Jak pozyskiwać klientów i zwiększać zysk?

Jak pozyskiwać klientów?

Zastanawiasz się, jak pozyskiwać klientów i tym samym zwiększyć zyski swojej firmy? Jeśli chodzi o pozyskiwanie klientów w Internecie, proces ten jest nieco złożony i wymaga właściwie wykorzystania wielu narzędzi. Na pewno musisz zadbać o widoczność swojej marki w Google. Do wyboru masz przede wszystkim darmowe oraz płatne wyniki wyszukiwania. Ponadto warto być aktywnym w mediach społecznościowych i tam również budować wizerunek swojej firmy oraz budować relacje zarówno z potencjalnymi klientami, jak i tymi, którzy już skorzystali z Twojej oferty. W przypadku mediów społecznościowych także masz do dyspozycji działania płatne lub organiczne.

Do pozyskiwania nowych klientów nierzadko wykorzystuje się mailing, coldcaling lub coldmailing oraz marketing wideo. Sporą popularnością cieszą się aktualnie różnego rodzaju formaty audio – na przykład podcast, w który warto również zainwestować. Lista z narzędziami służącymi do pozyskiwania nowych klientów obejmuje także afiliację i ogólnie działania partnerskie.

A zatem, jak widać, warto pojawiać się wszędzie, jeśli zależy nam na tym, aby pozyskać nowych klientów. Nie ograniczaj się do jednego narzędzia i rezygnuj z tych, które faktycznie nic nie dają Twojej branży. Na przykład niektóre sklepy internetowe marnują czas na prowadzenie profili w mediach społecznościowych, z których właściwie nie korzysta klient, do którego próbują dotrzeć. Na co zatem warto postawić? Na pewno dla każdego najlepszą opcją będzie Google! Oprócz tego pamiętaj również o tym, aby mieć kompleksową strategię działania firmy w Internecie. Brak planu wiąże się z brakiem efektów, a więc jest kluczowy.

Jak pozyskiwać nowych klientów za pomocą Google?

Google to idealny sposób na pozyskiwanie nowych klientów. Dlaczego? Przede wszystkim dlatego, że znaczna część użytkowników Internetu korzysta z tego kanału. Niektóre osoby mogą nie mieć Instagrama czy Twittera, ale gdy tylko chcą coś znaleźć, na pewno skorzystają z pomocy wyszukiwarki Google. Ponadto wyszukiwarka jest właściwie jedynym źródłem, w którym każdy klient pokazuje wręcz swoje potrzeby, wpisując interesującą go frazę kluczową. A zatem zadbaj o to, aby Twoja strona była widoczna wysoko w wyszukiwaniach Google na dane słowa kluczowe.

Dzięki temu, po wpisaniu frazy, Twoja strona firmowa wyświetli się wysoko w wynikach wyszukiwania i jest spora szansa, że to właśnie ją odwiedzi zainteresowany klient. Nie oznacza to oczywiście, że skorzysta z Twoich usług. Na to wpływ ma wiele innych czynników – między innymi przyjazność strony, łatwość w odnalezieniu interesujących treści lub produktów, cena czy ogólnie dostępność tego, czego w danej chwili potencjalny klient szuka. To tylko kilka składowych, które mają wpływ na sprzedaż. Widoczność w wyszukiwarce Google na wysokich pozycjach natomiast jest pierwszym krokiem do sukcesu.

Zdobycie potencjalnych klientów to dla firmy kluczowe zadanie szczególnie jeżeli uda się opracować aktywne pozyskiwanie klientów. Wówczas nie trzeba będzie zastanawiać się, w jaki sposób pozyskać klienta, tylko trzeba będzie spróbować zaoferować potencjalnym klientom atrakcyjny produkt. Podobnie jest w przypadku nowych klientów biznesowych.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij