Nie potrzebujesz ani bloga, ani strony internetowej, aby stać się wydawcą sieci afiliacyjnej i zarabiać online! Wystarczy, że posiadasz konto na jednym z portali społecznościowych. Influencerzy wiedzą o tym doskonale! Ich grono rozwija się w oszałamiającym tempie, podobnie jak ich kanały komunikacji. Do monetyzacji swoich kont w tych miejscach wykorzystują często afiliację! Przyjrzyjmy się zatem najpopularniejszym portalom…

FACEBOOK

To najpopularniejsze medium społecznościowe na świecie, korzysta z niego już ponad miliard użytkowników z całego świata, co jednocześnie oznacza szerokie grono odbiorców. W jaki sposób możemy wykorzystać go do rekomendowania wybranych produktów? Najbardziej popularny jest link partnerski. Możemy umieścić go w każdym wpisie. Oczywiście, najefektywniejsze okaże się to wtedy, gdy dołączymy do tego zachęcającą grafikę – sam link raczej nie zwróci niczyjej uwagi i nie przyciągnie do wizyty w promowanym sklepie internetowym, ponieważ ludzie są – zazwyczaj – wzrokowcami. Z tego tez powodu, link partnerski powinniśmy umieścić w treści postu. Tekst powinien poprowadzić użytkownika do strony reklamodawcy. Efektywność tej formy promocji zawiera się w tym, że link partnerski staje się wtedy tylko uzupełnieniem treści posta a nie jego celem samym w sobie. Warto mieć na uwadze również aplikację Messenger. To ona umożliwia dotarcie z wybranym linkiem do indywidualnego odbiorcy.

1

INSTAGRAM

To również niezwykle popularne medium społecznościowe. Zrzesz już ponad 700 milionów użytkowników, z czego w samej Polsce jest ich ponad 2.5 miliona! Warto więc promować programy partnerskie w tej aplikacji, choć musimy robić to nieco inaczej, niż na przykład na Facebooku. Instagram umożliwia umieszczanie aktywnych linków jedynie w opisie profilu, natomiast pod samymi zdjęciami już nie. Dlatego warto informować o nowym produkcie we wpisie, który wrzucamy na swoje konto, odsyłając jednocześnie swoich obserwatorów do linku zamieszczonego w BIO. Aktywny link w BIO można oczywiście zmieniać z wybraną częstotliwością.

Co ciekawe, dla użytkowników posiadających przynajmniej 10 000 obserwatorów, aplikacja zezwala na dodatkowy sposób zamieszczania linków – poprzez InstaStories. Obserwujący mogą wtedy przejść do strony docelowej bezpośrednio poprzez grafikę umieszczoną w InstaStory.

2

YOUTUBE

To kolejne medium, które – podobnie jak Facebook – może poszczycić się ponad miliardem zarejestrowanych użytkowników. Ta platforma również jest doskonałym miejscem do działań afiliacyjnych. Na YouTube linki partnerskie możemy wklejać w dowolnej ilości pod swoimi filmami, jak również w komentarzach. Oczywiście, zadbajmy o to, by łączyły się one z treścią zawartą w filmie. To umożliwi nam dotarcie do szerszego grona odbiorców, wykraczających poza naszych subskrybentów.

3

PINTEREST

Ten portal to medium branżowe, skupiające osoby, które szukają przede wszystkim inspiracji, pomysłów a także gadżetów. Ten portal został wręcz stworzony do dzielenia się polecanymi produktami! Użytkownicy Pinteresta tworzą wirtualne tablice, na których umieszczają znalezione przez siebie pomysły czy produkty. Każdą z takich „pinezek” możemy opisać linkiem partnerskim, który poprowadzi innych użytkowników bezpośrednio do strony reklamodawcy. Linki możemy umieszczać w dowolnych ilościach i, co więcej, mogą one pochodzić z różnorakich programów partnerskich, co pozwoli nam dotrzeć do większej ilości potencjalnych klientów.

4

Afiliacja w mediach społecznościowych jest więc niezwykle skuteczna i do tego relatywnie łatwa – w rzeczywistości, do efektywnej i przynoszącej mierzalne zyski działalności, wystarczy nam jedynie umiejętność tworzenia linków partnerskich i – oczywiście – współpraca z godną polecenia siecią afiliacyjną, na przykład prężnie rozwijającą się webePartners.

Autor:
Anna Biernacka
Content Manager w webePartners

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułJak wykorzystać email marketing w biznesie?
Następny artykułJak tworzyć skuteczne artykuły?
MarketingPortal.pl to portal skierowany do wszystkich internautów interesujących się szeroko rozumianym marketingiem internetowym. W serwisie znajdziemy specjalistyczne artykuły pisane przez ekspertów z różnych dziedzin reklamy internetowej.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ