Największe profile na Instagramie w Polsce – maj 2016
Nieco ponad rok temu, w marcu 2015 roku NapoleonCat opracował ranking polskich profili na Instagramie. Wówczas serwis był zdominowany przez kobiety, a wykorzystywany głównie przez celebrytów, blogerów i vlogerów. Czy ten trend nadal się utrzymuje? Jak aktualnie wygląda polski Instagram? Jak radzą sobie na nim marki?
Największe profile na Instagramie w Polsce (maj 2016)
Z Instagrama w Polsce korzysta 2,4 mln osób. Mimo że 63% użytkowników to kobiety, TOP 10 największych polski profili otwiera mężczyzna. Robert Lewandowski wiedzie prym, posiadając ponad 5 mln obserwujących. Na drugim miejscu, z prawie 1 mln „followersów”, znalazł się Suchar Codzienny. W pozostałej części TOP10 dominują kobiece profile. Kolejno znalazły się tam: Joanna Kuchta, Julia K. maffashion, Ewa Chodakowska, Joanna Krupa, Anna Lewandowska, Monika Jagaciak.
Największe profile na Instagramie w Polce w kategorii BLOG & VLOG
W kategorii blogi i vlogi największe zainteresowanie przyciągają: Suchar Codzienny, Julia K. – maffashion, AbstrachujeTV oraz Anna Lewandowska. W tym miejscu należy uściślić, że profil Anny Lewandowskiej umieściliśmy w tej właśnie kategorii, podczas gdy profil Ewy Chodakowskiej został przez nas przypisany do kategorii „osoby”.
Największe profile na Instagramie w Polce w kategorii OSOBA
Największe profile na Instagramie w Polce w kategorii ORGANIZACJE
Kategoria “organizacje” została zdominowana przez kluby i drużyny sportowe. Profile o tematyce sportowej wykazują największą aktywność, ale też gromadzą wokół siebie najwięcej zainteresowanych. Potencjał Instagrama dostrzegły również fundacje i firmy NGO, jak również placówki kulturalne (np. muzea) i oświatowe (szkoły i uczelnie wyższe). Z coraz większym powodzeniem działają również profile poszczególnych miast, czy różnego rodzaju wydarzeń (np. Woodstock) oraz inicjatyw lokalnych (np. RestaurantWeek, Dziewczyńskie Poranki, KrakowFestival Office).
Największe profile na Instagramie w Polce w kategorii MARKI
Marki wciąż radzą sobie na Instagramie nieco słabiej niż celebryci czy osobowości. Największą popularnością cieszą się brandy modowe – odzieżowe i kosmetyczne. Jednak to wcale nie te mainstreamowe gromadzą najwięcej zainteresowanych. W TOP10 znalazły się LOCAL HEROES, DeeZeeShoes, SUGARPILLS, GOD SAVE QUEENS, PLNY LALA, wyprzedzając choćby tak znane marki, jak Sinsay, Mohito czy brandy sportowe: New Balance Poland, Adidas Poland, Reebok Classic. Drugą popularną branżą na Instagramie są media – stacje i programy telewizyjne, stacje i kanały radiowe oraz czasopisma.
Jak efektywniej wykorzystać Instagram?
O tym, jak marki – również z sektora MSP – mogą wykorzystać Instagram do angażowania, a w konsekwencji pozyskiwania klientów, eksperci NapoleonCat opowiedzą w trakcie zaplanowanego na 17 maja szkolenia. Zachęcamy do zapisów na stronie http://17-05-2016-zdobywaj-klientow-na-facebooku-instagramie.evenea.pl/
Kontakt dla mediów:
Katarzyna Kowalczyk
Marketing OfficerNapoleonCat i Catvertiser
kasia@catvertiser.com
kom.: +48 667 500 155
Robert Rymuszka
Junior PR Specialist KnowledgeHub
robert.rymuszka@knowledgehub.pl
kom.: +48 690 868 599