Czym zajmuje się Digital Marketing Manager?

Digital marketing, inaczej marketing cyfrowy, to działania, których celem jest reklama produktów i usług w internecie. W dobie globalizacji oraz dynamicznego rozwoju nowych technologii odgrywa on kluczową rolę w strategii marketingowej firm – zarówno tych, które działają na rynku lokalnym, jak i tych, które oferują usługi szerokiemu gronu klientów. Tworzenie strategii digitalowej oraz nadzór nad jej realizacją to zadanie dla Digital Marketing Managera. Na czym dokładnie polega jego praca? Sprawdź, jeśli planujesz karierę w branży marketingu internetowego albo szukasz specjalisty, który przejmie kontrolę nad działem zajmującym się reklamą firmy w sieci.

Kim jest Digital Marketing Manager?

Digital Marketing Manager to specjalista, który zarządza działaniami marketingowymi firmy w kanałach cyfrowych. Może być odpowiedzialny za koordynowanie pracy wewnętrznego zespołu digitalowego, działać samodzielnie albo na zasadzie współpracy z domami mediowymi czy agencjami marketingowymi.

Aby zostać Digital Marketing Managerem, trzeba mieć kompetencje twarde w zakresie tworzenia strategii marketingowych, tj. wykazać się znajomością konkretnych narzędzi, przede wszystkim analitycznych. Digital Marketing Manager powinien mieć wysoko rozwiniętą inteligencję emocjonalną. Dzięki temu będzie w stanie właściwie zidentyfikować potrzeby klientów i na nie odpowiedzieć. W branży marketingu online duże znaczenie ma elastyczność i umiejętność szybkiego reagowania na zmiany. Skuteczny Digital Marketing Manager jest dobrym strategiem – potrafi myśleć analitycznie i wyciągać poprawne wnioski z dotychczasowych działań.

Do pracy na tym stanowisku kluczowe są również umiejętności miękkie z zakresu zarządzania zespołem – dotyczy to sytuacji, gdy specjalista jest odpowiedzialny za pracę całego zespołu.

Zadania Digital Marketing Managera

Do głównych zadań Digital Marketing Managera należy:

  • analiza trendów;
  • analiza konkurencji;
  • tworzenie strategii marketingowych dla kanałów online;
  • nadzór nad realizacją działań reklamowych w sieci;
  • budowanie długofalowych relacji z klientami;
  • opracowywanie szczegółowych raportów, uwzględniających efekty działań w internecie.

Rola Digital Marketing Managera w firmie

Digital Marketing Manager ma bezpośredni wpływ na wiele procesów firmowych. Praca tego specjalisty może przyczynić się do zwiększenia konwersji, czyli liczby osób, które dokonują zakupów w sklepie internetowym, zapisują się do newslettera czy wypełniają formularze.

Digital Marketing Manager to osoba, która jest odpowiedzialna także za działania SEO, które pozwalają na zwiększenie ruchu w witrynie.

Praca tego specjalisty pomaga w budowaniu świadomości marki poprzez publikację contentu w kanałach online, w tym na stronie internetowej i mediach społecznościowych.

Czy warto zatrudnić Digital Marketing Managera?

Zatrudnienie Digital Marketing Managera może przynieść firmie wiele korzyści. Decyzja o podjęciu współpracy ze specjalistą ds. marketingu online powinna być jednak poprzedzona gruntowną analizą potrzeb firmowych.

Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie: https://hrk.pl/pl/baza-wiedzy/artykuly-eksperckie/digital-marketing-manager-wszystko-co-musisz-wiedziec

Michał Drzewiecki

Michał Drzewiecki

Specjalista ds. SEO i SEM z bogatym doświadczeniem w optymalizacji stron internetowych. Odpowiada za zwiększanie widoczności treści w wyszukiwarkach oraz kampanie reklamowe online. Wolny czas spędza na fotografii i górskich wędrówkach.

Artykuły: 17

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *