Jak wdrożyć system Magento i wyjść na tym z zyskiem
Artykuł powstał we współpracy z firmą Aurora Creation
Uruchomienie sklepu z użyciem Magento wymaga starannego przygotowania i poprzedzone jest szeregiem niezbędnych zabiegów, zapewniających ostateczny sukces przedsięwzięcia. Wybór tej platformy oznacza chęć skorzystania z szeregu różnych opcji, których zapewnia ona szeroki wachlarz. Niezbędnym narzędziem, z którego korzystają wszystkie sprawnie funkcjonujące sklepy na Magento będzie solidny serwer.
Duża moc obliczeniowa przyda się, gdy sklep osiągnie duże statystyki ruchu, będzie obsługiwał setki bądź tysiące klientów oraz zapewniał szeroki asortyment. Szybkie ładowanie podstron i możliwość składania zamówień bez nieprzyjemnych niespodzianek, to rzeczy na które osoby korzystające ze sklepów internetowych zwracają szczególną uwagę.
Magento to sprawdzona platforma, z której – jak podają statystyki – korzysta już więcej niż 200 000 sklepów na całym świecie (również duże, globalne marki). Jest to możliwe między innymi dzięki dostępnym opcjom, umożliwiającym obsługę różnych języków i walut.
Z jakich udogodnień korzystają sklepy internetowe Magento?
Dzięki tej platformie można wprowadzić „do obiegu” funkcjonujące wcześniej bazy klientów (np. firmowy system CRM), co pozwala rozpocząć nowy etap w stworzonej wcześniej historii sklepu. Nową opcją będą rozbudowane narzędzia do analiz i raportów, pozwalające zyskać większą kontrolę nad prowadzoną działalnością.
Opisywany system daje też możliwość zarządzania nawet kilkoma sklepami jednocześnie, z użyciem jednolitego panelu administracyjnego. Jak widać, opcji jest wiele, ale jak je wykorzystać, by ostatecznie przedsięwzięcie przyniosło oczekiwany zysk?
O co należy zadbać, wprowadzając sklepy na Magento?
Ważnym elementem w prowadzeniu sklepu internetowego (podobnie, jak w przypadku każdej innej witryny) będzie odpowiednia kompozycja graficzna. Platforma pozwala na wykorzystanie gotowych szablonów oraz daje możliwość dostosowania ich do indywidualnych potrzeb.
Warto skorzystać ze swojego talentu graficznego i artystycznego lub, w razie jego braku, poprosić o pomoc specjalistów zajmujących się grafiką komputerową. Jest to niezbędne, jeżeli prowadzony sklep ma się wyróżnić na tle konkurencji. Nie ma nic gorszego, niż odwiedzanie dziesiątego z kolei sklepu internetowego, który wygląda identycznie jak dziewięć pozostałych.
Mimo ogromu dostępnych w panelu administracyjnym opcji, które dają sklepy internetowe Magento, warto pamiętać że klient skupia swoją uwagę przede wszystkim na tym, co widzi na stronie produktu, koszyka, a – przede wszystkim – na stronie głównej. Dobrze zmodyfikowane, pod konkretną firmę, nagłówki czy elementy graficzne witryny mają większą szansę zachować się w pamięci odwiedzających. Taka identyfikacja wizualna winna być jedynie częścią całościowego planu związanego z rozwojem marki, strategii dzięki której firma zajmie ważną pozycję na rynku.
Każda z podstron produktów powinna być wyposażona w ciekawe opisy (kopiowanie ze stron producentów lub innych sklepów nie wchodzi w grę) oraz atrakcyjne zdjęcia, dające klientowi możliwość dokładnego obejrzenia oferowanych produktów. By taki użytkownik mógł w pełni komfortowo skorzystać z usług sklepu oraz chętnie do niego wrócił, niezbędny jest sprawnie działający system do płatności online.
Sklepy na Magento nie odnotowują kłopotów, jeżeli chodzi o integrację z takimi platformami. Warto pomyśleć również o wykorzystaniu opcji pozwalającej na połączenie sklepu z portalami społecznościowymi, co zwiększy ruch na stronie i przełoży się na ostateczny wynik sprzedażowy. Ten można również poprawić, realizując cyklicznie akcje promocyjne i rabatowe. W opisywanej platformie jest to możliwe do przeprowadzenia bez większych komplikacji.
Inna kwestią, której nie należy pomijać jest optymalizacja sklepu pod kątem SEO. Sklepy internetowe Magento są przystosowane do takich zabiegów, jednak – zwłaszcza na początku przygody – do wykorzystania w pełni ich potencjału może być potrzebna pomoc specjalisty. Podobnie będzie w przypadku wyciągnięcia wniosków z analiz i statystyk, które platforma zapewnia oraz zaaplikowania ich do zwiększenia wskaźnika konwersji.