6 najczęstszych powodów porzucania koszyków w sklepach internetowych
Porzucanie koszyków zakupowych to koszmar każdego sklepu internetowego. Statystycznie aż 70% transakcji nie zostaje sfinalizowanych i kończy się na etapie uzupełniania danych wysyłkowych. Czy wiesz, co sprawia, że Twoi klienci zachowują się w ten sposób? Dowiesz się tego z poniższego artykułu.
Powody porzucania koszyków zakupowych
Nieoczekiwanie wysokie koszty wysyłki
Informacje o opcjach i kosztach dostawy powinny być jasne i dostępne na każdym etapie składania zamówienia. Zadbaj o atrakcyjne ceny i opisz wszystkie warunki – czy koszty są stałe, czy rosną wraz z ilością zamówionych rzeczy, czy jest kwota, powyżej której dostawa jest darmowa.
Długa ścieżka zakupowa
Im więcej kroków do przeklikania ma użytkownik, tym mniejsza szansa, że transakcja dojdzie do skutku. Klienci wybierają zakupy internetowe ze względu na atrakcyjne ceny, wygodę… i lenistwo. Zadbaj zatem o prosty i intuicyjny system oraz ogranicz zbędne kroki i komunikaty.
Obowiązkowe konto klienta
Jeśli do zrealizowania zakupu wymagasz od klientów założenia konta w swoim e-sklepie… pomyśl nad zmianą! Większość osób woli nie podawać swoich szczegółowych danych i tworzyć setnego konta – szczególnie jeśli zakup jest w założeniu jednorazowy. Oczywiście łatwiej jest retargetować czy upsellować klientów, gdy mamy o nich jak najwięcej informacji, jednak z drugiej strony lepiej jest sprzedać produkt w ogóle niż nie sprzedać go wcale. Zatem zamiast wymagać postaraj się zachęcić do założenia konta – np. poprzez programy lojalnościowe, zniżki dla stałych klientów czy inne udogodnienia.
Niekonkurencyjne ceny
Użytkownicy Internetu często dodają rzeczy do koszyka i przechodzą do podsumowania zamówienia, aby porównać takie same zestawy produktów w różnych sklepach. Jeśli ceny w Twoim sklepie są wygórowane, a opcje dostawy ograniczone, to musisz liczyć się z tym, że znaczna część transakcji w Twoim sklepie nie będzie zrealizowana.
Wątpliwości co do bezpieczeństwa transakcji
Świadomość na temat cyberbezpieczeństwa jest dzisiaj wysoka – szczególnie jeśli chodzi o kwestie bankowości i transakcji internetowych. Użytkownicy patrzą na URL-e i wiedzą, jak wygląda nieaktywny certyfikat SSL. Jeśli sklep oferuje tylko przelewy tradycyjne, a nie szybkie i zaufane płatności typu Przelewy24 czy PayU, to również może na tym stracić.
Źle zoptymalizowana witryna
Jeśli Twoja strona wolno się ładuje, źle wyświetla na urządzaniach mobilnych lub jej przeglądanie jest uciążliwe i nieintuicyjne… jesteś przegrany/-a na starcie. Użytkownicy Internetu przyzwyczajeni są do wygody i oczekują szybkich, prostych rozwiązań. Przeciętny internauta czeka zaledwie 2 sekundy i jeśli nie wyświetli mu się to, czego oczekuje – zamyka przeglądarkę.
Co możesz zrobić?
Już wiesz, co sprawia, że klienci porzucają koszyki zakupowe. Zadbaj zatem o to, żeby Twój sklep internetowy był przyjazny, bezpieczny i prosty w obsłudze. Pamiętaj, że porzucone koszyki da się odzyskać! Szereg pomocnych rozwiązań oferuje marketing automation. Aby dowiedzieć się więcej o automatyzacji marketingu i zaletach wdrożenia takiego rozwiązania w Twoim sklepie internetowym, to koniecznie zajrzyj do tego artykułu: www.expertsender.pl/blog/automation-marketing-czy-marketing-automationAutomation marketing czy marketing automation?