Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Jak tworzyć skuteczne artykuły

Jak tworzyć skuteczne artykuły?

Stworzenie wartościowego artykułu sprawia, że jest on czytany przez tysiące, setki tysięcy, a nawet miliony użytkowników. Czy i my chcielibyśmy uzyskiwać takie rezultaty? W takim razie powinniśmy jak najlepiej przykładać się do pisania artykułów, które później docierają do internautów. Co należy uczynić, aby wyróżniał się on na tle artykułów konkurencyjnych?

Najlepiej jest skorzystać z rad ekspertów od content marketingu. To właśnie oni byli w stanie przedstawić nam pewne zasady i struktury dotyczące budowania skutecznych artykułów. Poznajmy kilka porad i od razu oceńmy, co możemy w tym kierunku poprawić.

Jaki sens artykułu?

Jak pisać i tworzyć skuteczne artykuły - uchwyć sens

Mówi się, że Content is the King. Dotyczy to nie tylko promocji biznesu przez wartościowe artykuły. Ale dodatkowo takie artykuły pozwalają na pozyskiwanie nowych klientów, jak i poprawienie pozycjonowania danej strony internetowej. Tym samym należy przykładać się, aby każdy stworzony artykuł przedstawiał konkretny sens.

Nie chcemy przecież publikować artykułów bezsensownych, ponieważ będą ocenione za głupie, mało wartościowe. Dobrze jest zastanowić się nad tym, co chcielibyśmy przekazać czytelnikom za pomocą danego artykułu i dlaczego chcemy go napisać. Jeśli od tego zaczynamy, to bardzo dobrze i później możemy skupić się na jeszcze innych wskazówkach.

Jak powinien wyglądać skuteczny artykuł?

Jak powinien wyglądać skuteczny artykuł?

Posiada on odpowiednią strukturę, czyli długość, wygląd. I gdy zastosujemy się do tego schematu, to później wszystkie nasze nowe artykuły będą lepiej odebrane przez czytelników. Zapoznawanie się z nimi okazuje się naprawdę przyjemne. Artykuły są przejrzyste i czytanie ich od samego początku do końca nie okazuje się takie trudne. Jak więc powinny wyglądać te artykuły?

  • wstęp – w nim chcemy miło przywitać naszego czytelnika, a zarazem przedstawić mu najważniejszy sens naszego artykułu
  • rozwinięcie – tutaj już dzielimy się odpowiednimi przemyśleniami, jak i dzielimy artykuł na kilka tematów. Pomocne będą w tym kierunku właściwe znaczniki h2 i h3, które warto stosować również w ramach pozycjonowania.
  • zakończenie – niech nie będzie ono zbyt długie, ponieważ może okazać się zniechęcające. O wiele lepiej, jeśli w kilku zdaniach przedstawiamy prawdziwe mięcho, czyli główną wartość i przesłanie artykułu.
SPRAWDŹ:  Generator hasztagów Instagram - 4 najlepsze generatory

Długość artykułu to minimum 4000 znaków czyli przynajmniej 500 słów. Już wtedy dajemy znać czytelnikom, że przygotowaliśmy coś naprawdę wartościowego, ale zarazem nie zbyt długi artykuł.

Linkowanie wewnętrzne

Artykuł powinien być również dobrze uporządkowany. Jeśli pojawiają się w nim trudne wyrażenia bądź nawiązanie do ciekawych artykułów, innych, to starajmy się wykorzystać linkowanie wewnętrzne.

Dzięki niemu zachęcimy czytelników danego artykułu, aby zajrzeli w jeszcze inne artykuły i miejsca na danej stronie internetowej. Pozostaną na niej dłużej, co pozytywnie wpłynie na pozytywnie, jak i pozwoli nam zachęcić czytelników do skorzystania z oferty, którą posiadamy.

Do takiego linkowania wewnętrznego można wykorzystać gotowe narzędzia, na przykład wtyczki oparte o technologię WordPress. Jeśli więc i nasza strona jest o nią oparta, to wtedy linkowanie wewnętrzne nie zajmuje nam zbyt wiele czasu.

Tylko unikalna treść

Skuteczne artykuły przez unikalną treść

Nigdy nie chcemy kopiować żadnych artykułów. Przecież wtedy moglibyśmy ponieważ poważne konsekwencje prawne, wynikające z łamania praw autorskich. Dodatkowo takie działanie nie są pozytywnie odbierane przez internautów.

Starajmy się wyjść im naprzeciw z czymś oryginalnym. Nawet, gdy tworzymy podobny artykuł, to nigdy nie twórzmy tych samych zdań. I dodajmy do niego jeszcze coś więcej, coś naszego. Wtedy dajemy jeszcze większą wartość, czyli skuteczne artykuły, które oddziałują na drugich.

Podsumowanie: Tak skuteczne artykuły są w stanie promować nasz biznes, a zarazem konkretną ofertę. My chcemy jednak dbać o to, aby ich poziom nigdy nie spadał w dół. Przecież wtedy automatycznie moglibyśmy stracić kontakt z częścią naszych odbiorców. Należy również przemyśleć, co uczynić w najbliższym czasie. Planujemy w ten sposób tematy i pomysły na nowe artykuły. A jeśli nam ich brakuje, to czerpmy inspirację od innych. Przeglądajmy podobne blogi, magazyny i książki.

Katarzyna Leśniewska

Katarzyna Leśniewska

Ekspertka w dziedzinie social media z pasją do budowania zaangażowanych społeczności online. Prowadzi szkolenia z zakresu efektywnego wykorzystania mediów społecznościowych w biznesie. Prywatnie miłośniczka sztuki współczesnej i jogi.

Artykuły: 198

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *