Pozycjonowanie lokalne – nie samą Google Maps SEO lokalne stoi!

Pozycjonowanie lokalne – nie samą Google Maps SEO lokalne stoi!

Większość osób korzysta już internetu. W dodatku podczas jazdy samochodem często używa nawigacji z zastosowaniem map Google (Google Maps). Kiedy chcemy wyszukać na przykład daną firmę możemy właśnie użyć mechanizmu lokalizacji. Opcja ta przeszukuje w danym rejonie najbliższe przedsiębiorstwa. Jest to tak zwana lokalizacja użytkownika. Wszystkie firmy widoczne na danym terenie musiały jednak zostać tam wcześniej dodane.

Za umieszczenie firm w mapach Google odpowiada przede wszystkim pozycjonowanie lokalne, które oczywiście powinno być wdrożone przez osobę mającą doświadczenie w tym zakresie. Czym tak naprawdę jest pozycjonowanie lokalne? Dla kogo jest idealne? Aby odpowiedzieć na te pytania, warto zapoznać się z poniższym artykułem, który wyjaśnia mechanizm pozycjonowania.

Co to jest pozycjonowanie lokalne?

Pozycjonowanie lokalne (z ang. Local SEO) jest to zabieg polegający na zwiększeniu popularności danej strony firmowej w lokalizacjach Google. Oczywiście nie chodzi tutaj tylko o sam odsyłacz do danej strony umieszczony w wizytówce. Najważniejsza jest lokalizacja fizyczna firmy zaimplementowana na mapie Google (Google Maps). Specjalny algorytm wyszukiwania analizuje słowa kluczowe i wyświetla trafne wyniki względem lokalizacji gdzie dokonano zapytania.

Jednakże mechanizm samego dodania przedsiębiorstwa nie jest wystarczający. Potrzeba także umieszczenia wybranych fraz lokalnych. Powinny być one opisem konkretnej firmy, którą pozycjonujemy. Z czasem będzie można zaobserwować, że zyskuje ona na popularności i jest poprawnie pokazywana w danej lokalizacji.

Zalety z wykorzystania pozycjonowania lokalnego

Główną korzyścią z zastosowania pozycjonowania lokalnego jest to, że przedsiębiorstwo prowadzące usługi na określonym obszarze będzie lepiej oferowało swoje produkty, serwis i nie tylko. Kluczowe dane i informacje o firmie będą wyświetlały się na mapach Google. Kiedy wpiszemy dane słowo kluczowe lub nazwę usług znajdziemy tam konkretną firmę. Będzie ona też wyświetlała się gdy dana osoba skorzysta z urządzenia z nawigacją i będzie w pobliżu przedsiębiorstwa.

Firmy funkcjonujące na określonym obszarze, przede wszystkim  powinny zainteresować się pozycjonowaniem lokalnym, gdyż jest to istotny element składający się na działania marketingowe. Pozycjonowanie na frazy lokalne sprawi, że dane usługi będą przez użytkowników często wyszukiwane. To spowoduje, że zyskamy na popularności oraz będziemy mieli więcej potencjalnych klientów. W mapach Google możemy również dodawać zdjęcia, umieszczać odnośniki, godziny otwarcia i zamknięcia przedsiębiorstwa, a także link do naszej strony internetowej, gdzie oferujemy swoje produkty, usługi.

Najczęściej w Google Maps wyszukujemy słowa takie jak: usługi, gastronomia, pomoc drogowa, sklepy. Pozycjonowanie na dane frazy lokalne będzie idealnym sposobem na dotarcie do wielu użytkowników.

Jak pozycjonować skutecznie?

Przy pozycjonowaniu lokalnym, ale również standardowym najważniejsza jest przede wszystkim odpowiednia optymalizacja zastosowana na stronie internetowej. Na to składa się wiele działań, takich jak odpowiednie słowa kluczowe, poprawność kodu strony i jej szybkie ładowanie, a także umieszczenie grafiki, odnośników czy też dostosowanie witryny do urządzeń mobilnych.

 Podczas pozycjonowania warto uwzględnić:

  • umieszczenie danych kontaktowych, które powinny zostać zaimplementowane na mapach Google,
  • optymalizację metatagów, nagłówków. Umieszczajmy w nich odpowiednie słowa lokalne,
  • odanie do teksów na witrynie słów kluczowych dotyczącej danej firmy, usługi.

Google Moja Firma, czyli Google Maps

Poprawnie dodana wizytówka przedsiębiorstwa powinna zawierać jak najwięcej danych, gdyż  jest to bardzo istotny element tak zwanych działań off-site (poza stroną internetową). Dzięki takiemu właśnie zabiegowi wpisane w wyszukiwarkę frazy powiązane z daną branżą będą skutkować wysokim miejscem firmy w wyszukiwarce. Więcej na temat mapki Google znajdziesz tutaj: Co to jest Mapa Google?

Usługa Google Moja Firma pozwala umieszczać dane przedsiębiorstwa dla każdego właściciela swojego biznesu. Warto pamiętać o aktualizowaniu wizytówki, dodając aktualne informacje takie jak:

  • Nazwę danej firmy
  • Telefon kontaktowy
  • Adres firmy
  • Adres strony internetowej
  • Godziny otwarcia i zamknięcia lirzedsiębiorstwa
  • Zdjęcia
  • Informacje dotyczące oferowanych liroduktów, usług

Pozytywne opinie mają wpływ na SEO regionalne?

Kiedy już dodamy wizytówkę Google Moja Firma i w pełni ją zoptymalizujemy, będziemy gotowi na otrzymywanie komentarzy od potencjalnych klientów i nie tylko. Dana osoba będzie mogła wystawiać naszej firmie opinie, a to będzie wpływało na pozycją w Google Maps podczas wyszukiwania.

Warto informować klientów o możliwości wystawienia opinii, ponieważ znaczna ich ilość będzie mieć wpływ nie tylko na pozycje naszej firmy, ale także zachęci inne osoby, które będą właśnie przeglądać daną wizytówkę do skorzystania z usług, Jest to świetna metoda na pozyskiwanie nowych klientów.

Podsumowanie

Pozycjonowanie lokalne jest idealną metodą zdobycia popularności i oferowania swoich usług dla małych i średnich firm. Jest to także świetna opcja dla tych branż, gdzie konkurencja jest duża. Pozycjonowanie lokalne pozwala szybko osiągnąć pozytywne rezultaty. W związku z tym dana firma będzie o wiele szybciej widoczna w mapach Google. Oczywiście inne metody pozycjonowania (pozycjonowanie krajowe) będą świetnie współgrały z metodą lokalną. Odpowiednia strategia będzie wiążąca dla popularności naszej witryny w sieci.

Koszty pozycjonowania lokalnego zaczynają się już od około 200 złotych i są to koszty za jeden miesiąc. Ceny pozycjonowania lokalnego zależą od technik, strategii, jakie zostały użyte w tym zakresie. Więcej na temat kosztów pozycjonowania można znaleźć w tym artykule: pozycjonowanie stron cennik.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij