Digital marketing, inaczej marketing cyfrowy, to działania, których celem jest reklama produktów i usług w internecie. W dobie globalizacji oraz dynamicznego rozwoju nowych technologii odgrywa on kluczową rolę w strategii marketingowej firm – zarówno tych, które działają na rynku lokalnym, jak i tych, które oferują usługi szerokiemu gronu klientów. Tworzenie strategii digitalowej oraz nadzór nad jej realizacją to zadanie dla Digital Marketing Managera. Na czym dokładnie polega jego praca? Sprawdź, jeśli planujesz karierę w branży marketingu internetowego albo szukasz specjalisty, który przejmie kontrolę nad działem zajmującym się reklamą firmy w sieci.
Kim jest Digital Marketing Manager?
Digital Marketing Manager to specjalista, który zarządza działaniami marketingowymi firmy w kanałach cyfrowych. Może być odpowiedzialny za koordynowanie pracy wewnętrznego zespołu digitalowego, działać samodzielnie albo na zasadzie współpracy z domami mediowymi czy agencjami marketingowymi.
Aby zostać Digital Marketing Managerem, trzeba mieć kompetencje twarde w zakresie tworzenia strategii marketingowych, tj. wykazać się znajomością konkretnych narzędzi, przede wszystkim analitycznych. Digital Marketing Manager powinien mieć wysoko rozwiniętą inteligencję emocjonalną. Dzięki temu będzie w stanie właściwie zidentyfikować potrzeby klientów i na nie odpowiedzieć. W branży marketingu online duże znaczenie ma elastyczność i umiejętność szybkiego reagowania na zmiany. Skuteczny Digital Marketing Manager jest dobrym strategiem – potrafi myśleć analitycznie i wyciągać poprawne wnioski z dotychczasowych działań.
Do pracy na tym stanowisku kluczowe są również umiejętności miękkie z zakresu zarządzania zespołem – dotyczy to sytuacji, gdy specjalista jest odpowiedzialny za pracę całego zespołu.
Zadania Digital Marketing Managera
Do głównych zadań Digital Marketing Managera należy:
- analiza trendów;
- analiza konkurencji;
- tworzenie strategii marketingowych dla kanałów online;
- nadzór nad realizacją działań reklamowych w sieci;
- budowanie długofalowych relacji z klientami;
- opracowywanie szczegółowych raportów, uwzględniających efekty działań w internecie.
Rola Digital Marketing Managera w firmie
Digital Marketing Manager ma bezpośredni wpływ na wiele procesów firmowych. Praca tego specjalisty może przyczynić się do zwiększenia konwersji, czyli liczby osób, które dokonują zakupów w sklepie internetowym, zapisują się do newslettera czy wypełniają formularze.
Digital Marketing Manager to osoba, która jest odpowiedzialna także za działania SEO, które pozwalają na zwiększenie ruchu w witrynie.
Praca tego specjalisty pomaga w budowaniu świadomości marki poprzez publikację contentu w kanałach online, w tym na stronie internetowej i mediach społecznościowych.
Czy warto zatrudnić Digital Marketing Managera?
Zatrudnienie Digital Marketing Managera może przynieść firmie wiele korzyści. Decyzja o podjęciu współpracy ze specjalistą ds. marketingu online powinna być jednak poprzedzona gruntowną analizą potrzeb firmowych.
Szczegółowe informacje znajdziesz na stronie: https://hrk.pl/pl/baza-wiedzy/artykuly-eksperckie/digital-marketing-manager-wszystko-co-musisz-wiedziec