Dostosuj preferencje dotyczące zgody

Używamy plików cookie, aby pomóc użytkownikom w sprawnej nawigacji i wykonywaniu określonych funkcji. Szczegółowe informacje na temat wszystkich plików cookie odpowiadających poszczególnym kategoriom zgody znajdują się poniżej.

Pliki cookie sklasyfikowane jako „niezbędne” są przechowywane w przeglądarce użytkownika, ponieważ są niezbędne do włączenia podstawowych funkcji witryny.... 

Zawsze aktywne

Niezbędne pliki cookie mają kluczowe znaczenie dla podstawowych funkcji witryny i witryna nie będzie działać w zamierzony sposób bez nich.Te pliki cookie nie przechowują żadnych danych umożliwiających identyfikację osoby.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Funkcjonalne pliki cookie pomagają wykonywać pewne funkcje, takie jak udostępnianie zawartości witryny na platformach mediów społecznościowych, zbieranie informacji zwrotnych i inne funkcje stron trzecich.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Analityczne pliki cookie służą do zrozumienia, w jaki sposób użytkownicy wchodzą w interakcję z witryną. Te pliki cookie pomagają dostarczać informacje o metrykach liczby odwiedzających, współczynniku odrzuceń, źródle ruchu itp.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Wydajnościowe pliki cookie służą do zrozumienia i analizy kluczowych wskaźników wydajności witryny, co pomaga zapewnić lepsze wrażenia użytkownika dla odwiedzających.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Reklamowe pliki cookie służą do dostarczania użytkownikom spersonalizowanych reklam w oparciu o strony, które odwiedzili wcześniej, oraz do analizowania skuteczności kampanii reklamowej.

Brak plików cookie do wyświetlenia.

Media społecznościowe

Media społecznościowe to miejsce, w którym często bywasz? Zarabiaj na tym!

Nie potrzebujesz ani bloga, ani strony internetowej, aby stać się wydawcą sieci afiliacyjnej i zarabiać online! Wystarczy, że posiadasz konto na jednym z portali społecznościowych. Influencerzy wiedzą o tym doskonale! Ich grono rozwija się w oszałamiającym tempie, podobnie jak ich kanały komunikacji. Do monetyzacji swoich kont w tych miejscach wykorzystują często afiliację! Przyjrzyjmy się zatem najpopularniejszym portalom…

FACEBOOK

To najpopularniejsze medium społecznościowe na świecie, korzysta z niego już ponad miliard użytkowników z całego świata, co jednocześnie oznacza szerokie grono odbiorców. W jaki sposób możemy wykorzystać go do rekomendowania wybranych produktów? Najbardziej popularny jest link partnerski. Możemy umieścić go w każdym wpisie. Oczywiście, najefektywniejsze okaże się to wtedy, gdy dołączymy do tego zachęcającą grafikę – sam link raczej nie zwróci niczyjej uwagi i nie przyciągnie do wizyty w promowanym sklepie internetowym, ponieważ ludzie są – zazwyczaj – wzrokowcami. Z tego tez powodu, link partnerski powinniśmy umieścić w treści postu. Tekst powinien poprowadzić użytkownika do strony reklamodawcy. Efektywność tej formy promocji zawiera się w tym, że link partnerski staje się wtedy tylko uzupełnieniem treści posta a nie jego celem samym w sobie. Warto mieć na uwadze również aplikację Messenger. To ona umożliwia dotarcie z wybranym linkiem do indywidualnego odbiorcy.

1

INSTAGRAM

To również niezwykle popularne medium społecznościowe. Zrzesz już ponad 700 milionów użytkowników, z czego w samej Polsce jest ich ponad 2.5 miliona! Warto więc promować programy partnerskie w tej aplikacji, choć musimy robić to nieco inaczej, niż na przykład na Facebooku. Instagram umożliwia umieszczanie aktywnych linków jedynie w opisie profilu, natomiast pod samymi zdjęciami już nie. Dlatego warto informować o nowym produkcie we wpisie, który wrzucamy na swoje konto, odsyłając jednocześnie swoich obserwatorów do linku zamieszczonego w BIO. Aktywny link w BIO można oczywiście zmieniać z wybraną częstotliwością.

SPRAWDŹ:  Kreatywność w social mediach: Design Thinking a budowanie zaangażowanej społeczności

Co ciekawe, dla użytkowników posiadających przynajmniej 10 000 obserwatorów, aplikacja zezwala na dodatkowy sposób zamieszczania linków – poprzez InstaStories. Obserwujący mogą wtedy przejść do strony docelowej bezpośrednio poprzez grafikę umieszczoną w InstaStory.

2

YOUTUBE

To kolejne medium, które – podobnie jak Facebook – może poszczycić się ponad miliardem zarejestrowanych użytkowników. Ta platforma również jest doskonałym miejscem do działań afiliacyjnych. Na YouTube linki partnerskie możemy wklejać w dowolnej ilości pod swoimi filmami, jak również w komentarzach. Oczywiście, zadbajmy o to, by łączyły się one z treścią zawartą w filmie. To umożliwi nam dotarcie do szerszego grona odbiorców, wykraczających poza naszych subskrybentów.

3

PINTEREST

Ten portal to medium branżowe, skupiające osoby, które szukają przede wszystkim inspiracji, pomysłów a także gadżetów. Ten portal został wręcz stworzony do dzielenia się polecanymi produktami! Użytkownicy Pinteresta tworzą wirtualne tablice, na których umieszczają znalezione przez siebie pomysły czy produkty. Każdą z takich „pinezek” możemy opisać linkiem partnerskim, który poprowadzi innych użytkowników bezpośrednio do strony reklamodawcy. Linki możemy umieszczać w dowolnych ilościach i, co więcej, mogą one pochodzić z różnorakich programów partnerskich, co pozwoli nam dotrzeć do większej ilości potencjalnych klientów.

4

Afiliacja w mediach społecznościowych jest więc niezwykle skuteczna i do tego relatywnie łatwa – w rzeczywistości, do efektywnej i przynoszącej mierzalne zyski działalności, wystarczy nam jedynie umiejętność tworzenia linków partnerskich i – oczywiście – współpraca z godną polecenia siecią afiliacyjną, na przykład prężnie rozwijającą się webePartners.

Autor:
Anna Biernacka
Content Manager w webePartners

Katarzyna Leśniewska

Katarzyna Leśniewska

Ekspertka w dziedzinie social media z pasją do budowania zaangażowanych społeczności online. Prowadzi szkolenia z zakresu efektywnego wykorzystania mediów społecznościowych w biznesie. Prywatnie miłośniczka sztuki współczesnej i jogi.

Artykuły: 198

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *