O tym, że reklama jest dźwignią handlu nie trzeba nikogo przekonywać. Obecnie kampanie Adwords cieszą się niebywałą popularnością, gdyż mogą przyczynić się do realnego wzrostu sprzedaży. Kluczowe znaczenie ma tutaj tworzenie list remarketingowych, które służą pozyskaniu stałych klientów bądź przynajmniej zatrzymanie ich przy sobie jak najdłużej.

Listy remarketingowe zawierające potencjalnych klientów – niwelowanie ilości porzuconych koszyków

remarketingKażdy sklep internetowy chce być jak najbardziej widoczny dla potencjalnych klientów, a o pozycji w wyszukiwarce decyduje m.in. ilość porzuconych koszyków. Przyczyną takich zachowań konsumenckich może być zbyt wysoka cena oferowanych produktów, bądź zbyt wysoka cena dostawy. Czasem potencjalni klienci chcą się jeszcze zorientować, jaką ofertę przedstawia konkurencja. Dlatego bardzo istotne są działania prowadzące do zniwelowania takich zachowań w ramach Adwords. Reklama musi odnosić się do tych produktów, które były oglądane przez danego użytkownika, który zrezygnował z zakupów. Dzieje się to poprzez zawarcie tagu remarketingowego na stronie kupna. Po kliknięciu w przycisk taka osoba jest automatycznie zapisywana na listę remarketingową kupujących, a jeśli nie dokona zakupów, to automatycznie zostaje zapisany do listy porzuconych koszyków, dzięki stworzeniu wykluczenia dla osób, które dokonały zakupów. Remarketing dynamiczny w ramach kampanii Adwords pozwala na przypisanie do klienta tych produktów,którymi był zainteresowany. Reklama niejako śledzi użytkownika w sieci, dzięki ciasteczkom i pojawia się na wszystkich stronach sieci reklamowej Google, przynajmniej do momentu, kiedy nie zostanie zablokowana w wyszukiwarce.

Remarketing dla klientów, którzy dokonali zakupów

Kampanie Adwords kierowane są również do tych osób, które dokonały zakupów na stronie. W takiej sytuacji osoby kupujące są wliczone w listę remarketingową, np. stworzoną dla produktów komplementarnych. Otrzymują zatem ofertę kupna w postaci wyświetlanej reklamy dóbr pokrewnych, co ma spowodować przekonanie pewnej ilości klientów do ponowienia zakupów.

Adwords – reklama dźwignią handlu

Kampanie Adwords mogą dotyczyć również sezonowych promocji, czy okazjonalnych zniżek zarówno dla osób, które porzuciły w przeszłości koszyki, jak i tych, które dokonały zakupów. Oczywiście można zdecydować się na skierowanie oferty do jednej z tych grup. Listy remarketingowe mogą być tworzone również na podstawie preferencji klientów,którym oferowane są produkty określonego producenta, bądź z danego działu w sklepie internetowym. Osobną grupę mogą stanowić osoby, które subskrybują kanał video, czy też polubiły firmową stronę bądź posty na portalu społecznościowym. W ramach tego kanału komunikacji zostaną zapisani np. na listę remarketingową z nowościami w ofercie, które będą wyświetlać się ilekroć zalogują się na swoje konto. Oczywiście do takiej listy remarketingowej zostają zapisane również osoby oglądające w sklepie zakładkę z nowościami.

Stosowanie wykluczeń pomoże w skutecznym remarketingu

remarketing dynamicznyKażda kampania Adwords ma swój budżet. Za każde kliknięcie w reklamę pobierana jest opłata. Jeśli nie stosuje się wykluczeń budżet dzienny może być bardzo szybko wykorzystany, bez uzyskania oczekiwanego rezultatu w postaci wzrostu sprzedaży. Dlatego kierując kampanię do określonego odbiorcy, konieczne jest stosowanie wykluczeń, np. dla osób, które odwiedziły stronę przypadkowo i nie spędziły na niej zbyt dużo czasu, bądź nie przejrzały przynajmniej 5 stron oferty. Wykluczeń w ramach list remarketingowych można tworzyć bardzo dużo, a im trafniej są formułowane,tym reklama może dotrzeć tam, gdzie była kierowana i spowodować reakcję w postaci oczekiwanej konwersji. Bardzo istotne jest, by reklama kierowana była do osób nieprzypadkowych, dlatego można stworzyć listę remarketingową dla tych, którzy kliknęli w zakładkę „pokaż więcej”. W przypadku stworzenia już sporego grona klientów można również stworzyć listę remarketingową z adresami e-mail klientów. Dzięki temu po uzbieraniu 1000 plików cookies kampania na skrzynki e-mailowe może ruszyć pełną parą.

Prowadząc działalność e-commerce zdecydowanie trzeba założyć konto Adwords. Reklama stworzona za jego pośrednictwem może przyczynić się do wzrostu sprzedaży w różnych grupach, m.in. klientów zaangażowanych, realnie zainteresowanych ofertą , a także tych, którzy choć raz dokonali zakup ów. Istotne jest tu ustawienie jak długo dana osoba ma pozostawać na liście remarketingowej oraz dozowanie reklam w określonym czasie. Bombardowanie klienta reklamami może bowiem przynieść odwrotny skutek.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ