DoubleVerify uzyskuje akredytację MRC na niezależne zewnętrzne raportowanie Viewability reklam w YouTube

DoubleVerify jest pierwszą firmą jaka uzyskała akredytację na pomiary Viewability reklam wideo na platformie YouTube za pomocą Google Ads Data Hub.

NEW YORK / BERLIN / WARSZAWA – 20 kwietnia 2022 – DoubleVerify (“DV”) (NYSE: DV), wiodąca platforma oprogramowania do pomiaru i analityki mediów cyfrowych, ogłosiła dzisiaj, że jako pierwsza uzyskała akredytację organizacji Media Rating Council (MRC) na niezależne zewnętrzne raportowanie widoczności (Viewability) filmów reklamowych w YouTube na komputerach i urządzeniach mobilnych (internet mobilny i aplikacja) za pomocą Google Ads Data Hub (ADH).

YouTube to kanał o kluczowym znaczeniu dla reklamodawców, w kontekście dotarcia do ich klientów i potencjalnych klientów. Według badań eMarketer około 75% amerykańskich internautów korzysta z treści na YouTube. W Polsce według badania Mediapanel w lutym br. YouTube miał ok. 25,6 mln użytkowników, którzy spędzili w nim przeciętnie w ciągu miesiąca 15,5 godziny).

Według Statista, w 2021 roku przez ten kanał w skali globalnej przepłynęło ponad 28 miliardów dolarów w budżetach reklamowych. Ads Data Hub umożliwia niestandardową analizę reklam pod kątem różnych wskaźników, jednocześnie chroniąc prywatność użytkowników. Przyznanie przez MRC akredytacji firmie DoubleVerify w zakresie pomiarów i raportowania widoczności (Viewability) kampanii wideo za pomocą Ads Data Hub jest istotnym osiągnięciem, szczególnie w zintegrowanym raportowaniu przez zewnętrzny podmiot.

Jesteśmy w DoubleVerify bardzo dumni, że możemy dostarczać niezależne raporty Viewability dotyczące YouTube poprzez Ads Data Hub i że jako pierwsi zdobywamy akredytację MRC na ten obszar działań – mówi Mark Zagorski, CEO DoubleVerify – Naszą misją jest zapewnienie reklamodawcom jasności, której potrzebują, aby mieć pewność co do swoich inwestycji w media we wszystkich kanałach, zwłaszcza że kwestie związane z prywatnością danych wciąż ewoluują, co nie pozostaje bez wpływu na rynek pomiarów kampanii reklamowych.

Akredytacja MRC DV dotyczy pomiarów reklam wyświetlanych na komputerach (desktopach) i urządzeniach mobilnych (internet i aplikacje). Obejmuje kluczowe platformy zakupowe YouTube’a, w tym Google Ads, DV360 i YouTube Reserve. Formaty reklam objęte akredytacją to reklamy In-Stream (zarówno te możliwe do pominięcia, jaki i te niemożliwe do pominięcia oraz standardowe), In-Stream Select i Bumper Ads.

Marketerzy przywiązują dużą wagę do niezależnych raportów zewnętrznych dotyczących efektywności ich inwestycji reklamowych – komentuje George W. Ivie, Executive Director and CEO w MRC – Ta akredytacja jest wynikiem audytu MRC w DoubleVerify pod kątem obliczeń i raportowania na podstawie danych YouTube, do których uzyskano dostęp z Google Ads Data Hub, oraz własnego gromadzenia i przetwarzania tych danych przez Google. Gratulujemy DoubleVerify zdobycia takiej pozycji w uznaniu jej zasług w zaspokajaniu kluczowych potrzeb rynkowych.

Według danych z badania AdEx w 2021 roku wydatki w Polsce na reklamę na platformie Youtube wzrosły o ponad 20%, rok do roku. To sprawia, że weryfikacja jakości emitowanych kampanii staje się coraz ważniejsza. Coraz więcej marketerów to dostrzega i weryfikuje jakościowe wskaźniki KPI w tym kanale – dodaje Hubert Świtalski, Business Director w DoubleVerify Inc., odpowiadający za sprzedaż produktów DoubleVerify w Polsce i regionie Europy Środkowej i Wschodniej (CEE).

Firma DoubleVerify po raz pierwszy otrzymała akredytację MRC w lutym 2013 r. na pakiet usług mierzących jakość wyświetleń i widoczność reklam na komputerach stacjonarnych. W 2015 r. MRC akredytowało DV w zakresie pomiarów widoczności (Viewability) reklam wideo na komputerach i wykrywania nieprawidłowego ruchu (invalid traffic) zarówno w internecie na komputerach, jak i w internecie mobilnym; natomiast w 2017 r. DV otrzymał dodatkową akredytację na wykrywanie nieprawidłowego ruchu w aplikacjach mobilnych.

W 2020 r. MRC rozszerzyło akredytacje DV o pomiary wyświetleń i widoczności oraz raportowanie dotyczące reklam displayowych i wideo na Facebooku i Instagramie. Na początku 2021 r. DV uzyskał akredytację w zakresie pomiaru wyświetleń renderowanych reklam displayowych i wideo oraz zaawansowanego filtrowania nieprawidłowego ruchu (SIVT), w tym oszustw związanych z aplikacjami, w środowisku mediów Connected TV (CTV), a następnie w tym samym roku otrzymał akredytację na filtrowanie wideo, testy porównawcze oraz pełne pomiary Connected TV (CTV).

Kilka tygodni temu firma DV uzyskała akredytację MRC na swój pakiet usług związanych z kampaniami programmatic.

DoubleVerify to wiodąca platforma oprogramowania do pomiaru i analizy mediów cyfrowych. Misją firmy jest uczynienie ekosystemu reklamy cyfrowej silniejszym i bezpieczniejszym, a tym samym zachowanie uczciwej wymiany wartości między kupującymi i sprzedającymi media cyfrowe. Setki reklamodawców z listy Fortune 500 korzystają na całym świecie z bezstronnych danych i analiz DoubleVerify w celu poprawy jakości i skuteczności kampanii oraz maksymalizacji zwrotu z inwestycji w reklamę cyfrową. Więcej na: www.doubleverify.com

O MRC (Media Rating Council)

Media Rating Council (MRC) to stowarzyszenie branżowe non-profit założone w 1963 roku na polecenie Kongresu USA, składające się z wiodących firm telewizyjnych, radiowych, mediów drukowanych i mediów cyfrowych, a także reklamodawców, agencji reklamowych i stowarzyszeń branżowych, których celem jest zapewnienie rzetelnych, wiarygodnych i skutecznych usług pomiarowych. Firmy zajmujące się pomiarami, ubiegające się o akredytację MRC, są zobowiązane do ujawnienia swoim klientom wszystkich metodologicznych aspektów ich usług; przestrzegania minimalnych standardów MRC dotyczących badań nad oceną mediów oraz innych obowiązujących w branży wytycznych dotyczących pomiarów; i poddawania się audytom zaprojektowanym przez MRC w celu uwierzytelnienia i wyjaśnienia ich procedur. Ponadto członkowie MRC aktywnie zajmują się zagadnieniami badawczymi, które uważają za priorytetowe, w celu poprawy jakości badań na rynku.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij