozycjonować stronę samemu?
Czy pozycjonowanie strony internetowej samemu jest możliwe? Chociaż kwestie związane z SEO nie należą do najłatwiejszych, niektórzy decydują się na takie rozwiązanie. Jeśli posiadasz odpowiednią wiedzę oraz dysponujesz odpowiednią ilością czasu, możesz zdecydować się na samodzielne opracowywanie i wdrażanie strategii SEO na swojej stronie internetowej.
Jak się nauczyć pozycjonowania stron?
Wcześniej jednak powinieneś zapoznać się z aktualnymi trendami i zagadnieniami związanymi z pozycjonowaniem. Dobrym rozwiązaniem będzie skorzystanie z kursów SEO. Nie jest to tanie rozwiązanie, jednak na pewno zyskasz z niego lepszą wiedzę niż gdybyś informacji o pozycjonowaniu szukał tylko w sieci. Dobry kurs SEO jest dobry dla osób początkujących, jednak na późniejszych etapach pozycjonowania, ważniejsza jest wiedza zdobyta w praktyce. Musisz stale śledzić trendy i dowiadywać się, co zmienia się w algorytmach wyszukiwarek, żeby móc szybko reagować.
Ile kosztuje pozycjonowanie stron?
Alternatywnym rozwiązaniem jest skorzystanie z profesjonalnych agencji marketingowych, które oferują indywidualnie dopasowane strategie pozycjonowania strony internetowej. Taką ofertę pozycjonowania stron internetowych przygotowało dla swoich klientów Warsaw Media House. To agencja, w której płacisz za efekt, a strategia optymalizacji zawsze dopasowana jest do indywidualnych potrzeb firmy i preferencji odbiorców w danej branży.
Cennik oraz indywidualną ofertę optymalizacji strony, mogą przedstawić ci przedstawiciele WMH Agency. Dzięki profesjonalnemu podejściu do SEO zyskasz wysoką pozycję w rankingu wyszukiwarki internetowej oraz zaufanie klientów. Takie jakim cieszą się marki, tj.: Inter Cars, CCC, Dino, Inpost, Kruk, Apart, Grupa Pracuj, Columbus Energy, Pruszyński, Agata Meble.
Autor: Piotr Sulewski, prezes zarządu WMH sp. z o.o. sp.k