E-marketing z głową! Czyli o tym, jak powinna wyglądać współpraca z agencją SEM

E-marketing z głową! Czyli o tym, jak powinna wyglądać współpraca z agencją SEM

E-marketing to dziś podstawa w rozwoju firm działających w różnych branżach. Jednak bardzo ważne jest, aby działania marketingowe prowadzone były z głową. Tylko wtedy Twoja oferta dotrze do właściwych klientów, strona www spełni oczekiwania użytkowników, a rozpoznawalność i zyski firmy wzrosną. Więcej na ten temat poniżej.

Czym jest SEM?

Dla osób, które dopiero zaczynają swoją przygodę z e-marketingiem, krótkie  wyjaśnienie terminu SEM. 

SEM, z ang. Search Engine Marketing, w tłumaczeniu oznacza marketing w wyszukiwarkach internetowych. To ogół działań, które mają zwiększyć widoczność strony internetowej w płatnych, jak i bezpłatnych wynikach wyszukiwania. Na SEM składają się więc pozycjonowanie, dzięki któremu możemy zyskać widoczność w wynikach organicznych, jak i kampanie Google Ads, zwiększające widoczność w wynikach nieorganicznych. 

Bardzo często SEM tłumaczone jest z wykorzystaniem wzoru: SEM = SEO (Search Engine Optimization) + PPC (Pay per click). 

Współpraca z agencją SEM ‒ czy warto? 

Czy warto zdecydować się na współpracę z agencją SEM? Tak! Zanim jednak rozpoczniemy jakiekolwiek działania, przemyślmy, a najlepiej porozmawiajmy ze specjalistą, od czego zacząć i na jakich działaniach się skupić. W zależności od specyfiki branży, celów biznesowych, środków, które chcemy przeznaczyć na e-marketing, optymalne będą inne działania. 

Nowoczesna strona www ‒ bez niej ani rusz

Nowoczesna, zoptymalizowana pod standardy UX i UI strona internetowa to podstawa. Witryna musi sprawnie się ładować i być odpowiednio zabezpieczona (certyfikat SSL jest konieczny). Liczą się także wartościowy content, estetyczne grafiki, przemyślana struktura. To podstawowe kwestie, o które powinniśmy zadbać bez względu na to, czy zdecydujemy się na SEO, PPC czy na obie formy reklamy. 

Część agencji SEM, między innymi 1stplace.pl, zajmuje się także projektowaniem i budową stron www i sklepów internetowych, a także ich optymalizacją (jeśli jest taka konieczność). W przypadku stron zbudowanych na przestarzałych, niewspieranych systemach CMS, część zmian jest niemożliwa lub kosztowna. W takiej sytuacji lepszym i bardziej ekonomicznym rozwiązaniem będzie budowa nowej strony www. 

Reklama płatna ‒ ppc, ppm, ppv

Odpowiednio zoptymalizowane kampanie Google Ads umożliwią szybkie dotarcie do  interesującej nas grupy docelowej. W zależności od wyznaczonych celów (zwiększenie rozpoznawalności, popularność na rynku lokalnym, zwiększenie liczby połączeń telefonicznych, sprzedaż), zdecydować się możemy na różne rodzaje kampanii. Wśród możliwych opcji znajdują się: kampanie produktowe, kampanie w sieci wyszukiwania, kampanie w sieci reklamowej, kampanie lokalne, kampanie wideo. 

Opłata naliczana jest za każde kliknięcie (PPC), za wyświetlenie 1000 reklam (PPM), bądź za obejrzenie przez użytkownika minimum 30 sekund nagrania (PPV). Po wyczerpaniu budżetu reklamy przestaną się wyświetlać. 

Kampanie Google Ads będą dobrym rozwiązaniem zarówno dla sklepów internetowych, jak i dla firm usługowych. W szczególności dla biznesów, które zmieniają ofertę, działają sezonowo, organizują różnego typu promocje. 

Pozycjonowanie ‒ widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania 

Pozycjonowanie stron www to zwiększanie widoczności w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. To długotrwały, wieloetapowy proces, który daje trwałe efekty. Warto jednak podjąć trud. Strony znajdujące się w TOP10 odnotowują najwyższą konwersję, cieszą się zaufaniem wśród użytkowników i uchodzą za eksperckie. 

W ramach pozycjonowania prowadzone są działania, które przyniosą nam korzyści nawet po zakończeniu prac. Mowa na przykład o artykułach blogowych, poprawie struktury strony, budowie nowych podstron. To działania, które “zostaną”, nawet jeśli zakończymy pozycjonowanie.  

Warto też dodać, że pozycjonowanie generuje mniejsze koszty niż reklama Google Ads. 

PPC + pozycjonowanie = duet idealny 

Bardzo dobrym rozwiązaniem jest połączenie obu form reklamy. Takie rozwiązanie sprawi, że będziemy docierać do klientów dwiema drogami. Co więcej, gdy na przykład zakończymy kampanie płatne, widoczni będziemy w bezpłatnych wynikach wyszukiwania. I odwrotnie, jeśli utracimy widoczność w bezpłatnych wynikach wyszukiwania (na przykład z powodu wprowadzonych przez Google zmian), ruch generować będą kampanie płatne. 

1stplace.pl ‒ Twoja agencja SEM 

1stplace.pl to agencja SEM, którą tworzą pozycjonerzy, copywriterzy, specjaliści od reklamy płatnej, web developerzy, UX designerzy, koordynatorzy projektu. 

Specjaliści, po analizie specyfiki firmy, opracują strategię e-marketingową, zadbają o wdrożenie działań i analizę ich efektów. Wszystko to zwiększy ruch na Twojej stronie www i sprawi, że szanse na konwersje wzrosną. 

Już dziś postaw na rozwój swojego biznesu, postaw na 1stplace.pl 

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij