Remarketing klasyczny i dynamiczny – co się sprawdzi w praktyce?

Wiele osób, ogłaszających w internecie swoje produkty i usługi, poświęca wiele czasu na refleksje na temat roli i różnic między remarketingiem klasycznym i dynamicznym. Przeglądając zasoby internetu, można dostrzec znajome akcenty, pojawiające się w charakterystycznych miejscach na danej stronie. Co sprawia, że wydają się użytkownikowi znane?

Artykuł powstał we współpracy z firmą AdWordsgroup

Jest to fakt, że odwiedzał on już reklamowany serwis. Wykorzystuje się tutaj działanie zasady powszechności, a efekty jej działania są piorunujące. Okazuje się, że internauta po ujrzeniu reklamy odwiedzanego wcześniej sklepu na całkiem innej stronie internetowej, ma podobne odczucia, jak gdyby widział jego reklamę na każdym przydrożnym słupie podczas jazdy przez miasto.

Odnosi on wówczas wrażenie, że dana firma jest wszechobecna i zajmuje bardzo ważną pozycję na rynku. Statyczna odmiana remarketingu odnosi się do danej firmy lub grupy produktów, natomiast dynamiczna – koncentruje się na konkretnym artykule, na temat którego informacji poszukiwał w przeszłości dany użytkownik.

Jak działa remarketing dynamiczny?

Ta odmiana remarketingu koncentruje się wokół konkretnych produktów, przypominając o nich zainteresowanym klientom. Szczególnie chętnie wykorzystują ją osoby prowadzące sklepy internetowe, ponieważ ten biznes wymaga nawiązywania szczególnych relacji z kupującymi.

Lojalny klient chętnie bowiem używa określeń typu „mój sklep”, poleca usługi danego przedsiębiorstwa rodzinie i znajomym oraz regularnie składa kolejne zamówienia. Wiele osób preferuje jednak coraz popularniejszy smart shopping.

Są oni zdecydowani na zakupienie danego produktu, ale oczekują na spadek jego ceny poprzez pojawienie się specjalnych okazji, promocji i wyprzedaży. Warto regularnie dawać im znać o sobie poprzez remarketing dynamiczny Google. Skuteczne działania w tym zakresie spowodują, że wytworzy się liczna grupa osób, które nie będą sobie wyobrażały robienia zakupów u konkurencji.

Pod warunkiem jednak, że spełniony zostanie szereg innych, ważnych warunków. Na decyzje zakupowe wpływają często opinie i komentarze innych użytkowników, pozwalające dowiedzieć się więcej o istotnych – z punktu widzenia konsumenta – cechach produktu.

Należy pamiętać, że jest to broń obosieczna, a negatywne zdanie na temat danego artykułu, wypowiedziane publicznie, powoduje znacznie silniejszą reakcję, niż pozytywne.

RWD i content

Pojawianie się reklam odnoszących się do sklepu jako całości lub do ogólnej jego oferty powinno być powiązane z bogactwem treści. Konsumenci coraz więcej czasu spędzają w sieci, przeglądając witryny nie tylko przed ekranem komputera, ale również za pośrednictwem smartfonów i tabletów. Ruch w sieci, generowany przez urządzenia mobilne, stale rośnie.

Obecność na stronach szeregu fachowych tekstów poradnikowych powoduje, że odwiedzający chętnie wracają, by zasięgnąć nowych informacji. Pomaga to wytwarzać lojalne postawy konsumenckie, a nawiązane relacje pełnią niemal tak wielką rolę, jak podczas zakupów w osiedlowych niewielkich sklepikach, gdzie zawsze chętnie rozmawia się ze znajomą ekspedientką.

Optymalizacja kodu i atrakcyjność strony

Wielkie znaczenie dla powodzenia sklepu ma również optymalizacja kodu witryny pod kątem SEO, stworzenie responsywnej strony www (ze względu na wspomniane urządzenia mobilne), atrakcyjna szata graficzna, czy zabiegi pobudzające aktywność „okołosprzedażową”, np. możliwość uzyskania promocji po zapisaniu się do newslettera.

Remarketing dynamiczny nie przyniesie bowiem oczekiwanych skutków, jeżeli Google skieruje internautę na brzydką, wolną ładującą się i mało czytelną witrynę, a on sam będzie chciał trafić gdziekolwiek, tylko nie tam.

Sukces w biznesie jest uzależniony od wielu czynników, spośród których każdemu należy poświęcić odpowiednią uwagę. Przykładem ciekawego narzędzia są kampanie produktowe, pozwalające umieścić interesujące klientów informacje w formie, która generuje bardzo wartościowe konwersje. Warto wziąć je pod uwagę, ponieważ to właśnie dotarcie do konkretnych, zainteresowanych osób jest najcięższą częścią zadania.

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij