Co powinieneś wiedzieć, planując wyposażenie swojego sklepu odzieżowego

Co powinieneś wiedzieć, planując wyposażenie swojego sklepu odzieżowego?

Prawidłowe wyposażenie sklepu odzieżowego wpływa na komfort robienia zakupów – im bardziej zadowolony jest klient, tym większa jest szansa, że odwiedzi on dany punkt handlowy w przyszłości. Efektem tego jest oczywiście zwiększona sprzedaż. Co powinien wiedzieć każdy przedsiębiorca planujący wyposażenie swojego sklepu z odzieżą?

Cel: przestrzeń atrakcyjna oraz zapewniająca komfort

Wielu niedoświadczonych przedsiębiorców wychodzi z błędnego założenia, że w sklepie najważniejszy jest asortyment – wystarczy żeby był on dla klienta atrakcyjny, aby sprzedaż utrzymywała się na wysokim poziomie. Jest to bardzo poważny błąd w myśleniu. Na decyzje zakupowe składa się zdecydowanie więcej czynników, niż tylko kwestia atrakcyjności dostępnych produktów.

Dla klienta zakupy są złożonym doświadczeniem: udając się do sklepu oczekuje on (często nieświadomie) nie tylko znalezienia asortymentu, jaki będzie w stanie zaspokoić jego potrzeby, lecz również odpowiedniej, przyjemnej atmosfery, przestrzeni, w jakiej można bez trudności się poruszać oraz ubrań i akcesoriów wystawionych w ten sposób, że można się do nich bez wysiłku dostać i obejrzeć.

Projektowanie sklepu nie może być zatem w żaden sposób pośpieszanym procesem czy zbiorem nieumyślnie podjętych decyzji, które „wydają się dobre”. Osoby nie posiadające doświadczenia w sukcesywnym planowaniu oraz realizacji projektu przestrzeni handlowej nie powinny zdawać się na los i własną intuicję w tym zakresie. Niestety błędy popełnione u podstaw będą miały swoje odbicie w przyszłych zyskach. Z tego względu do wyposażenia oraz aranżacji sklepu warto zatrudnić specjalistów w tej dziedzinie, którzy wypracują rozwiązania praktyczne i funkcjonalne – doskonale dopasowane do najważniejszych potrzeb klienta. Skorzystanie z usług firmy projektującej to gwarancja otrzymania spersonalizowanego wyposażenia sklepu oraz możliwość zamówienia transportu już gotowych mebli i ich montaż na miejscu.

Czym charakteryzuje się dobrze wyposażona przestrzeń sklepowa?

Wyposażenie sklepów odzieżowych to zadanie złożone, które powinno być wykonywane z myślą zarówno o dobrej ekspozycji towaru, jak i komforcie robienia zakupów przez klienta. Meble sklepowe powinny być zatem zaprojektowane w funkcjonalny sposób – wystawiane na nich towary muszą znajdować się mniej-więcej na poziomie linii wzroku osoby patrzące. Regały oraz inne elementy wyposażenia powinny być skonstruowane w taki sposób, aby bez problemu można było do nich dosięgnąć. Pamiętajmy, że ubrania lepiej jest umieszczać na wieszakach, niż składać je na półkach; do wieszaka można łatwiej sięgnąć, poza tym obejrzenie towaru nie wymaga jego rozkładania, co dla wielu klientów często jest zniechęcające.

Wyposażenie sklepów musi być tak przestrzennie zaaranżowane, aby można było bez trudności przemieszczać się między alejkami – to bardzo ważny czynnik, zwłaszcza w okresie wyprzedaży, kiedy do punktów handlowych przychodzą większe ilości klientów. Pamiętajmy, że szerokość między poszczególnymi meblami powinna być co najmniej taka, aby zmieścił się między nimi wózek matki z dzieckiem lub wózek osoby niepełnosprawnej.

 

 

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij