Skuteczne kampanie efektywnościowe – przewodnik na 2016r.

Reklama cyfrowa stale ewoluuje, aby zapewnić jeszcze bardziej spersonalizowane doświadczenie użytkownika na każdym urządzeniu, z którego korzysta. Marketing efektywnościowy jest definiowany jako typ działań reklamowych, których celem jest wywołanie konkretnej akcji.

Reklamodawca płaci tylko wtedy, gdy nastąpi określone działanie, jak pozyskanie użytkownika lub sprzedaż. W obliczu dynamicznych zmian w zachowaniach użytkowników oraz innowacji technologicznych, ten model reklamy jest dzisiaj priorytetowym dla przedsiębiorstw chcących optymalizować relacje z klientem. Szerokie możliwości personalizacji w wielu kanałach dotarcia do klienta oraz zarządzanie relacjami z klientem (CRM) są dla marketerów narzędziami budowania wartości oraz przewagi konkurencyjnej względem przedsiębiorców niedostrzegających nowych trendów.

Kampanie różnią się między sobą w zależności od postawionych celów i posiadanych danych, pozwalających na optymalizację przekazu. Jednak określenie precyzyjnych celów, koncentracja na użytkowniku, ujęcie w kampanii zarówno urządzeń stacjonarnych jak i mobilnych, pozwoli osiągnąć sukces w reklamie efektywnościowej.

Jakie kroki możesz podjąć w 2016 roku, aby zmaksymalizować wyniki i osiągnąć ROI, jakiego oczekujesz w kampanii?

Oto sugestie Criteo:

Jasno określ swoje cele i pozycjonuj je w kolejności: zdefiniowanie sukcesu jest niezbędne do jego osiągnięcia.Twoje wskaźniki KPI i strategia ustalania stawek zależą od tego, ile jesteś w stanie zapłacić za transakcję dla różnych typów osób odwiedzających witrynę. Pozyskanie nowego klienta będzie droższe niż ponowne zaangażowanie obecnego klienta, więc dostosuj budżet i cele tak, by mieć jeden ROI na każdy typ użytkownika. Ta strategia pozwoli właściwie alokować wydatki na reklamę oraz zidentyfikować docelowy poziom ROI dla różnych typów odbiorców.

Użytkownicy przede wszystkim: najlepsze kampanie medialne nie koncentrują się na placementach, a na użytkownikach. Niedawne badanie Forrester Research pokazało, że marketerzy, którzy zainwestowali w zaawansowane możliwości personalizacji kreacji, zaobserwowali wzrost efektywności działań marketingowych w ostatnich 2 latach. W oparciu o to doświadczenie, planują w dalszym ciągu inwestować w inteligentne rozwiązania, aby wzmocnić konkurencyjność marki i popyt wśród konsumentów.

Przeanalizuj dokładnie posiadane dane, aby wychwycić wszystkie informacje na temat zachowań i ścieżki zakupowej klienta. Oto pytania, na które warto znać odpowiedzi:

  • Jaki jest średni czas pomiędzy pierwszą wizytą na stronie i konwersją?
  • Ile płatnych kliknięć przypada na konwersję?
  • Jaki jest współczynnik odrzuceń na każdym etapie lejka sprzedażowego?
  • Jaka jest średnia częstotliwość zamówień od stałych klientów?
  • Jak wygląda wskaźnik sprzedaży wśród nowych klientów w każdym kanale?

Pamiętaj, że użytkownicy stawiają na mobilność: firmy, których sklepy internetowe są przygotowane na mobilność, zamknęły 2015r. z imponującymi wynikami sprzedaży. Udało im się zamienić wielu użytkowników mobile w klientów. W Polsce udział transakcji mobilnych w handlu eCommerce wyniósł 15% w Q4 2015, a smartfony zostawiły tablety w tyle pod względem zakupów mobilnych. Aby pozyskać konsumenta korzystającego z urządzeń mobilnych, marki powinny realizować strategię marketingową, która spełnia jego oczekiwania i zaspokaja potrzeby na wszystkich urządzeniach.

Personalizacja przekazu niezależnie od urządzenia jest kolejnym ‘must have’ dla firm: konsumenci czują się komfortowo korzystając z wielu urządzeń – laptopów, tabletów i smartfonów – na wszystkich etapach ścieżki zakupowej. Wg najnowszego raportu State of Mobile Commerce, w niemal 40% transakcjach eCommerce w Q4 2015 konsumenci wykorzystali więcej niż jedno urządzenie lub kanał, 37% konsumentów finalizujących zakupy na desktopie, przeglądało wcześniej stronę tego samego sprzedawcy na co najmniej jednym dodatkowym urządzeniu, a konsumenci cross-device, którzy dokonali zakupu z poziomu tabletu, byli najbardziej skłonni do skorzystania z kilku urządzeń na swojej ścieżce zakupowej (aż 43%).Lepsze zrozumienie zachowań konsumentów, sugestii, jakim ulegają i intencji zakupowych, jest kluczem do zaangażowania ich na różnych urządzeniach. Aby odnieść sukces, firmy powinny skupić się na konsumentach i wdrożyć innowacyjne technologie. Co więcej, na każdego unikalnego użytkownika przypada dziś coraz więcej ciasteczek, więc jeśli nie zaplanujesz działań marketingowych zarówno na urządzeniach stacjonarnych, jak i mobilnych, twoje kampanie będądzielone między urządzeniai automatycznie stracą na efektywności.

W 2016 roku marketing efektywnościowy jest normą – klienci oczekują, że marki dotrą do swoich klientów z najbardziej adekwatnymi treściami. Dziś te możliwości pozwalają wyróżnić się na tle innych przekazów marketingowych, ale w przyszłości będą niezbędnym minimum, pozwalającym marce zaledwie na bycie dostrzeżoną na rynku. Powinniśmy jednak pamiętać, że korzyści z personalizacji są obecnie łatwo dostrzegalne, a ryzyko wynikające z ignorowania możliwości marketingu efektywnościowego wzrośnie w najbliższym czasie.

Autor tekstu:
Kamila Pater, Country Manager Poland, Criteo

Leave a reply

Kontynuując przeglądanie strony, wyrażasz zgodę na używanie przez nas plików cookies. więcej informacji

Aby zapewnić Tobie najwyższy poziom realizacji usługi, opcje ciasteczek na tej stronie są ustawione na "zezwalaj na pliki cookies". Kontynuując przeglądanie strony bez zmiany ustawień lub klikając przycisk "Akceptuję" zgadzasz się na ich wykorzystanie.

Zamknij