Czym jest planowanie programów lojalnościowych i jak powinno przebiegać?

Dzisiaj już każdy przedsiębiorca zdaje sobie sprawę, że powinien stworzyć program lojalnościowy. Jednak nie każdy posiada wiedzę, która pozwoliłaby mu stworzyć właściwy program. Rzecz w tym, iż nie zawsze programy tego typu odnoszą sukces. Niezbędne jest właściwe planowanie, stworzenie odpowiedniej strategii i właściwe zarządzanie działaniami.

Na czym polega planowanie programów lojalnościowych

Tworzenei strategii działania w ramach prowadzenia programu lojalnościowego to zadanie trudne, przeznaczone dla specjalistów. Konieczne jest bowiem uwzględnienie bardzo wielu czynników oraz rozumienie wyników przeprowadzonych analiz. Specjaliści muszą znaleźć odpowiedzi na liczne pytania, w tym na to, do kogo kierują program. Ponadto planowanie programów lojalnościowych musi uwzględniać takie kwestie, jak:

  • specyfika danej firmy,
  • rodzaj produktów,
  • jakość produktów,
  • ceny produktów
  • profil członków grupy odbiorców,
  • sytuację rynkową,
  • przewidywane zmiany rynkowe,
  • i wiele więcej.

Każda firma działa nieco inaczej. Dlatego też aby stworzyć dobry program, najpierw należy wziąć pod uwagę branżę, w której działa przedsiębiorstwo, a później konkretną specyfikę firmy. Później należy przeanalizować rodzaj produktów dostępnych w ofercie. Pozwoli to stworzyć program dopasowany do danego typu produktów. Niezbędne jest też określenie jakości produktów oraz cen. Zupełnie inaczej będzie wyglądał program lojalnościowy w sklepie z tanimi rzeczami, a inaczej w takim, który oferuje produkty premium. Inny jest też profil przeciętnego członka grupy odbiorców takich sklepów. To kluczowy czynnik, który należy wziąć pod uwagę, w końcu program lojalnościowy ma oddziaływać właśnie na klientów.

Nie bez znaczenia jest dana sytuacja rynkowa i obowiązujące trendy. Rzecz w tym, iż niektóre rozwiązania w ramach programów lojalnościowy cieszą się większym, a inne mniejszym uznaniem. Jednak preferencje zmieniają się z czasem, zatem trzeba również przewidywać nadchodzące trendy.

Planowanie programów lojalnościowych na lata

Dobre firmy zajmujące się planowaniem programów lojalnościowych tworzą strategię na wiele lat. W strategii tej należy uwzględnić różne scenariusze, ponieważ rynek jest dynamiczny i nigdy nie można ze stuprocentową pewnością przewidzieć, jakie nadejdą zmiany. Z tego powodu planowanie programów lojalnościowych warto zlecać firmom, które zajmują się również obsługą tych programów. W takiej sytuacji można być spokojnym, że w razie potrzeby specjaliści wprowadzą odpowiednie zmiany w programie, dostosowując go do aktualnej sytuacji w branży.

Obecnie działa wiele firm, które planują i obsługują programy lojalnościowe. Jednak niewiele jest podmiotów zajmujących się tym kompleksowo. Do takich należy bez wątpienia firma Sparta Loyalty. Oferuje ona usługi konsultingowe w zakresie planowania programów lojalnościowych. Następne zajmuje się ich obsługą we wszystkich wymiarach. Fachowcy korzystają przy tym z samodzielnie stworzonej platformy, która umożliwia łatwy wgląd do wszystkich danych. Dzięki temu dokonywanie analiz i wyciąganie z nich wniosków staje się o wiele prostsze.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij