Programy partnerskie- Czym są i co warto o nich wiedzieć?
Programy partnerskie to jeden z najlepszych i jednocześnie najbardziej opłacalnych sposobów na zarobek w internecie. Mogłoby się wydawać, że zarabianie na afiliacji w początkowej fazie jest trudne. Znając odpowiednie sztuczki oraz wskazówki specjalistów, można znacznie powiększyć zyski i czerpać wysokie korzyści. Co warto wiedzieć o programach partnerskich?
Czym są programy partnerskie?
Można powiedzieć, że programy partnerskie, zwane inaczej afiliacją, to potęga mocy sprzedaży w sieci. Afiliacja umożliwia zarabiane na dowolnych kanałach w internecie. Programy partnerskie, zwane inaczej afiliacją to proces, który polega na zawarciu współpracy między wydawcą, będącym właścicielem bloga (np. na Youtube, Instagramie) a przedstawicielem danej firmy lub konkretną osobą, która reklamuje dane produkty. Zadaniem wydawcy, czyli blogera jest zareklamowanie danych produktów i zachęcenie do kupna. Jeżeli recenzja przypadnie czytelnikowi do gustu i zdecyduje się na zakup danego towaru, prowizja ląduje na koncie blogera. Współcześnie afiliacja to jeden z najskuteczniejszych sposobów na zarobek w internecie.
Jak zarabiać na programach partnerskich?
Aby czerpać duże zyski z programów partnerskich, należy mieć stronę, na której widoczny jest duży ruch. Na stronie można zamieszczać ref-linki, które będą kierowały do danych produktów. W wielu przypadkach zauważyć można, że właściciele programów partnerskich udostępniają swoim uczestnikom przeróżne narzędzia poprawiające komfort pracy i jej efektywność. Czy zarabianie na afiliacji jest trudne? Niekoniecznie. Aby zyskać dużą popularność, należy stworzyć konto lub kanał w danym serwisie społecznościowym, aby zyskał on jak najwyższą popularność. Warto zastanowić się nad konkretnym contentem, który dotrze do danej grupy docelowej. Największą popularnością cieszą się kanały związane z tematyką beauty i fitness. Warto jednak zaznaczyć, że popularność zyskać mogą także blogi z innych branż, jak na przykład blog o gotowaniu, czy psychologii. Liczy się kreatywność, pomysłowość oraz aktywność w mediach społecznościowych, aby generować jak największe zasięgi, co przełożyć się na współprace i wyższe zarobki.
4 cechy dobrego programu partnerskiego
Jeżeli już zyskamy pozycję w sieci i będziemy rozważać pomnażanie swoich zarobków dzięki programom partnerskim, zwróćmy uwagę na to, jakimi cechami charakteryzuje się dobry program partnerski. Podczas wyboru programu uwzględnić należy takie czynniki jak prowizja, sposoby jej naliczania, wsparcie techniczne, czy konkretne progi wypłaty.
Wysokie prowizje
W tym przypadku zwraca się uwagę nie tylko na procent, jaki otrzymuje się od kontrahenta za sprzedaż, ale także na cenę oferowanych produktów. Znacznie wyższa prowizja znajdzie się na naszym koncie za sprzedaż produktów za 500 zł niż za produkt o wartości 20 zł. Bardziej opłacalne okazuje się uczestniczenie w programach partnerskich, w przypadku których ceny produktów są wyższe, niż 200 zł.
Wsparcie techniczne
Można powiedzieć, że dostęp do bannerów reklamowych, które mogą być umieszczone na stronie to minimum w przypadku programów partnerskich. Dodatkowe skrypty ułatwiające proces zakupów to atut, który może przyczynić się do wyższej sprzedaży.
Niski próg wypłat
Im niższy będzie próg wypłaty, tym zarobione pieniądze szybciej znajdą się na naszym koncie. Jeżeli próg wypłaty jest wysoki, wówczas na zarobek będzie trzeba poczekać nieco dłużej. Im szybciej pieniądze pojawią się na naszym koncie, tym krócej będą zablokowane w programie partnerskim. Dobre programy partnerskie cechują się progiem wypłaty 50-200 zł.
Renoma marki
Uwagę warto zwrócić także na to, jakie opinie w internecie mają dane produkty marki. Jeżeli ocena jest wysoka, wówczas sprzedaż może także okazać się znacznie wyższa. Branie udziału w programach partnerskich na produkty wątpliwej jakości może wpłynąć negatywnie na nasz wizerunek. Warto o tym pamiętać.
W jaki sposób można zarabiać na programach partnerskich?
Aby pomnażać swoje kwoty dzięki programom partnerskim, konieczne jest spełnienie kilka kroków, które mogą być wartościowymi pomysłami na promocję. Pierwszym sposobem jest założenie FanPage na portalu społecznościowym. Korzystnym krokiem może okazać się założenie konta na Instagramie oraz Youtube. Dodawanie własnych ref-linków pozwoli na zarabianie na prowizji. Warto przemyśleć jednak ciekawy kontent, który trafi do konkretnego grona odbiorców. Innym przykładem może być założenie bloga. Niestety blogi nie są czytane tak chętnie, jak jeszcze kilka lat temu. Oczywiście blog może być dodatkiem do konta na portalu społecznościowym, który będzie stanowił uporządkowanie przekazu. Innym sposobem na zarabianie na afiliacji.